۷۰۸۹۵۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد فرانسه و انگلیس از ظاهرسازی روسیه

انگلیس و فرانسه از "شیرین‌کاری" و "ظاهرسازی ناپسند" روسیه که به گفته آنها با استفاده از شاهدان سوری "ویدیوهایی ساختگی" پس از حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق گرفته بود، انتقاد کردند.

خبرگزاری ایسنا: انگلیس و فرانسه از "شیرین‌کاری" و "ظاهرسازی ناپسند" روسیه که به گفته آنها با استفاده از شاهدان سوری "ویدیوهایی ساختگی" پس از حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق گرفته بود، انتقاد کردند.

مقام‌های روسیه در جلسه روز پنجشنبه در مقر سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه فیلم‌هایی از شاهدان آورده بودند. روسیه تلاش داشت با این اقدام بی‌اعتباری گزارش‌های گسترده از حمله شیمیایی ادعایی در هفتم آوریل را نشان دهد که گفته می‌شود در شهر دوما واقع در حومه دمشق رخ داده است. غرب دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را به عنوان مقصر سرزنش کرده است؛ ادعایی که دمشق و مسکو رد می‌کنند.

فیلیپ لالیوت، سفیر فرانسه در هلند مدعی شد: "این ظاهرسازی ناپسند از سوی دولت دمشق که طی هفت سال گذشته مردم خودش را قتل‌عام کرده و آنها را با گاز خفه کرده است، جای تعجب ندارد." نماینده انگلیس در جلسه حضور نداشت.

روز چهارشنبه بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی مجددا از سایت ادعایی در دوما بازدید کرده و نمونه‌هایی برای تجزیه و تحلیل برداشتند. این حمله ادعایی درگیری جدیدی میان غرب و دولت‌های سوریه و روسیه به عنوان متحد اصلی‌ آن به وجود آورده است. دمشق و مسکو تاکید دارند هیچگونه حمله شیمیایی رخ نداده است. در پی این حمله ادعایی، ایالات متحده به همراه فرانسه و انگلیس حملاتی را در ۱۴ آوریل علیه سوریه انجام دادند.

در همین حال آژانس بین‌المللی امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به تبعات فاجعه‌بار درگیری‌های سنگین که کمپ آوارگان یرموک (واقع در نزدیکی دمشق) و مناطق اطراف آن را تحت تاثیر قرار دهد، هشدار داد. دبیرکل آنروا گفت: یرموک و ساکنانش متحمل درد و رنج غیر قابل توصیفی در سال‌های درگیری شدند. ما عمیقا نگران سرنوشت هزاران غیر نظامی از جمله آوارگان فلسطینی خصوصا پس از افزایش شدید خشونت‌ها در یک هفته گذشته هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه دیگه تو دنیا ابرو برای خودش نذاشته

    • بدون نام

      روسیه دیگه تو دنیا ابرو برای خودش نذاشته

    • عزیز

      روسیه دنیا را اسکول فرض کرده یعنی کارشناس های نظامی سازمان ملل نمی توانند بفهمند که بمب شیمیایی منفجر شده یک بمب دست سازه که در خانه پر شده یا بمب پرتاب شده از هواپیما یا هلی کوپتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج