جاباما
۷۰۸۹۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پاسخ برنده نخل طلا به سیاستمدار حامی اسرائیل

کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی به اظهارات نخستوزیر بلژیک که او را به دلیل یهودستیزی شایسته دریافت دکترای افتخاری ندانسته بود، به تندی پاسخ داد.

خبرآنلاین: کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی به اظهارات نخستوزیر بلژیک که او را به دلیل یهودستیزی شایسته دریافت دکترای افتخاری ندانسته بود، به تندی پاسخ داد.

کن لوچ پنجشنبه ششم اردیبهشت پس از دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه آزاد بروکسل در نشستی خبری اعلام کرد که نمی‌تواند سخنان شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک را بی‌پاسخ بگذارد.

او با اشاره به تحصیل شارل میشل در رشته حقوق گفت: «آیا اینجا حقوق را به درستی آموزش نمی‌دهند؟ یا اینکه در امتحانات رد شده است؟ یک وکیل خوب باید پیش از نتیجه‌گیری مدارک را به خوبی بررسی کند. آقای میشل لطفا نگاهی به مدارک موجود بیندازید.»

شارل میشل روز پیش از اهدای جایزه به کن لوچ در مراسمی از بزرگداشت و اعطای دکترای افتخاری به کن لوچ، به تندی انتقاد کرد و گفت نباید اتهامات مطرح شده درباره «یهود ستیز» بودن او را نادیده گرفت.

کن لوچ از منتقدان سرشناس رژیم صهیونیستی است و همواره از حقوق فلسطینیان دفاع کرده است.

کارگردان برنده دو نخل طلایی جشنواره فیلم کن در ادامه افزود: «آقای میشل که وکیل است نمی‌داند که اسراییل قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد؟ آیا تا کنون درباره استعمار سرزمین‌های فلسطینان پرسشی مطرح کرده است؟ آیا تا کنون کشتار شهروندان فلسطینی به دست ارتش اسراییل را زیر سوال برده است؟ درباره آوارگانی که تحت حمایت سازمان ملل زندگی می‌کنند چیزی پرسیده است؟ موارد نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل بی‌شمار است.»

کن لوچ سال ۲۰۱۶ با فیلم «من دنیل بلیک» نخل طلای جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. او پیش از آن نیز یک بار دیگر برای فیلم «بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد» برنده این جایزه شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج