۷۰۹۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قول رییس سازمان توسعه تجارت به کسبه بانه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بازاریان بانه‌یی و دیدگاه های آنان پیرامون اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی را با امانت داری و نظر مساعد به مسئولان وزارت کشور منتقل می کنیم و به بازاریان اطمینان می دهم دولت منافع ملی را توأم با منافع مرزنشینان تدوین خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بازاریان بانه‌یی و دیدگاه های آنان پیرامون اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی را با امانت داری و نظر مساعد به مسئولان وزارت کشور منتقل می کنیم و به بازاریان اطمینان می دهم دولت منافع ملی را توأم با منافع مرزنشینان تدوین خواهد کرد.

مجتبی خسروتاج که در رأس یک هیأت بلندپایه از مدیران اقتصادی و بازرگانی دولت به بانه آمده بود، در دیدار با نمایندگان بازاریان و مرزنشینان گفت: با توجه به مصوباتی که دولت در سال گذشته پیرامون ساماندهی مبادلات مرزی ابلاغ کرده و همچنین فعالیت هایی که در گذشته از طریق معابر موقت مرزی انجام می‌شد، ظاهراً معافیت های گمرکی در نظر گرفته شده در این طرح پایین است و بازاریان علاقمند بودند این موضوع و دیگر مشکلاتشان را از نزدیک با بخش اقتصادی و تجاری دولت مطرح کنند.

وی با اشاره به شعار امسال در زمینه حمایت از تولید کالای ایرانی افزود: واحدهای تولیدی توقع دارند از محصولات آنها حمایت شود؛ همچنان که به همان میزان انتظار می رود دروازه های کشور برای تجارت باز شود.

خسروتاج نشست خود با نمایندگان بازاریان و فعالان اقتصادی شهرستان بانه را فرصت خوبی دانست تا هم دغدغه های دولت با تعریف دقیق از منافع ملی به مردم و مرزنشینان منتقل شود و هم پیشنهادات منطقی بازرگانان استان را که با ایجاد اصلاحاتی در مصوبه دولت، زمینه فعالیت سالم بازرگانی در استان کردستان را شکل می دهد، بشنود و به مسوولان کشوری گزارش دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت درباره مهم ترین دغدغه های بازاریان بانه ای در زمینه اجرای مصوبه ساماندهی مبادلات مرزی افزود: هم در زمینه وارد کردن حجم زیاد کالاهای خریداری شده که در آن سوی مرز مانده و هم پیرامون افزایش تخفیفات گمرکی که مشوق کافی برای ورود گردشگران و خرید از بازارهای این شهر را فراهم کند، در جلسه روز شنبه با حضور مسئولان کشوری و وزارت کشور به طور قاطع دفاع خواهم کرد.

او با اشاره به ظرفیت های مهم استان کردستان و شهرستان بانه در زمینه های اقتصادی و گردشگری، ضرورت برنامه ریزی برای اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بانه هم به شرطی که ایجاد منطقه ای برای امکان صادرات تولیدات، فرآوری و صنعت باشد، مورد حمایت دولت است.

گفتنی است، این نشست با حضور «مجتبی خسروتاج» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام وزیر در امور تجارت، «شهریار حیدری» مدیرکل امور مرزی وزارت کشور، «علی معقولی» مدیرکل دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، «محسن بیگلری» نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، «حسین فیروزی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، «محمد فلاحی» فرماندار شهرستان بانه، «رضا میرزایی» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان، «محمد دره وزمی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، «بختیار رحمانی پور» مدیرکل گمرکات استان و سرپرست گمرک باشماق، چند تن از روحانیان بانه ای و معتمدین و نمایندگان منتخب بازاریان شهرستان های بانه و سقز در فرمانداری بانه برگزار شد.

افزایش میزان تخفیفات گمرکی برای کالاهای وارداتی از طریق پیله وری، امکان ورود کالاهای موجود در آنسوی مرز و ضرورت تسریع در انجام فرآیندهای عملی مبادلات مرزی پیله وری مطابق با خواسته های بازاریان، مهم ترین مطالبات فعالان اقتصادی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      قول های الکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج