جاباما
۷۱۰۹۵۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

آمازون هم راه دور زدن فیلترینگ را بست!

مدتهاست که بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی در برخی کشورها بالا گرفته است، بسیاری از اپلیکیشن‌های فیلترشکن، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از سرویس دامین فرانتیگ (domain fronting) گوگل و آمازون استفاده می‌کردند تا بدین ترتیب، امکان دسترسی آزادانه کاربران به اینترنت و محتوای آنلاین و همچنین دور زدن فیلترینگ برخی از دولت‌های جهان را فراهم آورند.

خبرگزاری ایسنا: تنها یک هفته پس از آنکه گوگل با مسدودسازی سرویس domain fronting خود، راه دور زدن فیلترینگ را بست، حالا آمازون نیز به دنباله‌روی از گوگل همان اقدام را انجام داد.

به گزارش وب سایت the verge، مدتهاست که بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی در برخی کشورها بالا گرفته است، بسیاری از اپلیکیشن‌های فیلترشکن، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از سرویس دامین فرانتیگ (domain fronting) گوگل و آمازون استفاده می‌کردند تا بدین ترتیب، امکان دسترسی آزادانه کاربران به اینترنت و محتوای آنلاین و همچنین دور زدن فیلترینگ برخی از دولت‌های جهان را فراهم آورند.

اما حدود دو هفته پیش بود که گوگل اعلام کرد این سرویس (domain fronting) خود را غیرفعال و مسدود کرده است. حالا شرکت آمازون نیز به پیروی از اقدام گوگل، با انتشار پیامی اعلام کرد که قصد دارد سرویس دامین فرانتیگ خود را مسدود و غیرفعال کند. آمازون علت این اقدام خود را مبارزه و مقابله با انتشار بدافزارهای اینترنتی از طریق برخی از نرم افزارهای فیلترشکن و VPNهای نامعتبر عنوان کرده است.

این شرکت بزرگ و فعال در حوزه تکنولوژی که دفتر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا مستقر است، در ادامه پیام خود افزوده است: بسیاری از مجرمان سایبری و هکرها از طریق این تکنیک و دامنه سوءاستفاده می‌کردند تا بتوانند به اسم ارائه فیلترشکن یا دور زدن فیلترینگ، بدافزار و باج افزارهای خطرناک و متعددی را منتشر کنند و قربانیان بی گناه اینترنتی بسیاری را با مشکلات و خسارات جبران ناپذیری مواجه سازند.

این سرویس یکی از راهکارهای اصلی برخی پیام‌رسان‌های فیلتر شده همچون تلگرام و همچنین بسیاری از توسعه‌دهندگان فیلترشکن یا VPN بوده است تا به وسیله آن بتوانند فیلترینگ را دور بزنند.

قابلیت دامین فرانتیگ این امکان را به توسعه دهندگان برخی از اپلیکیشن‌ها می‌داد تا از سرورهای گوگل و آمازون به عنوان یک پروکسی امن استفاده کنند تا کاربران بتوانند فیلترینگ کشورهایشان را دور بزنند.

حالا به نظر می‌رسد با این اقدامات گوگل و آمازون، اپلیکیشن‌های وی پی ان ، فیلترشکن و برخی از پیام رسان‌ها همچون تلگرام از این پس راه طاقت فرسا و کار دشواری برای دور زدن فیلترینگ را در پیش خواهند داشت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پله پله تا ملاقات خدا

    • تارا

      ی دفعه بگین سربزازیم بمیریم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه با فیلتر یک نرم افزار آدم میمیره پس بهتره که بمیره

      • رضا

        اونهایی باید بمیرند که حضراتشون تو اروپا و امریکا عشق می کنند و بعد میان مدیر شما افراد ساده میشن و فکر میکنی با خدا در ارتباطند... .

    • بدون نام

      پس با این حساب الآن مسؤلان درستکار و پاکدست و زحمتکش و عزیز کشورمون در پوست خودشون نمیگنجند درسته؟؟؟!!!!!!!!!!

    • ع.ص

      ووواااای خدای من! چه ضرر قابل توجهی!!! آخه نه تا قبل ما هی مدام از آمازون و ای بی خرید میکردیم و مدام پست دم در خونه مون بود حالا دستمون عصا میشه!!!
      مردم در تأمین اساسی ترین و پایه ای ترین مخارج خودشون موندند دیگه جایی برای آمازون نمیمونه!
      در ضمن آمازون ایران رو بخاطر تحریم های آمریکا کلهم داخل کشورهای مخاطب خودش نمیدونه

    • رضا

      خدا گر ببندد دری زحکمت گشاید در دیگری .....تا کور شود هر انکه نتواند دید.

    • علی

      متعجبم که چرا شرکتهای بزرگی مثل گوگل هماهنگ با مسدودکنندگان سایتهای مورد علاقه بسیاری ازمردم مانندفیلترتلگرام درایران؛همزمان مجرای عبورآزاد اطلاعات و حق مردم درآگاهی یافتن را مسدود میکنند چرا؟؟؟خب برای جلوگیری ازبدافزارها یا هرخطر دیگه یک راه معقول پیداکنند.این کارشون مردود هست.... حالا درکشورما اون کسایی که تلگرام را فیلترکردند،با دمشون گردو میشکونند.

    • هادی

      تلگرام میفته رو بلاکچین اونوقت خداهم نمیتونه بلاکش کنه ربطی به امازون و گوگل نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج