۷۰۹۷۲۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

برخورد فوری با پیمانکاران کم‌کار در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از برخورد فوری و قانونی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی در این شهر خبر داد.

ایلنا: سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد: پس از طرح شکایت متقاضیان به شرکت عمران و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، به عنوان داور از برخی سازندگان زیاده‌خواه، در این راستا هفته آینده مجموعه‌ای از تصمیمات و برخوردها با این‌گونه سازندگان صورت خواهد پذیرفت طوری‌که در یک تصمیم قاطع مقرر شده مجموعه وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی برخورد قانونی جدی کند.

وی افزود: راهکارهای اجرایی برای برخوردهای فوری و قانونی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی و نیز ارائه راه‌حل‌هایی برای تسریع در امور اجرایی و جایگزینی برخی از پیمانکاران خوشنام با این دسته از پیمانکاران، بررسی شده و هماهنگی‌های خوبی با شورای تامین شهرستان به مدیریت فرماندار، دستگاه‌های امنیتی و مدیران دستگاه قضا در شهرستان صورت پذیرفت و همچنین مصوبات مورد نیاز این امر به تصویب اعضای شورا رسید و آماده اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با دستور معاون و قائم‌مقام وزیر در این‌باره هیچ‌گونه مماشاتی با سازندگان خاطی نمی‌شود.از صبوری، متانت و هوشیاری مالکان مسکن‌مهر پردیس که هفته‌های گذشته تحت‌تاثیر جوسازی برخی سازندگان زیاده‌خواه قرار نگرفته‌اند و در جوی آرام و هوشمندانه از طریق قانونی خواستار داوری شرکت عمران درباره کم‌کاری و تعطیلی برخی سازندگان شده‌اند، تشکر می‌کنیم.

وی درباره زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات قیمتی از طرف برخی سازندگان در هفته‌های گذشته عنوان کرد: قیمت‌های همه فازها اواخر سال ۹۵ با مدیریت و راهنمایی مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهایی شده و به امضا و تایید تمامی سازندگان رسید‌ه است. خوشبختانه با همین قیمت‌ها برخی سازندگان خوشنام کارها را به اتمام رسانده و تحویل داده‌اند و حتی در فازهای ۵، ۸ و ۱۱ مالکان ساکن شده‌اند. این دسته از پیمانکاران آمادگی خود را برای اجرای کارهای باقی‌مانده سازندگانی که توانایی اتمام کار ندارند با همان قیمت‌های اعلامی و قبلی، اعلام کرده‌اند. در این‌خصوص معاونت فنی اجرایی شرکت عمران شهر جدید پردیس لیستی از این پیمانکاران تهیه کرده و آماده ارائه پیشنهاد اجرایی است.

غفوری افزود: تا چه موقع متقاضیان باید تاوان بی‌تدبیری سازندگانی را بدهند که متاسفانه اکثر آنها ابتدای اجرای طرح مسکن‌مهر در شهر جدید پردیس، از ساختاری رانتی استفاده کرده‌ و بدون هیچ‌گونه مناقصه، رقابت و طی کردن مراحل قانونی طبق عرف انتخاب پیمانکاران، به مجموعه شرکت عمران و مردم تحمیل شده و با عرض تاسف برای جیب متقاضیان کیسه دوخته‌اند. سوال اینجا است که چگونه در تمام فازها، یک عده از سازندگان خوشنام کار خود را خصوصا سال ۹۶ که بالغ بر ۱۶ هزار واحد تکمیل و به اتمام رسانده و حتی بعضا تحویل داده‌اند و همچنین قراردادها را هم در موعد مقرر امضا و تحویل داده‌اند این درحالی‌ است که متاسفانه در همسایگی آنها، یک عده پروژه‌های خود را با تطویل غیرمنطقی مواجه کرده‌اند؛ این دسته قراردادهای ۵ برگی را امضا نمی‌کنند و یا با بیان عناوین متعدد واهی برای متقاضیان و مالکان محترم بهانه تراشی نموده و حتی گاها هزینه‌های اضافی و خارج از عرف را از ایشان طلب می‌‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته‌هایی که گذشت با پیگیری‌هایی که از طرف مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین گروهی از متقاضیان از سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفت، منجر به دریافت مرحله اول اوراق خزانه اسلامی برای تکمیل بخشی از عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی بلوک‌ها و واحدها شدید. خوشبختانه با تزریق این منابع درهفته‌هایی که در پیش داریم، می‌توانیم بخشی از کارها را تکمیل کنیم.

لازم به ذکر است، بخش عمده‌ای از ۲۰ هزار واحدی که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توانستیم تکمیل کنیم و این روزها در حال تحویل هستند، توسط همین اوراق خزانه، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و همچنین تکمیل خدمات زیرساختی آنها، انجام پذیرفته و امیدوارم با مساعدت مسولان ذی‌ربط و همکاری تمامی ارگانهای مربوطه و همچنین تخصیص به موقع منابع مالی هرچه سریعتر این پروژه ملی به سرانجام مقصود برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      باسلام چرا کارهای عمرانی را به افراد که تخصص چندانی ندارند واگذار میکند پیمانکاری مزایده رابرنده میشه اونم باقیمت پایین تری به چند نفر واگذار میکنه وه ماست مالی میشه
      کاش اون پیمانکاری راکه جاده پلدختر تنگفنی را ساخته خودش یبار از این جاده عبور کنه ببینم چه جوابی برای وجدان خودش داره ایا جان مردم براش مهم نبوده ؟چطور ناظرین کارش را تایید کردن به چه قیمتی ؟تک تک کشته های تو این جاده داریم میدیم اون پیمانکار بی وجدان ناظرین باید درپیشگاه خدا جوابگو باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج