جاباما
۷۱۱۲۵۰
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

خروج ارز از کشور با واردات بی‌رویه برنج

رییس انجمن برنج درباره خبر آغاز مجدد واردات برنج گفت: از بهمن سال گذشته واردات برنج آغاز شده و معمولا در فصل برداشت برنج و برای اینکه به روحیه کشاورز لطمه وارد نشود، از واردات برنج جلوگیری می‌کنند.

خبرآنلاین: رییس انجمن برنج درباره خبر آغاز مجدد واردات برنج گفت: از بهمن سال گذشته واردات برنج آغاز شده و معمولا در فصل برداشت برنج و برای اینکه به روحیه کشاورز لطمه وارد نشود، از واردات برنج جلوگیری می‌کنند.

جمیل علیزاده شایق افزود:‌ بنده با این سیاست و روش مخالفم و با توجه به تولید دایم این محصول، نباید از واردات آن برای جبران کسری‌ها ناراحت شد و ممانعت ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: معمولا بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج وارداتی برای جبران کسری‌ها نیاز است که با احتساب میزان مورد نیاز برای ذخیره یک میلیون تن برنج وارد می‌شود.

رییس انجمن برنج تاکید کرد: ‌متاسفانه در سال‌های اخیر در میزان تولید درجا زده‌ایم و بنابر آمار وزارت کشاورزی سالانه میزان تولید برنج در کشور بین ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن است و همچنان نیازمند واردات برنج برای رفع نیاز بازار هستیم.

علیزاده شایق گفت: ‌اینکه چه زمانی نسبت به واردات اقدام و کی از آن جلوگیری شود، در اصل حاشیه ماجراست، بلکه اصل موضوع این است که بیش از نیاز مصرفی کشور برنج وارد نشود.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل و همچنان نوسانات شدید نرخ ارز باید گفت اصلا صلاح نیست بیش از نیاز برنج وارد شود، زیرا نتیجه‌ای جز خروج ارز ندارد.

رییس انجمن برنج ادامه داد:‌ اگر بخواهیم بیش از نیاز کشور نسبت به واردات برنج اقدام کنیم در اصل این کار خیانت در حق کل کشور است.

وی بیان کرد: در ۶ماهه نخست سال گذشته برابر با یک میلیون و ۱۵۰هزار تن برنج وارد شد که بیش از نیاز بود؛ هرچند در ۶ماهه دوم سال نیز روند واردات برنج ادامه یافت. البته آمارهای رسمی آن منتشر نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی خیال

      وقتی که به هر دلیل چندصد هزار تن برنج های معطر ایرانی کشت اول و دوم توی انبارهای شمال کشور مان خوابیده و خریدار نیست آنموقع میایید برنج بی کیفیت خارجی وارد میشود که علت اصلی آن باند بازی و جناح بازی ها ی آقایان و مدیران کشور است چند ماه مانده به فصل برداشت محصول جدید برنج های معطر ایرانی کشت اول آقایان رفتن برنج بی کیفیت هندی خریدن تا در فصل برداشت محصول جدید برنج وارد کنند تا ورشکستگی کشاورز برنج کار و چایکار ایرانی را رقم بزنند کارگران رو بدبخت کرده اید آلان نوبت کشاورزان برنج کار است،

      پاسخ ها

      • شهروند

        اقای عزیز کمترین برنج بدرد بخور ایرانی کیلویی صد تاصدوبیست هزار تومان است خوب اگه برنج هندی وپاکستانی وارد نشه که مردم باید برن جو بخرن درست کنند فکر کردین مردم دزدی می کنن

    • بدون نام

      اگربرنج وارد نشه قيمتش به بالاي بيست هزار تومان ميرسه

    • بدون نام

      یه کیسه برنج شده دوبرا بر قیمت پارسال کجایش واردات بی رویه است یه مشت مافیای داخلی برنج ایرانی را با تغلب بفروش رسانیده و از طریق نفوذی که بر مسئولین رده بالای مملکتی دارند از طریق بالا بردن تعرفه های وارداتی این محصول و یا عنوان واردات بی رویه و تشویش اذعان عمومی قصد گران کردن این محصول را داشته و زندگی مصرف کنندگان را هدف قرار داده اند امید است دولت محترم بویژه وزارت بازرگانی با وارد شدن به این عرصه و تامین ارز مناسب نسبت به واردات برنج اقدام و دست این مافیای بزرگ را از جیب مردم بیرون بکشند
      با تشکر از سایت خبری

    • مصطفی

      عزیز دل برادر تو چقدر ساده ای با خودتو به سادگی زدی .باید دید پشت سر واردات برنج دولت است یا آقازاده ها .فقط همینو به ملت بگو .حق یارتان

    • علی باقری

      سلام..انشاالله از سال آینده گندم هم وارداتش بی رویه شه..دولت بره کیلوی نیم دلار بخره..نه از کشاورز بدبخت.کیلوی ۱۰سنت..پارسال۱۳۳۰تومن بود امسال شود۱۳۰۰دولت تدبیر وامید آفرین از حمایت این دولت ....نالایق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج