۷۱۱۳۷۰
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

با گرانفروشان مرغ و گوشت برخورد کنید

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از واردات حدود دو میلیون تنی کالاهای اساسی مورد نیاز برای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز با دلار ۳۸۰۰ تومانی در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت به زودی بازار این محصولات پروتئینی آرام می شود، اما دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری روی بازار داشته باشند و با گرانفروشان و متخلفان در این زمینه برخورد کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از واردات حدود دو میلیون تنی کالاهای اساسی مورد نیاز برای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز با دلار ۳۸۰۰ تومانی در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت به زودی بازار این محصولات پروتئینی آرام می شود، اما دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری روی بازار داشته باشند و با گرانفروشان و متخلفان در این زمینه برخورد کنند.

طی ماه گذشته تولیدکنندگان گوشت مرغ و گوشت قرمز با مشکلات بسیاری برای ادامه تولید مواجه شده و عامل گرانی این محصولات پروتئینی در بازار را کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های تولید میدانند چرا که به گفته آنها وارد کنندگان طی ماه های گذشته با دلار کمتر از ۳۸۰۰ تومان این نهاده‌ها را وارد کرده اند اما به آنها با نرخ ارز آزاد می فروشند که این مسئله خود سبب ایجاد نوسان در هزینه‌های تولید و تمام شده مرغداران و دامداران شده و قیمت این محصولات پروتئینی را بالا برده است.

علی اکبر مهرفرد _ معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی _ در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس مصوبه دولت و سیاست گذاری جدید در زمینه بازار ارز مقرر شد تا دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به تولیدکنندگان واردکنندگان و همه‌ی نیازمندان به ارز داده شود و برای واردات کالاهای اساسی مانند نهاده‌های اساسی مورد نیاز برای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز مابه التفاوت ۴۰۰ تومانی نیز به واردکنندگان اختصاص داده شود تا ارز مورد نیاز آنها به نرخ ۳۸۰۰ تومان برسد.

وی افزود: بالاخره این سیاست گذاری به نتیجه رسید و طی روزهای گذشته نزدیک به ۲۰ فروند کشتی معادل حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های اساسی تولید محصولات پروتئینی مانند دانه روغنی سویا کنجاله سویا ذرت و دانه کلزا که در بنادر مانده بود تخلیه شده برای آنها گشایش اعتباری با همین سیاست جدید صورت گرفت که طی روزهای آینده این نهاده‌های اساسی به بازار وارد می‌شود.

مهرفرد با بیان اینکه برای واردکنندگان کالاهای اساسی مبلغ پرداختی برای تخصیص دلار ۳۸۰۰ تومان است و ما به التفاوت ۴۰۰ تومانی از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شود، ادامه داد: به غیر از ذخایر موجود در مرغداری‌ها و دامداری‌ها طی روزهای گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های اساسی به کشور وارد شده و در هفته‌های قبل از آن نیز حدود ۷۰۰ هزار تن دیگر وارد شده بود که نشان می‌دهد از نظر تامین این کالای اساسی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و به زودی شاهد ایجاد تعادل است بازار هستیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: از روزی که مصوبه دولت برای سیاست‌گذاری جدید ارزی ابلاغ شد تا اجرای آن حدود ۲۰ روز طول کشید که کالاهای اساسی منتظر عملی شدن آن بودند و بنابراین طی این ایام چیزی به کشور وارد نشد و طبیعی بود که با نوساناتی مواجه شویم که البته دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند را روی بازار نظارت شان را افزایش دهند تا شاهد این سوء استفاده ها و سودجویی ها نباشیم، البته برخی از واردکنندگان نیز طی روزهای گذشته با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقدام به ترخیص کالاهای اساسی خود کرده بودند که بر اساس مصوبه جدید دولت مابه التفاوت ۴۰۰ تومانی به آنها به زودی مسترد خواهد شد.

مهرفرد تاکید کرد: اگر کسی با دلار ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اقدام به فروش نهاده‌های تولید مرغداران و دامداران کند مرتکب تخلف شده و دستگاه‌های نظارتی باید با چنین افرادی برخورد کند. البته امیدواریم که طی روزهای آینده شاهد بازگشت تعادل به این بازار باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب الان سرفصل هست من تولید کننده گوشت گاوی یونجه که باید ۸۰۰تومن باشه ۱۴۰۰داره میخرم چه جور گوشت بالا نره

    • ir.motori

      خخخخ کی به کیه دلتون خوشه هر کس هر چی عشقشه قیمت میده براخودش

    • بدون نام

      خخخخ.حتما همینطوره

    • محمدرضا بختیار

      جناب مهر فرید می توانم به مقدساتتان قسم بدهم شما و امثال شماها را!!!!که دست از سر بازار بردارید نه خواهان نظارت و کنترل شما نه خواهان برخورد شما نه خواهان تضمین قیمت اجناس شماها هستیم!!!کار سختی نیست راحته راحته!!!هرموقع دولتی ها در کنترل و قیمت اجناس بازاری صحبتی کردند اجناس به چند برابر گرانتر شدن سوق پیدا کرد!!!!به خدا ماه رمضان در پیش است مصوب رنجش تن و روح ملت بیش از این نشوید منم که فقط ب دلیل گرانی فحش و ناسزا میدهم روزه هام باطل می شوند وشما درقبال جبران قضای روزه من مسؤول هستید

    • رفیعی

      بازم شما حرف واردات میزنی عجب کاریه خب مگه مجبورن بخرن منوبه حرف اوردی نظارت کنن بس من چرا مینالم نانواقبل ا دولتی بود از اسفند ارد ازادبهش میدن چرا جلوی ان نمیگرن مارا بیش ازاندازه گیر اوردن

    • بدون نام

      اینامردم راسرگرم می کنندخرخودشان است‌ نه ملت حخخخخخخ

    • بدون نام

      چرا شما به سفره مردم رحم نمی کنید مردم را فقیر کردید سفره خالی حقوق کم کار قردادی خودتان هم مثل مردم عادی زندگی می کنید خدا از شما ها اقا زاده ها نگذره مخصوصا اقازاده های ....

    • ممممم

      چجوری برخورد کننن بازرس میاد 200 سی صد تومن میگیره از مرغ فروش باهم رفیقم میشن هرهفته میاد مرغشم میگیره به مرغ فروش میگه گرون کن من هستم پشتت 9

    • بدون نام

      همش دورغ حقه بازی اگه شما تونستین جلوی گرونی گوشت ومرغ بگیرین عمران نمیتونید شما زورتون به تولید کننده نمیرسه

    • ج گلی ج

      من خودم بازرس وزارت ص م ت و اصناف هستم
      به ما حقوق نمیدن,توقع داری بریم بازار کنترل کنیم
      هرکی رو جریمه میکنیم یکی توی اصناف حمایتش میکنه,دولت روحانی سر نخواستن ما دعوا داره,با لیسانس و فوق لیسانس یک میلیون حقوق میده که صبح تا شب از این مغازه به اون مغازه بریم باکاسب درگیر بشیم ,تهش هم بگن حقوق نداریم ,برید خودتون خرج خودتونو در بیارین
      این گشت هایی هم که نشون میدن توی تلویزیون فرمالیتس
      حاضر نیستن چیزی درست بشه,فقط رفع مسولیت,اگر بخوام از بازرسی بگم باید یه کتاب بنویسم
      بازرس یه تومنی کاری از دستش بر نمیاد

      پاسخ ها

      • اسد

        رها یش کن برادر

    • بدون نام

      همش حرفه

    • بدون نام

      کمبود گوشت قرمز و مرغ را در داخل کشور با افزایش تولید داخل و حمایت از تولید کنندگان داخلی و گسترش تولیدات آنها می شود برطرف کرد،که اشتغال افراد بیشتری را نیز بدنبال خواهد داشت.

    • سعید

      دیروز و امروز 90 درصد قصابیها قیمتشون 58 تا 60 هزار تومان با تابلوی قیمت بوده چرا دارید به ملت دروغ میگویید ؟؟؟؟

    • اسد

      یارو گفته بازرس یه تومنی کاری از دستش برنمیاد چرا برنمیاد شاید دلت پوله قلمبه میخواد خب همه پوله قلمبه میخواند ولی این دلیل نمیشه شما کارتو درست انجام بده بعدش اگه خوشت نمیاد رهایش کن ولی بهانه نگیر پدرگرون فروشا را در بیا رعقدتو سر اونا خالی کن یا حق.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج