جاباما
۷۰۸۹۵۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

واریز مازاد درآمد نفت به حساب ذخیره ارزی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت نرخ ارز محاسباتی بودجه ۹۷ را ۳۵۰۰ تومان پیش بینی کرد اما در قانون ۴۰۵۰ تومان برآورد شد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت نرخ ارز محاسباتی بودجه ۹۷ را ۳۵۰۰ تومان پیش بینی کرد اما در قانون ۴۰۵۰ تومان برآورد شد.

محمد حسینی درباره اینکه با افزایش درآمدهای نفتی از حیث افزایش قیمت نفت آیا درآمدهای بودجه نیز افزایش خواهد یافت،‌ اظهار داشت: طبق بودجه سال ۹۷ دولت می‌تواند حدود ۱۰۷ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که بخش اعظم آن نفت و میعانات گازی است، درآمد کسب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در صورتی که قیمت نفت از متوسط مفروض شده یعنی ۵۵ دلار در هر بشکه بالاتر برود، درآمدهای مازاد طبق قانون به حساب ذخیره ارزی خواهد رفت و امکان استفاده آن در بودجه جز از راه قانون وجود ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۳۵۰۰تومان پیش‌بینی شد اما اکنون با تک نرخی شدن ارز ۴۲۰۰ تومان محاسبه شده است، تصریح کرد: آنچه در بودجه به عنوان نرخ تسعیر ارز وجود دارد برای محاسبات درآمدی است و رقم آن ۳۵۰۰ تومان نیست؛ مسئولان در یکی از ردیف‌های درآمدی بودجه تحت عنوان مابه‌التفاوت نرخ ارز ناشی از صادرات نفت بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودند که مجلس با آن مخالفت کرد.

حسینی یادآور شد: این ردیف درآمدی به عنوان دارایی‌های بانک مرکزی پیش‌بینی شده و رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان در آمد از این محل احتمالا وجود خواهد داشت که از طرفی دولت بتواند با اخذ مالیات آن بخشی از درآمدها را تامین کند.

وی افزود: با محاسباتی که صورت گرفته نرخ ارز محاسباتی در بوده سال ۹۷ حدود ۴۰۵۰ تومان است و نه ۳۵۰۰ تومان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چهار شنبه

      متوجه نشدم، گفتید به حساب کی رفت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج