۷۰۸۱۹۵
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

جلالی: استقلال نیاز ندارد برای حریف فضاسازی کند

سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که استقلال نیاز ندارد در ورزشگاه آزادی برای حریف و داور فضاسازی کند.

خبرگزاری تسنیم: مجید جلالی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره کیفیت این فصل لیگ برتر اظهار داشت: به نظر من لیگ امسال از خیلی جهات بهتر بود و پیشرفت زیادی داشت، از کیفیت بازی‌هایی که تیم‌ها انجام دادند و داوری‌ها هم تا حد زیادی بهتر شده بود. یک مقداری برنامه‌‌ریزی‌ها مشکل داشت که آن هم اجتناب‌ناپذیر بود. با توجه به اینکه ما در سال جام جهانی هستیم و برنامه‌های تیم ملی هم مهم بود، بنابراین‌ طبیعی بود که برنامه‌ریزی‌ها سخت‌تر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که «تا هفته گذشته و یک هفته به پایان لیگ امید داشتید سهمیه لیگ قهرمانان به دست بیاورید و حتی بازی خوبی مقابل استقلال انجام دادید و شانس شکست این تیم را هم داشتید. علت آن چه بود که به این مهم نرسیدید؟»، تصریح کرد: ببینید شرایط ما برای رقابت با رقبای‌مان خیلی سخت بود، مخصوصاً اینکه ما در اواخر فصل چهار نفر از اصلی‌ترین بازیکنان‌مان آسیب دیدند و در اکثر بازی‌ها محروم هم داشتیم. بعد از تعطیلات نوروز از نظر بازیکن دست‌مان بسته بود و علی‌رغم اینکه بازی‌های خوبی انجام دادیم، ولی متأسفانه نتوانستیم به آن چیزی که شایستگی‌اش را داشتیم، برسیم.

جلالی در واکنش به این موضوع که گادوین منشا فصل پیش توسط او جذب شد و نسبتاً هم موفق بود، اما این فصل به پرسپولیس پیوست و خیلی موفق نبود، اگر به پرسپولیس نمی‌رفت و در پیکان می‌ماند موفق‌تر نبود، خاطرنشان کرد: قطعاً اگر در پیکان می‌ماند هم خودش عملکرد بهتری داشت و هم اینکه برای تیم ما خیلی خیلی مفید‌تر بود. منشا از نظر ذهنی و روحی یک بازیکن خاص است. پارسال هم که پیش ما بود زمان‌هایی بود که دچار اُفت کیفیت می‌شد. من همیشه از نظر ذهنی سعی می‌کردم او را در شرایط خوبی نگه دارم. منشا سال گذشته فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و برای ما ۱۵ گل به ثمر رساند، شاید روی پنج شش گل دیگر هم تأثیر داشت. در کل برای ما بازیکن مفیدی بود.

«بعد از بازی مقابل استقلال و حاشیه‌هایی که به وجود آمد، به طوری که دستیار شما انتقاد زیادی از سرمربی استقلال کرد و خودتان هم از نوع رفتار شفر ناراحت بودید، حتی عنوان کردید که ای کاش منصوریان تمرکز بیشتری در استقلال داشت و می‌ماند و این تیم را مدیریت کرد»، جلالی در پاسخ به طرح این موضوع هم خاطرنشان کرد: ما یک بازی باکیفیت و خوب مقابل استقلال انجام دادیم. فکر می‌کنم همه کارشناسان و حتی هواداران استقلال از بازی لذت بردند. من اصلاً نمی‌دانم چرا سرمربی استقلال کنار زمین‌ آن رفتارها را داشت، به‌هرحال ایشان مربی بزرگی است و تیم بزرگی را مربیگری می‌کند. به نظر من باید خیلی از رفتارهای او تنظیم‌شده‌تر باشد. اطرافیان شفر باید به ایشان بگویند، اصلاً استقلال نیاز ندارد که در آزادی برای حریف و داور فضاسازی کند. استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ ایران است و به اعتقاد من در حال حاضر بهترین تیم غرب آسیاست. این تیم زیرساختش قوی است و اگر صحبتی هم از منصوریان کردم به خاطر این بود که او این تیم را جمع کرد و اگر تمرکز بیشتری روی کارش می‌گذاشت الان خودش به این تیم مباهات می‌کرد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سؤال که تمرکز و حواس منصوریان و امثال او کجاست که موفق نمی‌شوند، عنوان کرد: ما می‌دانیم در فضای فوتبال تقریباً هر روز به شکل‌های مختلف به ذهن شما حمله می‌شود. ما اگر نتوانیم مراقبت کنیم تمرکزمان از کار و وظایف اصلی‌مان خارج می‌شود. مربی مثل منصوریان تیم به این خوبی را قطعاً با مطالعه کنار هم جمع کرد، ولی در حین بازی‌ها آنقدر که تمرکزش باید روی کار مربیگری‌اش باشد، نبود. حتی شاید نیاز بود که یکی دو مربی باتجربه کنار خودش می‌گذاشت و می‌توانست این افتخارات برای خودش باشد که حقش هم بود.

جلالی در پاسخ به این سؤال که «تمرکز مربیانی که بیرون از فضای فوتبال و مربیگری‌شان کار تجاری می‌کنند، پرت می‌شود؟»، گفت: فوتبال و مربیگری یک کار فوق‌العاده پیچیده و پررمز و رازی است. شما حتی حق پلک زدن هم ندارید و باید همه حواست باشد، اگر حواست به هوادار، سکو و حاشیه‌ها باشد از کار اصلی‌ات غافل می‌شوید، تیم استقلال با آن بازیکنان بزرگ خوراک فنی هم می‌خواهد و اگر مربی بتواند خوراک فنی بدهد کارش را هم می‌تواند مدیریت می‌کند. منصوریان این توان را داشت که خوراک فنی به تیمش بدهد و به نظر من اگر تمرکز بیشتری روی کارش می‌داشت تیمش را بهتر از اینها اداره می‌کرد.

«هفته پایانی لیگ هست و شاید بازی برابر سایپا برای شما حساسیت نداشته باشد، اما برای شاگردان دایی حساس است. این بازی را چطور می‌بینید؟»، سرمربی تیم فوتبال پیکان در این رابطه تصریح کرد: قطعاً برای ما هم حساس است. ما الان ۴۵ امتیاز داریم و دو تیم ۴۴ امتیازی پشت سرمان هستند. الان پنجم هستیم و جایگاه اصلی‌مان بین پنجم و تا هفتم است و برای ما هم مهم است که این جایگاه را حفظ کنیم و سعی می‌کنیم بازی خوب و موفقی انجام دهیم.

وی درباره صدور احتمالی حکم در خصوص مربی‌ تیمش گفت: من مطمئنم که هیچ حکمی صادر نخواهد شد. اگر بخواهد حکمی صادر شود قبل از آن باید به خاطر مربی حریف صادر شود، نه به خاطر واکنشی که نسبت به آن حرف‌ها بوده است.

جلالی درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و درخشش شب گذشته بازیکن مصری لیورپول (صلاح) و همچنین سطح برگزاری این مسابقات عنوان کرد: این بازی‌ها پیام‌ خیلی مهمی برای فوتبال دارد، برای کسانی که درگیر فوتبال هستند و دوست دارند رمز پیشرفت فوتبال را در تیم‌ها دنبال کنند. شما ببینید شش هفت سال پیش شاید تیم‌هایی از طریق مالکیت توپ موفق بودند، اما عملاً الان چیز دیگری اتفاق می‌افتد. رصد این بازی‌ها به طرق فنی و تحقیق در مورد آنها خیلی به فوتبال ما و پیشرفت لیگ‌مان کمک می‌کند، ولی حتماً یک گروهی باید باشد که این کارها را انجام دهد، که از بدنه سازمان لیگ و کمیته آموزش فدراسیون باشد. تیم‌هایی که الان بالا آمدند و رقابت می‌کنند و موفق هستند یک معیارهای تازه‌ای را از آمادگی جسمانی، از بازی درگیرانه، از بازی فیزیکی نشان می‌دهند و این چیز تازه‌ای نیست، ولی یکسری قواعدِ کوچکی در دل این بازی‌هاست که اگر رصد شود، خیلی مهم است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این پرسش که تیم ملی در جام جهانی موفق می‌شود، گفت: چیزی که تیم ملی دنبال می‌کند همین رویه‌ای است که در فوتبال روز دنیا انجام می‌شود. وقتی لیورپول به آن صورت منچسترسیتی را زمین‌گیر می‌کند با این شکل کار می‌توانیم مقابل حریفان در جام جهانی موفق باشیم. تیم ملی هم در حال حاضر شکل کوچکی از کار تیم‌های بزرگ را دنبال می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      جناب آقای جلالی، مطمئناً شما هم نیاز نداری که در مسئله ای (مربی گری منصوریان) که به شما ربطی نداره دخالت می کنی.
      همش در مورد استقلال صحبت می کنی و توقع داری کسی حرفم نزنه !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      درست میگی تو این مملکت که توهین کردن وافترا زدن آبروی افراد رو بردن که جرم نیست بی ادبی هم جرم نیست، جناب آقا معلم اگر شفر به داور اعتراض کرده یا بی حرمتی کرده بود داور چهارم کنارش ایستاده بود شما چکاره بودین که با شفر درگیر شدین مگه یه شما یا نیم کت یا بازیکناتون بی احترامی کرده؟ خجالت بکشید واقعا شما که اسمتون گذاشتین آقا معلم که این طرز برخوردتونه دیگه از کمک تون انتظار نمیره چون میخواد معروف شه واقعا خجالت اوره.

      پاسخ ها

      • محمد

        ای بابا این شوفر آلمانی ششتقلال هم مثل کی روش فرهنگ اجتماعی پایینی داره به کمک داوران دو سه تا برد شانسی اورده فکر میکنه مربی بزرگیه. اول یه دونه قهرمانی توی لیگ برتر بیاره بعد ادعا کنه. خلایق هرچه لایق. واسه کیسه ها همینم زیادیه.

    • بدون نام

      ششتقلالو کی یادت داده. روی...... تابت داده

    • بدون نام

      ششتقلالو کی یادت داده. روی...... تابت داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج