۷۰۸۵۶۸
۷ نظر
۵۰۵۰
۷ نظر
۵۰۵۰
پ

قصه‌هایی از بخش‌های جذاب زندگی محمد صلاح

تاریخ نشان داده همواره از قبل بعضی انسان‌های خاص انتخاب می‌شوند تا در میان اخبار و وقایع مختلف روزگار‌ میان دلخوشی‌ها و تلخی‌های ریز و درشت، ‌بیایند و اتفاقات بزرگ را رقم بزنند تا توسط همه تحسین شوند!

شهروند: تاریخ نشان داده همواره از قبل بعضی انسان‌های خاص انتخاب می‌شوند تا در میان اخبار و وقایع مختلف روزگار‌ میان دلخوشی‌ها و تلخی‌های ریز و درشت، ‌بیایند و اتفاقات بزرگ را رقم بزنند تا توسط همه تحسین شوند! یکی از این انتخاب‌های خاص کسی نیست جز محمد صلاح! فوتبالیستی که لیورپول او را در زمان عقد قرارداد به گران‌ترین بازیکن تاریخ خود تبدیل کرد و حالا از این کار اصلا پشیمان نیست! چرا که این بازیکن با فاصله بهترین بازیکن آنهاست که با تکنیک، ‌سرعت،‌ هوش و نبوغ فوتبالی خود در کنار تلاش فوق‌العاده حالا تبدیل به یکی از بهترین مهاجمان اروپا و جهان شده است تا هواداران لیورپول به تمام معنا مجذوب او شوند. ظهور فرعون جدی مصری در ٢٥ سالگی اما برای تاریخ‌سازی تازه در ابتدای راه قرار دارد. این فوتبالیست دوست‌داشتنی به خوبی می‌داند که برای فتح قله‌های بزرگتر باید استانداردهای خود را بالاتر ببرد و همین کار را هم می‌کند. او به راهش ادامه می‌دهد تا همیشه انتخاب اول «تقدیر» برای رقم‌زدن کارهایی باشد که انجام آن از عهده دیگران خارج است!

سربازی صلاح و بحران ملی در مصر

فرعون مصری وقتی در چلسی بود تا آستانه نابودی پیش رفت! او به خدمت سربازی نرفته بود و برای انجام این کار طبق قوانین داخلی مصر باید به این کشور بازمی‌گشت. سربازی صلاح در آن مقطع به یک بحران ملی در این کشور تبدیل شد و درنهایت با فشار مردم و رسانه‌ها و مساعدت مقامات سیاسی کشور،‌ صلاح از سربازی معاف شد تا مانعی برای رسیدن او به امروزی که در اوج قرار دارد، وجود نداشته باشد.

یک‌ میلیون رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری

طبیعتا حالا محمد صلاح محبوب‌ترین چهره کشور مصر است. انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به خوبی این مسأله را برای تمام مردم دنیا روشن کرد. در انتخابات رئیس‌جمهوری مصر که فروردین ماه برگزار شد و عبدالفتاح السیسی توانست با کسب ٩٢‌درصد آرا به ریاست‌جمهوری این کشور برسد،‌ گروهی از شهروندان مصری که نسبت به وضع کنونی این کشور معترض و خواهان دموکراسی بودند با شرکت در رأی‌گیری روی نام دو کاندیدا خط کشیدند و به جایش نام محمد صلاح، ستاره تیم‌ملی فوتبال کشورشان را نوشتند و به صندوق آرا انداختند. براساس گزارشی که نشریه «اکونومیست» منتشر کرد، هنگام شمارش آرا بیش از یک‌ میلیون رأی به نام محمد صلاح از صندوق‌های آرا بیرون آمد!

دزد را بخشید،‌ به او پول داد و برایش کار پیدا کرد!

محمد صلاح بارها و بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که دوست ندارد تحت‌ تأثیر جو قرار بگیرد و تبدیل به یک انسان مغرور شود که شهرت و ثروت او را تغییر بدهد. او اصول اخلاقی خاص خودش را هم دارد که برای یکی از مهمترین آنها می‌توان مثالی جالب زد. در زمانی که صلاح در تیم الکساندریا مصر فوتبال بازی می‌کرد از خانواده‌اش دزدی شد. محمد برای آن‌که در آن شرایط کنار خانواده باشد، به خانه بازگشت. دزد، پس از دو روز دستگیر شد و با وجود آن‌که پدر محمد صلاح می‌خواست مراحل قانونی را پیگیری کند، او درخواست کرد که پرونده را کنار بگذارند. محمد در عوض به آن دزد پول داد تا زندگی‌اش را سر و سامان بدهد. او حتی به آن فرد کمک کرد تا یک شغل پیدا کند. محمد صلاح بعدها در مصاحبه‌ای درباره علت اتخاذ این تصمیم گفت: «می‌خواهم همه فرصت زندگی داشته باشند. خیلی‌ها چون این فرصت را پیدا نمی‌کنند، کارهای اشتباه انجام می‌دهند و من با دادن این فرصت خواستم جلوی تکرار کار اشتباه آن فرد را بگیرم.»

یک فصل فوق‌العاده‌ رکوردزنی!

ستاره مسلمان مصری ‌در لیورپول و زیر نظر یورگن کلوپ بهترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کند و همین چند روز قبل به‌عنوان بهترین بازیکن ‌سال انگلیس انتخاب شد. صلاح در این فصل پنج‌بار به ‌عنوان بهترین بازیکن ماه انگلیس، چهاربار به‌عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا و پنج‌بار به‌عنوان برترین بازیکن ماه باشگاه لیورپول انتخاب شده است. او علاوه بر این توانسته تا به اینجای کار بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس باشد و جایزه بهترین بازیکن‌ سال آفریقا از نگاه بی‌بی‌سی، ‌برترین بازیکن عرب‌ سال ٢٠١٧ و بهترین بازیکن ‌سال قاره آفریقا را از آن خود کند. او البته زننده گل تاریخی صعود مصر به جام‌جهانی بود تا عملا به محبوب‌ترین چهره این کشور تبدیل شود. او هفت‌بار هم عنوان بهترین گل ماه باشگاه لیورپول را با رأی هواداران به خود اختصاص داد. درخشش اخیر او در بازی رفت لیورپول و رم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و به ثمر رساندن دو گل و دادن دو پاس گل‌ حالا تحسین همگان را به دنبال داشته است.

پایان‌دادن به دو قطبی مسی- رونالدو

خیلی‌ها اعتقاد دارند که صلاح می‌تواند با ادامه این روند جایزه بهترین بازیکن ‌سال جهان را هم از آن خود کند و جهان فوتبال را بالاخره پس از یک دهه از انحصار دو قطبی مسی- رونالدو خارج کند. او همین حالا با درخشش خود توجه کامل تمام رسانه‌ها به دو ابر ستاره بارسلونا و رئال‌مادرید را از بین برده است؛ البته عملکرد او در جام‌جهانی هم نقش مهمی در رسیدن به‌عنوان بهترین بازیکن جهان خواهد داشت. به خاطر این بازیکن حالا همه بازی‌های مصر در جام‌جهانی را دنبال می‌کنند. مصر در گروه اول با عربستان،‌ روسیه و اروگوئه باید بازی کند و شانس صعود از گروه را هم دارد. درباره نقش صلاح در لیورپول هم باید نوشت که نظر برخی کارشناسان این است که لیورپول بدون صلاح بیشتر قدرت خود را از دست می‌دهد و در همین بازی اخیر با رم این مسأله ثابت شد. وقتی صلاح از زمین بیرون رفت، این تیم دیگر گلی نزد و دو گل هم دریافت کرد که حریف را امیدوار به کامبک‌زدن در بازی برگشت کرد.

لیورپولی‌هایی که به خاطر صلاح مسلمان شدند

محبوب‌ترین فوتبالیست مسلمان حال‌ حاضر جهان با ظاهر ساده خود همواره روی اعتقادات دینی خود ایستاده است. او از هر فرصتی برای قرآن و نمازخواندن استفاده می‌کند و اخیرا هم تصویر او هنگام خواندن قرآن در هواپیمای لیورپول بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشت. جالب اینجاست که صلاح با این درخشش فوتبالی‌اش تبدیل به یک مبلّغ بزرگ دین اسلام در جهان ورزش شده است. از محبوبیت او نزد هواداران لیورپول نوشتیم. منتهی یادآوری یک اتفاق بزرگ به شکلی بهتر ارزش این بازیکن را در بین هواداران لیورپول نشان می‌دهد. به لطف درخشش‌های صلاح هواداران لیورپول شعاری برای او ساخته بودند که در آن می‌گفت اگر او به گلزنی ادامه بدهد،‌ مسلمان خواهند شد. در بازی پر گل لیورپول مقابل واتفورد اما وقتی صلاح برای چهارمین‌بار دروازه حریف را باز کرد،‌ یکی از صفحات معروف هواداران لیورپول در توییتر پا را یک قدم جلوتر گذاشت و واکنشش به درخشش صلاح ذکر شهادتین بود!‌ نگارنده رسما نوشت که حالا به خاطر صلاح مسلمان شده است! نکته قابل ‌توجه دیگر درباره صلاح این است که او حتی نام «مکه» را برای دختر خود انتخاب کرده است.

خاطرات صلاح از روز‌های سخت گذشته

برای فوتبالیست‌شدن روزهای بسیار سختی را سپری کرد. صلاح یک‌بار در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت رسمی باشگاه لیورپول داشت، درباره زندگی فوتبالی‌اش در مصر صحبت‌های جالبی انجام داد و برای همه تعریف کرد که از کجا به کجا رسیده است. صلاح به سایت باشگاه گفته بود: «در ابتدا عضو یک باشگاه بودم که نیم‌ساعت تا خانه فاصله داشت. بعد عضو یک باشگاه دیگر شدم که یک ساعت‌ونیم تا آن‌جا راه بود. بعد به باشگاهی در قاهره پیوستم که بین ٤ تا ٤,٥ ساعت با خانه فاصله داشت. مجبور بودم برای رسیدن به تمرینات، مدرسه را زودتر ترک کنم. ساعت ٧ تا ٩ در مدرسه بودم و بعد یک برگه به من می‌دادند که روی آن نوشته بود: محمد می‌تواند مدرسه را ساعت ٩ ترک کند تا به تمرینات باشگاهش برسد. ساعت ٢ یا ٢:٣٠ بعدازظهر به تمرینات باشگاهم می‌رسیدم. تمرین ساعت ٣:٣٠ بعدازظهر شروع می‌شد و تا ٦ ادامه داشت. بعد هم تا ساعت حدود ١٠:٣٠ در راه بودم تا به خانه برگردم. بعد هم شام می‌خوردم و می‌خوابیدم و دوباره روز بعد همین‌طور بود. همچنین در این راه تنها یک اتوبوس سوار نمی‌شدم. گاهی باید ٤ یا ٥ اتوبوس سوار می‌شدم تا به باشگاه برسم و بعد دوباره به خانه بیایم. من رویای بهترین فوتبالیست‌شدن را داشتم و برای رسیدن به آن تلاش کردم و الان خوشحالم که به این جایگاه رسیده‌ام.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arvin

      ایشالا همینجوری هر روز بدرخشه و نگاه ویژه خدا بهش ادامه پیدا کنه

    • بدون نام

      انشاالله که همیشه موفق باشه صلاح دوست داشتنی

    • بدون نام

      دمش گرم...البته اول سلطان رونالدو

    • جواد

      قابل تقدیره همچین شخصیتی

    • محمد کاظمی

      عالیه این محمد صلاح
      ایشالا موفق باشه.

    • بدون نام

      خداتوفیقش بده

    • ناشناس

      طرفدار رونالدو ام اما اين پسر به شدت حبش به دلم افتاده...
      امیدوارم امسال بهترین بازیکن جهان بشه...
      ان شالله توفیقات بیشتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج