جاباما
۷۰۹۵۸۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جهانبخش: امیدوارم قهرمان جام ملت‌ها شویم

هافبک ایرانی شاغل در فوتبال هلند امیدوار است طلسم قهرمان نشدن ایران در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ به پایان برسد.

ایسنا: به نقل از سایت AFC، علیرضا جهانبخش یکی از بهترین بازیکنان ایران است که عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. او در گفت وگو با سایت AFC درباره قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا به عنوان یکی از آرزوهایش سخن گفت.

* جام ملت‌های آسیا بیش از ۸ ماه دیگر آغاز می‌شود. از حس و حالت برای بازی در این رقابت‌ها بگو.

بعد از جام جهانی فوتبال، حضور در جام ملت‌های آسیا بزرگ‌ترین رویداد برای تیم ملی فوتبال ما محسوب می‌شود. من خیلی مشتاقم که در این تورنمنت حاضر باشم. در دوره گذشته ما در ضربات پنالتی شکست خوردیم و حذف شدیم و به همین خاطر من خودم خیلی انگیزه دارم که در این رقابت‌ها حاضر باشم. امسال تیم بهتری داریم و از شرایط بهتری هم بهره می‌بریم و امیدوارم که بتوانیم مردم ایران را خوشحال کنیم. ما الان تیم نخست آسیا محسوب می‌شویم و باید کیفیت خودمان را به عنوان تیم نخست آسیا نشان دهیم.

* قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا به زودی در دوبی برگزار می‌شود. آیا تیمی هست که دوست نداشته باشی یا دوست داشته باشی با آن‌ها روبه‌رو شوی؟

تمام تیم‌ها در آسیا در حال پیشرفت هستند و بهتر و بهتر می‌شوند و انتخاب یک یا دو تیم سخت است. باید اول ببینیم با چه تیم‌هایی هم‌گروه می‌شویم. همیشه آسان‌ترین گروه‌ها بهترین‌ها هستند ولی از نظر من تیم آسان در جام ملت‌های آسیا وجود ندارد چون مربیان جدیدی آمده‌اند و تیم‌ها بهتر شده‌اند.

* ایران از سال ۱۹۷۶ نتوانسته قهرمان جام ملت‌ها شود. چقدر این دوره ایران شانس قهرمانی دارد؟

ما در چند سال گذشته بهترین تیم آسیا بودیم و جام ملت‌های آسیا هم تورنمنت بزرگی برای ما محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم بعد از جام جهانی با آمادگی خوب باید به سراغ جام ملت‌های آسیا برویم تا در این دوره تیم ما عملکرد بسیار خوبی بتواند داشته باشد. سال‌ها از قهرمانی ما در آسیا می‌گذرد اما این بار با این تیم خوب و مربی خوب امیدوارم رویایمان به حقیقت بپیوندد. مردم ما شایسته نتیجه خوب در جام ملت‌های آسیا هستند.

* آیا تیم اول آسیا بودن انگیزه شما را برای موفقیت بیشتر می‌کند؟

بله همین طور است. ما نه تنها تیم نخست آسیا بودیم بلکه به عنوان دومین تیم هم به جام جهانی راه یافتیم و این نشان دهنده کیفیت خوب تیم ماست که باعث بالا رفتن انتظارات هواداران از ما شده است. الان هواداران از ما صعود به دور دوم جام جهانی را می‌خواهند. پس شما تصور کنید برای جام ملت‌ها چه انتظاری از ما دارند. همیشه در تیم ملی ایران فشار بوده است. هواداران همیشه از ما انتظار دارند و ما را تشویق می‌کنند. باید بتوانیم فشار را مدیریت کنیم و آرام باشیم چون حریفان قدری در آسیا وجود دارند.

* برای اولین بار جام ملت‌های آسیا با ۲۴ تیم برگزار می‌شود و کشورهایی مثل یمن، قرقیزستان و فیلیپین برای اولین بار فرصت حضور در این جام را به دست آورده‌اند. ارزیابی شما از این شرایط چیست؟

این خیلی خوب است که کشورهایی با جاه طلبی‌های بزرگ به تورنمنت‌ می‌آیند و در کنار تیم‌های بزرگ آسیا بازی می‌کنند. همیشه درباره جام جهانی و جام ملت‌ها چنین بحث‌هایی بوده است. برای کشورهای تازه وارد همیشه این اتفاق، اتفاق خوبی است که شانس حضور در تورنمنت را پیدا می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باکیروش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله با کیروش ، نه با قلعه نوعی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج