۷۰۹۶۹۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور:

شان مردم مناطق مرزنشین باید حفظ شود

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر این که باید شأن مردم در مناطق مرز نشین حفظ شود، گفت: با هدف تامین منافع مرزنشینان تصمیماتی گرفته شده است که با قید فوریت برای تصویب به دولت ارسال می‌شود.

ایرنا: نشست مشترک دستگاه های مرتبط با ساماندهی بازارچه های مرزی و معیشت مرزنشینان با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان ارشدی از دستگاه های مرتبط با امر ساماندهی بازارچه های مرزی در وزارت کشور برگزار شد.


«شهریار حیدری» مدیر کل امور مرزی وزارت کشور و مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر شنبه در نشست خبری تصمیمات جلسه مشترک دستگاه های مرتبط با ساماندهی بازارچه های مرزی و معیشت مرزنشینان را تشریح کردند.


«شهریار حیدری» مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در تشریح آخرین وضعیت کوله بری و سامان دهی بازارچه مرزی با بیان این که در گذشته دستورالعملی بود که در چارچوب آن عنوان کوله بری در مرزهای سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انجام می گرفت، اظهار داشت: این دستورالعمل به خاطر مواردی به خوبی اجرا نشد و باعث بروز مشکلاتی برای مردم مرزنشین شد.


وی افزود: هدف دستورالعمل تقویت معیشت مرزنشینان بود، اما عملا ما هیچ تقویتی در معیشت مردم ندیدیم آن هم به خاطر مشکلاتی بود که این دستورالعمل در گذشته داشته است.


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در چارچوب آئین نامه ها و با حضور نهادهایی مانند وزارت اقتصاد و دارای، صنعت و معدن، تجارت، وزارت کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این وضعیت را ساماندهی کند.


حیدری افزود: این آئین نامه در جهت منافع مرزنشینان تهیه شده است و طبیعتا ما شعاعی با یک جغرافیا و جمعیتی برای مناطق مذکور تعریف کردیم.


وی با بیان اینکه آئین نامه ای که برای اجرا ارسال شد، قبل از پایان سال ۹۶ عملا با یکسری مسائل و مشکلات مواجه شده است، گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده و بازدیدهای که انجام شده این آئین نامه نیازمند اصلاح است.


حیدری بیان داشت: تاکید وزیر کشور هم اصلاحات موادی از این آیین نامه ها بود البته چون آیین نامه ها در دولت تصویب شده بود، هر اصلاحی در آیین نامه ها هم به تصویب دولت نیاز دارد. آنچه در این جلسه بررسی شد، بحث اصلاح آیین نامه های مرتبط با رویکرد تقویت زندگی مرزنشینان بود. تصمیمات این جلسه با فوریت به دولت منعکس می شود.


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه آنچه که در جلسات مختلف از جمله امروز بررسی شد اصلاح آئین نامه با نگاه و رویکرد معیشت مرزنشینان و اصلاح برخی از مواردی که عملا در اجرا امکان پذیر نبود، گفت: با هدف تامین منافع مردم مرزنشین تصمیماتی گرفتیم که با قید فوریت به دولت ارسال می شود.


وی با بیان این که «از تخفیف سود بازرگانی به تجار امتیازی به مرزنشینان داده می شود» تاکید کرد: نگاه ما در آیین نامه که به زودی ابلاغ می شود این است که منافع تاجر، مردم و مغازه دار در آن لحاظ شود.


حیدری در پاسخ به پرسشی در مورد بیمه کوله‌بران تصریح کرد: بحث بیمه در این چهارچوب نیست؛ چرا که کوله‌بری یک شغل نیست، بلکه امتیازی برای مناطق مرزنشین است.


وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه می‌خواهم دیگر از عنوان کوله بر استفاده نکنند، اظهار داشت: باید شأن این افراد حفظ شود. قبلا فعالیت آنها زیر دست تجار‌ انجام می‌شد، اما اکنون با این تصمیمات، امتیازاتی به آنها داده شده که تجار به دنبال آنها خواهند رفت.


مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: امروز کوله بران صاحب کارت الکترونیکی هستند و دولت امتیازی به آنها داده که از تخفیف سود بازرگانی بهره مند خواهند شد.

** بازارچه ها و مرزها بسته نیست


مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مرزها چه زمان باز می‌شود؟ اظهار داشت: بازارچه ها و مرزها بسته نیست، بلکه فعالان اقتصادی، به دلیل شرایط ایجاد شده و این که از معافیت ها راضی نیستند، علاقه‌ای به فعالیت ندارند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این جلسه در جهت تأمین خواسته‌های مرزنشینان و ایجاد زمینه‌های معیشت آنان بود.
خسروتاج تصریح کرد: جزئیات تصمیمات جلسه امروز، پس از تصویب هیأت دولت اعلام می شود.


وی یادآور شد: البته در جلسه مشترک امروز، نظام معافیت مالیات کوله‌بران اصلاح شد، چرا که قبلاً برای هر نفر، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تصویب شده بود که مورد قبول آنها نبود و انتظار داشتند که این رقم، افزایش یابد و در جلسه امروز، تصمیمی در این مورد اتخاذ شد که باید هیأت دولت آن را تصویب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه یکی بگه با ده برابر شدن خروجی از مرزهای کشور چطوری شأن مرز نشینان حفظ میشه مرزهای کشور با ورود خروج مسافر رونق داره و نون مرز نشینان درمیاد افسوس که این دولت با این کاراش تنها روزنه های درامد مرز نشینان و از بین میبره ما مرز نشینان بخصوص مرز جلفا و بازرگان از اقای روحانی می‌خوایم خروجی زمینی رو به حال اول دربیاره هرچند احتمال یک درصد رو هم نمی‌دم حرف مارو بشنفه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج