۷۰۸۸۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

گام اول مسدودسازی تلگرام برای ایرانی ها

ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بود و کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود.

عصر ایران: ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بود و کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود.

صبح امروز با دستور ابوالحسن فیروزآبادی،رییس مرکز ملی فضای مجازی، مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران لغو شد.

پس از این دستور، عکس ها و فیلم ها در این پیام رسان دچار اختلال جدی شده اند.

تلگرام برای اینکه بتواند با کیفیت و سرعت مناسب در دسترس کاربران ایرانی قرار بگیرد، سرورهای رمز گذاری شده در داخل کشور دارد. کار این سرورها - که دسترسی به اطلاعات آنها به دلیل رمزگذاری در مرکز تلگرام میسر نیست - تنها تسهیل کننده ارتباط کاربران داخلی با سرورهای اصلی (در خارج) هستند.

حال این سرورها از صبح امروز برای تلگرام محدود شده است. از این رو، ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بود و کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود. از لحاظ فنی زمانی کوتاه لازم است تا ارتباط تلگرامی به حالت عادی درآید هر چند که احتمالاً در آینده ای نزدیک، شاهد محدودیت های جدیدتری برای تلگرام در ایران باشیم.

بحث فیلترینگ تلگرام از ابتدای سال جاری در کشور مطرح شده و طبق گفته برخی مسوولان، قرار بود آخر فروردین ۹۷ فیلتر شود. با این حال یک اتفاق باعث تعویق این فیلترینگ شد و آن فیلتر شدن تلگرام در روسیه بود. بعد از مسدودسازی تلگرام در روسیه، مدیران این پیام رسان با ترفندهای فنی خاصی بار دیگر دسترسی روس ها به تلگرام را فراهم کردند تا مشخص شود که فیلترینگ تلگرام کار فنی و تخصصی بیشتری می طلبد. احتمالا با دستیابی به روشی برای جلوگیری از دور زدن فیلترینگ ایران توسط دفتر مرکزی تلگرام، این پیام رسان در ایران از دسترس خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راد

      ما که میدونیم شما از دو ماه پیش سروع کردید برای ما از معایب تلگرام صحبت کردن منظورتان چی بوده لطفا به شعور مردم احترام بگذارید شما قصد دارید همان کاری که برای وایبر کردید برای تلگرام هم انجام بدهید ولی چطور میتوانید اعتماددمردم را بدست اورید ؟ با این‌کارها مردم هز روز به شما بی اعتمادتر میشوند و مطمعن باشید از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنند و شما بخوبی میدانید چرا لطفا نظرات را پخش کنید سانسور نفرمایید

    • بدون نام

      اتفاقا بهتر هم شده

    • TNT2

      گام اول جواب دادن مردم به اونهایی که مسئول فیلتر ها هستند برای نا دیده گرفتن حق مردم و نظرشون هم برداشته شده و میشه هرکس با مردم دربیافته نتیجه کارشو میبینه

    • بدون نام

      دست از سر تلگرام بردارید ، خسته شدیم از این همه مسخره بازی. فقط دنبال این میگردید ببینین مردم از چی خششون میاد ممنوعش کنید. اینجوری میخواین فضا رو بازتر کنید ؟ اصلا نظر مردم براتون مهم هست ؟

    • گشولی

      به خدا مردم گناه دارن اینقدر با آبرو و احساسات این مردم بازی نکنین بذارین چیزی که مردم میخان استفاده کنن ....

    • حسن

      نگران نیستیم
      سالهاست زندگی فیلتر شده است،با دهان بدون دندان ،وبدنی که نیاز به چندین عمل جراحی دارد ولی پول نیست،وخانه ای که وسایل کهنه ومندرس دارد،ما سالهاست فیلتر شده ایم

    • بدون نام

      با این مخسره بازیتون ....

    • بدون نام

      تلگرام هم مومیایی شد عوارض اجتماعی خواهدداشت محاسبات غلط است کسی که تلگرام را تلیگرام مینامد

    • بدون نام

      بعد میگن فضای رقابتی آزاد
      این که فقط به نفع اپلیکیشن های بدون امنیت داخلی هست

    • بدون نام

      زندگی ما که کند داره پیش میره کند و کندترش کنید به ریش ملت بخندید

    • نوید

      اگر به عصر حجر برگردم حاضر به استفاده از پیام ایرانی در این شرایط نیستم ،با دود پیام منتقل کنیم بهتره خخخخخه

    • بدون نام

      عجیبه برای من که راحت عکس و فیلم باز میشه
      من تغییری احساس نکردم:/

    • بدون نام

      پاول شکستتان خواهدداد

    • بدون نام

      دیگه با این سرعت کم استفاده نمیسه کرد از تلگرام وبه اعصاب خرویش نمیخوره بازم بگید غیر قابل فیلتره ویا با فیلتر شکن وارد میشیم دیدید که بدون فیلتر شدن خدارا شکر دیگه بدرد استفاده نمیخوره این لانه فساد و جاسوسخانه اسرائیل

    • بدون نام

      اگه میخواهید جلوس ببندید زودتر فیلتر کنید تا ما هم تکلیفمون معلوم بشه چرا هر رور بحث فیلتر در رسانها به گوش میرسه ولی فیلتر نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج