جاباما
۷۱۰۵۴۰
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

تخریب ۱۱۰ هکتار باغ در تهران به خاطر یک مصوبه!

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: ۱۱۰ هکتار از باغ‌های تهران طی سه سال به خاطر مصوبه برج باغ‌ها تخریب شد.

خبرگزاری ایلنا: معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: ۱۱۰ هکتار از باغ‌های تهران طی سه سال به خاطر مصوبه برج باغ‌ها تخریب شد.

حجت الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: ما موظف هستیم به مردم در فضاهای عمومی امید دهیم، اما در چنین جلساتی باید حقایق گفته شود. نتیجه این جلسه مشخص کرد که در تهران که بخش مهم و مرکز کشور است و ۶۰ درصد مراکز پژوهشی در آن قرار دارند با مخاطره بسیار بزرگی روبرو است.

میرزایی افزود: اقتصاد منطقه تهران با وجود آنکه پایتخت است به شدت سنتی و وابسته به ساخت و ساز است در حقیقت در مرکز استقرار فناوری و دانشگاه‌ها ما همچنان اقتصادی وابسته به ساخت و ساز داریم و این در حالی است که اقتصاد تهران در کل کشور کماکان رقابت‌پذیرترین بخش اقتصاد است.

وی ادامه داد: با وجود همه هشدارهایی که درباره تهران داده می‌شود باز هم شهر تهران کمترین نرخ بیکاری را دارد اما بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ شاهد تورم ساختمانی ۳۰۰ تا هزار درصدی بودیم یعنی بر مبنای عقلانیت به همه گفته می‌‌شد هر کس که می‌خواهد وارد تهران شده تا ساخت و ساز کند.

وی افزود: فقط تهران را شامل ۲۲ منطقه دیدیم و این یک و نیم تا دو میلیون نفر که به تهران می‌آیند را نادیده گرفتیم اما گر این وضعیت ادامه پیدا کند و از اطراف تهران غافل شویم مشکلی حل نمی‌شود.

میرزایی با بیان اینکه همه چیز در تهران در گرو بهبود اقتصاد مالی است گفت: برای حل معضل حمل و نقل و بهبود حمل و نقل عمومی نیاز به ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان داریم البته در تهران نتیجه اشتباهات گذشته را شاهدیم هم اکنون ۳۰۰ ساختمان در معابر کمتر از ۱۲ متر ساخته شده است ۱۱۰ هکتار از باغ‌های تهران طی سه سال به خاطر مصوبه برج باغ‌ها تخریب شد و این اقتصاد کلنگی بکوب و بساز باید تبدیل به اقتصاد فناوری بومی شود.

میرزایی ادامه داد: دولت باید هزینه پایتخت بودن تهران را بدهد. این نظام مالیه عوارض ستانی راه حل نیست تهران به اندازه کافی گران شده است.

وی افزود: اینکه بگوییم تهران را گران کنیم تا کسی نیاید ممکن نیست چرا که می‌آیند و در ۱۰ کیلومتری تهران ساکن می‌شوند.

معاون شهردار با بیان اینکه مسائل تهران با مدیریت کارتابلی حل نمی‌شود افزود: راه حل معضلات تهران استارت‌آپ‌ها هستند به نظر من آن طور که آقای مقیمی می‌گویند مردم با اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون مشارکت نمی‌کنند، با اعتماد مردم می‌توانیم از آنها کمک بخواهیم.

وی افزود: با توجه به این شرایط در کنار اصلاح نظام مالی نیازمند بازسازی نظام اجتماعی شهر هستیم تهران در زمینه رقابت‌پذیری از بین ۱۲۰ کلانشهر در رتبه آخر قرار دارد و راه حل سهل به شرطی ممکن است که در میدان بوده و با مردم گفت‌وگو کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما ها ساختن بلد ،نیستین؟ فقط و فقط ،ویرانی؟

    • بدون نام

      ساختن که بلد نیستن هیچ ویرانی هم رو سفید شده از دست این جماعت! اینا متخصص قلوه کن کردن همه چیزن!

    • بدون نام

      چه زیبا بود این باغ بلا که بدست خویش راندیم هزاران معدن طلا .همه یاران خوش باورند که ما را کاری هست.. نبود حرفه ای بجز نابودی جام طلا .تو خوش باش که چند روزی به مسندکاخ جلا .همه را می بریم میکنیم در چاه خلا ...

    • بدون نام

      من یک درخت انگوری که خودم تو حیات خونه ام کاشتم بعلت عقب نشینی بایستی قطع شود شهرداری ۱۵ میلیون تومان مرا جریمه می کند ، آدم یاد مجازات تخم مرغ دزد و اختلاس گران هزار میلیاری می افتد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج