۷۰۸۵۶۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

انتقاد از شرایط کنونی برای شنود مکالمات

محمدرضا تابش، نماينده اردکان و نايب رئيس فراکسيون اميد، با انتقاد از شرايط کنوني براي شنود، تأکيد کرد: اما در‌حال‌حاضر شنيدم که در بعضي جاها برگه‌هاي امضا‌شده هم هست که ضابطان خودشان مي‌توانند اقدام به شنود کنند؛ بايد اين رويه‌ها را بررسي کنيم تا رايج نشود.

اعتمادآنلاین: محمدرضا تابش، نماينده اردکان و نايب رئيس فراکسيون اميد، با انتقاد از شرايط کنوني براي شنود، تأکيد کرد: اما در‌حال‌حاضر شنيدم که در بعضي جاها برگه‌هاي امضا‌شده هم هست که ضابطان خودشان مي‌توانند اقدام به شنود کنند؛ بايد اين رويه‌ها را بررسي کنيم تا رايج نشود.

شنود بايد در جايي اتفاق بيفتد که منافع ملي در خطر است، نه اينکه در دفتر کار و منزل يک شخصيت محبوب و مقبول مردم شنود کار بگذارند يا جلسات داخلي احزاب و گروه‌هاي دل‌بسته به انقلاب و نظام را درراستای پيشبرد مقاصد سياسي، شنود کنند و حريم خصوصي را نقض کنند. او با اشاره به مقررات براي شنود در دولت اصلاحات، گفت: در دولت اصلاحات، آقاي خاتمي اصرار کردند و شنود تابع ضوابط و مقرراتي شد و حتما بايد قاضي مخصوص شنود اجازه مي‌داد. فکر مي‌کنم آن زمان اختيار اين کار به مرحوم آيت‌الله مروي داده شد. ايشان ابتدا به‌صورت دقيق استدلال‌ها را بررسي مي‌کرد و سپس دستور شنود را امضا مي‌کرد.

در آن زمان قاضي دقت و وسواس داشت و موضوعي را که مخل امنيت ملي کشور بود، شنود می‌کردند. او گفت: شنود نبايد به نفع يک جناح و گروه و بالا‌آوردن يک عده و برای حذف عده ديگر استفاده شود؛ شنود بايد درراستاي منافع ملي و با شرايط و ضوابطي اتفاق بيفتد. به جهت رعايت ضوابط شرعي و قانوني طبق مصوبه‌اي که در دولت اصلاحات وجود داشت، حتما بايد قاضي حکم شنود بدهد و به استدلال‌ها توجه کند. تا جايي که به ياد مي‌آورم در آن زمان قيد شده بود که اگر تلفن مدير يا مسئولي را مي‌خواهيد شنود کنيد بايد حتما مقام مافوق او اطلاع داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      خخخخ واقعاً باعث تاسف است بکجا رسیدند.

    • فرراد شهیدی

      وقتی مکالمات فردی در دستور شنود قرار میگیرد حتما دارد کاری غیر قانونی انجام میدهد والا ماموران بیکار نیستم هر دقیقه مکالمات هر کسی را شنود کنند .پس بخاطر نگرانی از شنود درست کار کنید تا مورد شنود قرار نگیرید.
      بنظر بنده شنوداز افرادی که مخل امنیت و جاسوسی وغیره هستند باید انجام بشه و حساسیت زیاد هم نباید صورت بگیره.ودست بچه های سربازان گمنام هم کاملا باز باشه تا راحتتر کارشان را انجام دهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج