جاباما
۷۰۹۰۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مانور هوایی آمریکا در نزدیکی دریای چین جنوبی

نیروی هوایی آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد، مانوری نظامی را با بمب‌افکن‌های B-۵۲ در نزدیکی دریای چین جنوبی و جزیره "اوکیناوا" ژاپن صورت داده است. یک روزنامه چینی ادعا کرده است که این مانور در واکنش به مانورهای چین در نزدیکی تایوان صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: نیروی هوایی آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد، مانوری نظامی را با بمب‌افکن‌های B-۵۲ در نزدیکی دریای چین جنوبی و جزیره "اوکیناوا" ژاپن صورت داده است. یک روزنامه چینی ادعا کرده است که این مانور در واکنش به مانورهای چین در نزدیکی تایوان صورت گرفته است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی آمریکا اظهار کرد، این بمب‌افکن‌ها در پایگاه نظامی اندرسون در گوام قرار داشتند و پنجشنبه به نزدیکی دریای چین جنوبی منتقل شدند.

بر اساس اعلام نیروی هوایی آمریکا، پیش از آن که بمب‌افکن‌های B-۵۲H به گوام بازگردند، برای انجام تمرین نظامی با جنگنده‌های F-۱۵C نیروی هوایی آمریکا به نزدیکی اوکیناوا منتقل شدند.

به گفته نیروی هوایی آمریکا، ماموریت "حضور پیوسته بمب‌افکن‌ها" به منظور حفظ آمادگی نیروهای آمریکایی صورت می‌گیرد و با قوانین بین‌المللی تطابق دارد.

یک سخنگوی نیروی هوایی نیز گفت: "این یک ماموریت متداول بود."

این مانور نظامی، این هفته در رسانه‌های تایوانی اعلام شده بود و این مساله گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص این که آمریکا با این اقدام قصد داشته درباره افزایش حضور نظامی چین در اطراف تایوان به این کشور هشدار دهد، برمی‌انگیزد.

با پیروزی تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در انتخابات این جزیره خودمختار از حزب حامی استقلال "پیشروی دموکراتیک"، پکن می‌پندارد که این جزیره برای جدایی از چین اقدام خواهد کرد و هشدار داده است که در صورت لزوم این منطقه را پس خواهد گرفت.

تسای اما گفته است که خواستار حفظ وضعیت فعلی و صلح با چین است.

روزنامه دولتی "گلوبال تایمز" چین امروز (جمعه) در سرمقاله خود نوشت، در صورتی که آمریکا بمب‌افکن‌های آمریکا برای رساندن پیامی به چین درباره تایوان مانور نظامی انجام داده‌اند، این اقدام تاثیری بر روند نخواهد داشت.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: آمریکا نمی‌تواند از اعمال فشار نظامی بر تایوان برای حفظ تمامیت ارضی جلوگیری کند. جنگنده‌های هوایی چین به تایوان نزدیک و نزدیک‌تر خواهند شد و در نهایت بر فراز این جزیره به پرواز در خواهند آمد. در صورتی که مقامات تایوان به طور آشکار سیاست "استقلال تایوان" را ترویج و همه روابط نظامی با چین را قطع کنند، پکن تایوان را دشمن خواهد دانست و راه‌های بی‌شماری برای مقابله با این مساله پیش‌رو خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج