جاباما
۷۰۸۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رهامی به اصلاح طلبان: سهم‌ خواهی را کنار بگذارید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به محاسن انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران گفت: محسن هاشمی با ارتباطاتی که با بیت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس دارد، این ارتباطات می‌تواند به عنوان آورده برای شهرداری باشد.

خبرآنلاین: فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به محاسن انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران گفت: محسن هاشمی با ارتباطاتی که با بیت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس دارد، این ارتباطات می‌تواند به عنوان آورده برای شهرداری باشد.

محسن رهامی درباره بلاتکلیفی در سطح مدیریت عالی شهرداری تهران و ضرورت سامان پیدا کردن مدیریت شهری پایتخت به خبرآنلاین گفت: برخی دوستان اصلاح طلب می گفتند این خطر و نگرانی وجود دارد، اگر آقای هاشمی شهردار شود، آقای چمران جای او را در شورا می گیرد و اگر او نیز انصراف دهد، آقای دبیر وارد شورای شهر خواهد شد، در این صورت مسائل و اسناد شورا بیرون می آید و این مسئله باعث تضعیف شورا خواهد بود اما موافق این استدلال نیستم و آن را قانع کننده نمی دانم چون شورا اسنادی ندارد که بیرون آید. جلسات شورا علنی است، حتی اگر یک یا دو نفر مخالف در مقابل ۱۹-۲۰ رأی موافق باشند، ضمن آنکه تأثیری در تصمیم گیری ها نخواهد داشت، این مسئله باعث شفافیت بیشتر در عملکرد شورا می شود.

وی افزود: البته این دوستان می گویند میثاق نامه ای امضا شده و باید به آن پایبند بود، منتها پاسخ من به آنها این است که اگر ما به این نتیجه برسیم «مصالح تهران ایجاب می کند شخصی انتخاب شود که ارتباطات خوبی با بدنه و ارکان بالای نظام، نهاد رهبری، دولت، مجلس، قوه قضائیه دارد»، چنین کسی بهتر از بقیه می تواند تهران را اداره کند. پس اصلاح طلبان در چنین حالتی باید مصالح کلی مردم تهران را بر مصالح تشکیلاتی خود ترجیح دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اگر دوستان شهردار شدن آقای هاشمی را به طور اجماعی قبول داشته باشند، در این صورت او به هر حال به خاطر سوابق پدرش، تجربیات خودش و ارتباطاتی که با سایر ارکان نظام دارد می تواند شهرداری را در یک موقعیت بالاتری قرار دهد و قدرت چانه زنی شهرداری را بالا ببرد. پس در نگاه به میثاق نامه باید استثنایی قائل شویم و مصالح شهروندان را بر مصالح تشکیلاتی و حزبی برتری دهیم.

وی افزود: براساس استدلال یادشده میثاق نامه را نباید به صورت یک اصل بگیریم که امکان هر نوع تحرک از شورا را سلب کند. منتها در هر صورت اگر اعضای شورای یک دست از شهردار حمایت نکنند، مشکلاتی که برای آقای نجفی پیش آمد برای شهردار جدید نیز پیش می آید و در این صورت هیچ کس موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به خاطره اختلافات جدی اعضای شورای شهر اول تهران در مدیریت حوزه شهری گفت: این نگرانی وجود دارد. در شورای شهر اول با بیرون رفتن آقای عبدالله نوری تشتت بین اعضا بیشتر شد بنابراین دوستان تشکیلاتی و حزبی توجه کنند، اصلاح طلبان یک بار این وضعیت را تجربه کردند که منجر به شکست اصلاح طلبان در شورای شهر اول و انحلال آن شورا شد و مردم برای دو دوره به هیچ وجه دیگر به اصلاح طلبان روی خوش نشان ندادند.

رهامی اظهار کرد: در دوره چهارم با زحمات زیاد و تلاش فراوان محله به محله اصلاح طلبان توانستند اعتماد عمومی شهروندان تهرانی را جلب کنند و ۵۰ درصد کرسی های شورای شهر را به دست آورند. همان موقع زمینه برای شهردار شدن آقای هاشمی خیلی خوب بود، اگر داخل شورا قضیه مدیریت می شد و دو-سه نفر از اعضای اصلاح طلب شورا نقض عهد و پیمان شکنی نمی کردند آقای هاشمی شهردار می شد چون در رأی گیری اول آقای هاشمی ۵۰ درصد رأی را در مقابل آقای قالیباف آورده بود حتی ورزشکاران سه رأی مستقل داشتند و به اتفاق آرا به آقای هاشمی رأی دادند.

وی افزود: آقای هاشمی تجربیات موفقی در مدیریت شرکت مترو داشت و ارتباطاتی که در این مدت با اکثر نهادها دارد از جمله حمایتی که از ناحیه ای بیت مقام معظم رهبری و دولت می شود، می توانست موفق شود منتها به هر حال اگر هر کس دیگری هم انتخاب شود اما به طور اجماعی از سوی تمام اعضای شورای شهر و گرایش های مختلف اصلاح طلب مورد حمایت قرار نگیرد، بعد از مدتی کارشکنی ها شروع و مدیریت شهری تضعیف می شود.

این فعال اصلاح طلب بیان کرد: با توجه به اینکه از بیرون هم روی شهرداری تهران فشار زیاد است بنابراین همه جریانات اصلاح طلب و همه احزاب سهم خواهی ها را کنار بگذارند و تمام قد از شهردار منتخب حمایت کنند. البته حتی اگر اصلاح طلبان تمام قد از شهردار تهران حمایت کنند مشخص نیست که نهایتا بتوانیم در مدیریت شهر تهران موفق باشیم چون شهرداری محل نظر و توجه خیلی جریان ها و مراکز قدرت است.

وی افزود: نهادهای زیادی در شهرداری نظر دارند خصوصا وضعیت اداره شهرداری در سال های گذشته انتظارات و توقعاتی برای خیلی ارگان ها و اشخاص ایجاد کرده است، آقای نجفی هم به سختی می توانست جلوی آنها مقاومت کند بنابراین اگر قضیه سهم خواهی مدنظر قرار گیرد، هر کسی شهردار شود دچار آسیب خواهد شد.

رهامی گفت: ما بیشتر از آنکه به فکر شخص باشیم باید به این فکر باشیم که انسجام و یکدستی را حفظ و شهردار را به طور اجماعی حمایت کنیم. افرادی که مطرح شدند افراد توانایی هستند اما موقعیت آقای هاشمی در واقع یک آورده ای را به شهرداری می آورد که ممکن است بعضی این آورده را نداشته باشند و آن عقبه سیاسی و خانوادگی آقای هاشمی، جایگاهی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین ارکان نظام داشت، این مسئله با انتخاب آقای هاشمی آورده ای برای شهرداری بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر حفظ حرمت و جایگاه خانواده هاشمی و شخص محسن هاشمی گفت: اگر بتوانیم کمک کنیم آقای محسن هاشمی با ارتباطاتی که با بیت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس دارد، این ارتباطات می تواند به عنوان آورده برای شهرداری باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali b

      ایکاش اصلاح طلبان واصول گرا یان وهمه جرایانهای سیاسی به این سفارشها وراهنمای ها و دعوت های جناب دکتر رهامی که از پیشتازان وانقلابیون واقعی انقلاب اسلامی واز دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تجربیات ارزشمند واثرگذار می باشند و واقتدار وپایداری جمهوری اسلامی هدف مقدس برای اوست ودیگر شخصیت های دلسوز ؛ گوش کنند واخنلافات وخواسته های جناحی خودرا کنار بزارند وبه فکر نظام وامقلاب باشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج