جاباما
۷۰۹۶۱۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تمام حواشی مهران احمدی و مصادره!

مصادره؛ ژن خوب و روسیاهی پرفروش‌ترین فیلم سال

مصادره از همان ابتدا فیلم پرحاشیه‌ای بوده. فیلمی که به دلیل موضوع ملتهبش درباره یک مامور سابق ساواک از همان نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم فجر جنجالی شد و بعد هم اتفاقاتی پشت سر هم به وقوع پیوست که باعث شد نام این فیلم از صدر اخبار و جنجال‌ها دور نشود.

روزنامه شهروند - پولاد امین : مصادره از همان ابتدا فیلم پرحاشیه‌ای بوده. فیلمی که به دلیل موضوع ملتهبش درباره یک مامور سابق ساواک از همان نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم فجر جنجالی شد و بعد هم اتفاقاتی پشت سر هم به وقوع پیوست که باعث شد نام این فیلم از صدر اخبار و جنجال‌ها دور نشود.

مصادره؛ ژن خوب و روسیاهی پرفروش‌ترین فیلم سال

داستان چیست؟

مصادره نخستین فیلم مهران احمدی است. یک کمدی قصه‌گو که داستانش از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود و در این ماجراها پای شخصیت‌هایی به وسط می‌آید که بیشترشان را می‌توان مابه‌ازاهایی از کاراکترهای سیاسی جامعه ایران نامید و همین هم جنگ و جدل‌های مطبوعاتی را درباره این فیلم دامن زده است.

مرد حواشی

کارگردان مصادره سابقه‌اش بیشتر در زمینه بازیگری است و در کارنامه‌اش بازی‌های بسیار موفقی دیده می‌شود. احمدی که به خاطر یک دوران طولانی همکاری پرثمر با رضا کاهانی همواره در متن حواشی بوده، در چند‌ سال اخیر با گفته‌ها و رفتارهایش نگاه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. جالب این‌که او با جدایی از رضا کاهانی هم حاشیه‌ساز شد و با سخنانش درباره این کارگردان جنجالی تا مدت‌های مدیدی خوراک مناسبی برای رسانه‌های مخالف فیلم‌های کاهانی مهیا کرد.

مهمترین حاشیه

مهمترین حاشیه مهران احمدی اما وقتی به وجود آمد که در سری پنجم پایتخت او از بازی در این سریال خودداری کرد و این باعث شد که رسانه‌ها این خودداری را به حضور موسسه اوج به‌ عنوان این سریال ارتباط دهند. اتفاقی که موجب شد، مهران احمدی همان‌گونه که برای مخاطبانی خاص شمایل یک قهرمان را داشته باشد، ضد قهرمان عده‌ای دیگر نیز شده و به عبارت بهتر دشمنانی قسم‌خورده را در انتظار کارهای آتی خود ببیند. دشمنانی که فیلم مصادره را بهترین فرصت دیدند. چنین شد که مصادره بیش از این‌که به‌عنوان یک فیلم سینمایی ارزیابی شود، محلی شد برای تسویه حساب هواداران گروه‌های سیاسی حاضر در رسانه‌ها؛ به‌خصوص که اکران این فیلم همزمان با نمایش دو فیلم مورد حمایت مدیران فرهنگی نظام شد و برای انتقاد از این فیلم چه شرایطی بهتر از این؟

انتقاد مدیر تلویزیون

اوضاع همان‌طور پیش می‌رفت و انتقادها در سایه بود. حداقل این‌که انتقاد یک‌سری از رسانه‌ها در پوشش نقد سینمایی صورت می‌گرفت. در این بین فیلم مصادره هم راهش را می‌رفت و فاصله فروشش را با دو فیلم مورد حمایت بیشتر و بیشتر می‌کرد. تا این‌که یک مدیر فرهنگی ضمن دفاع و حمایت از فیلم‌های به وقت شام و لاتاری بدترین حرف‌ها را در مورد مصادره زد. این مدیر تلویزیونی کسی نبود جز محمد سرشار، مدیر شبکه پویا که البته بیش و پیش از سمت سازمانی‌اش به واسطه پدرش رضا سرشار، نویسنده اصولگرا و گوینده قصه ظهر جمعه در دهه‌های شصت و هفتاد شناخته می‌شود.

محمد سرشار در توییتر با عنوان آفرین به ١٠ میلیاردی‌ها، در اظهار نظری مجازی ضمن تمجید از دو فیلم به وقت شام و لاتاری نوشت: خبر خوب اول اردیبهشت ۱۰ میلیاردی‌شدن دو فیلم راهبردی سینمای ایران، به وقت شام و لاتاری است. در کنار این دو غول فروش، ۳ میلیاردی‌شدن فیلشاه را هم نباید از یاد برد و البته روسیاهی این ۲۳‌میلیارد برای مصادره و سازندگانش بماند که به اسم انقلاب هر کثافتی را به خورد مردم دادند. امیدوارم به‌زودی تنگه ابوقریب (البته ابوغریب نگارش صحیح‌تر است) هم از سازمان هنری رسانه‌ای اوج اکران شود و شادی امسال‌مان در سینما بیشتر گردد.

مصادره؛ ژن خوب و روسیاهی پرفروش‌ترین فیلم سال

ماجرای ژن‌های خوب

از همان ابتدا پیدا بود گفته‌های مدیر شبکه پویا بی‌پاسخ نمی‌تواند بماند. وقتی محمد سرشار با انتشار یادداشتی به تعریف و تمجید از دو فیلم به وقت شام و لاتاری پرداخت و به تندی از مصادره، پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز، انتقاد کرد و نوشت عوامل این فیلم هر ... را به اسم انقلاب به خورد مردم داده‌اند، آشکار بود سازندگان مصادره این اظهارنظر تند و دور از قواعد انتقاد هنری را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

این اتفاق هم خیلی زود رخ داد تا پس از پسر جناب سرشار، محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده مصادره نیز یکی دو روز بدل به تیتر رسانه‌ها شود. محمدحسین قاسمی در یادداشتش که بخش غالب آن انتقاد از ادبیات مدیر شبکه کودک بود، نوشت: احساس می‌کنم کلام شما در رابطه با فیلم مصادره ناشی از عداوت ناشی از جهل نشأت گرفته از سیاست است که البته از ژن‌های خوبی چون شما شاید بعید نباشد. این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: از این ‌که بگذریم، برای کودکانی نگرانم که قرار است شما به‌عنوان مدیر فرهنگی تربیت‌شان کنید؛ وای به حال کودکی که از طفولیت یاد بگیرد به چیزی که تفکرش نمی‌پسندد به راحتی توهین کند و در بزرگسالی چه و چه دست بگیرد و بتازد. قاسمی در پایان نوشت: ما عکس حضرتعالی، از فروش همه فیلم‌ها در سینمای جمهوری اسلامی ایران خوشحال می‌شویم هرچند تولید و تبلیغات برخی از آنها خارج از توان بخش خصوصی هم باشد و نیز به تولید ملی معتقدیم و آن را فرصتی مغتنم برای همه مردم ایران می‌دانیم.

پایان

سرشار فعلا دنباله این داستان را مسکوت گذاشته و هنوز پاسخی به ادعاهای قاسمی نداده است؛ معلوم نیست در روزهای آتی هم این سکوت ادامه خواهد داشت یا نه. به ‌هر حال مصادره نشان داده توانایی آتش‌افروزی در فضای مجازی و رسانه‌ها را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شد نرفتم لاتاری رو ببینم فیلم حکومتی معلومه تهش قراره چی بشه

    • بدون نام

      با برچسب ژن خوب ،خوب عقده گشایی می کنید
      خودتونم که یه جور دیگه ژن خوب دارید !!!!!!

    • بختیاری

      دمتون گ

      رم که برخلافه بعصی ها نظرات هردو طرف رو عنوان می کنید تا به قول عادل مردم قضاوت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج