تولید ۲۵ خودرو متوقف شد
تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جادهای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو متوقف شد.
خبرگزاری مهر: تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جادهای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو متوقف شد.
تولید و واردات خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری از جمله از دستور کار خودروسازان خارج شد.
علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شدهاند.
براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران درسال ۹۶ تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت. براین اساس وطبق زمانبندی صورت گرفته خودرو سازان مکلف بودند از ابتدای دی ماه سال گذشته ، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی را اجراکنند و اگرخودرویی نتوانست استانداردهای تعیین شده را رعایت کند در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبرو میشود.همچنین قراراست ازابتدای تیرماه امسال دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورداضافه شود که در این صورت خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در این مقطع زمانی روبرو میشوند.
درادامه و براساس زمان بندی توافق شده، با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش مییابد.
بنابراین با شروع اجرای استانداردهای جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود تا تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آنها با استانداردهای اجباری، متوقف شود که خودروهای سواری MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده ای از این جمله اند.
نظر کاربران
هنوز هم تمام ماشین های تولیدی از مصرف بالای برخوردار می باشند ضمن ایمنی و استاندارد به مصرف توجه لازم نیاز است .
دروغه دروغ..هنوز پیکان تولید میشه....موتور اریسان موتور پیکان است. .
ایران مجهز به تولید خودرو جدید بنام فرغون رو توربو با مصرف دم باز وفشار هنک هنک با سیستم هونج برو جلو در دستور ساخت دوشرکت مهم ساقپا و ایران هررو قرارگرفت نخند این تفکر وزرای باتجربه پیرصنعت پیشنهاد شده
گل گفتی آی گل گفتی
حیف که کمی شل گفتی
چین عرض چند سال اندازه چهل سال صنعت خودرو سازی ما پیشرفت کرده مطمعنم که با این استاندار ها و قوانین جدید هم تا صد سال دیگه خودروی درست حسابی نخواهیم داشت
یعنی تیبا استاندارد تر از هیوندای i10هست!؟!؟!
تیگو 5؟؟ هیوندای i10؟؟؟ این الان شوخی بود یا جدی بود؟؟
هیوندای استاندارد نبوده؟؟؟؟
مگه تا حالا فرغون هم جز خودرو بحساب میامد؟
اگه خودرو ارزان بشه جاده ها پر از خودرو میشه و تمام مسیرها کیپ میشه،اگه خودرو گرون میشه هم کسی حاضر نیست خودروی فرسوده اش رو عوض کنه،بهترین راه اینه که ناوگان حمل و نقل عمومی نو سازی و سریع(اکسپرس)بشه
تا زمانیکه همه سر یک سفره نشستید ، استانداردهای شما به درد خودتون میخوره
پراید همچنان ادامه دارد...
همش فیلم سریاله جدی نیس مردم زرنگ شدن
یعنی پژو ۴۰۵ از تی گو ۵ استاندار تر هست که در این لیست نیست؟؟؟؟!!!
ایولا...با قدرت برید جلو .مردم پشت شما هستن.
اینا هیچ کدوماصلا تولید نمیشدن وای خدا عجب مملکتی دلریم ما
پراید تمام استاندارهای لازم را اخذ کرده و حالا حالا حاضر نیست صحنه رقابتو خالی کنه
زنده باد پراید
ماشین و مغازه و کاسبی و پوله نقده ایرانیا
حیف نبود تعطیلش کنید نوه های ما حتما از پراید بشنوند حتما ما رو مواخذه خواهند کرد که چرا گذاشتید پراید از دست بره
ولی حالا جدا از شوخی پس اونی که پولش کمه باید چکار کنه
جدیدا هم زه درهاشو کندند که ایده جدید شه هه هه