۷۱۱۹۲۰
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

یک نماینده: وارد عمل و عکس‌العمل با آمریکا نشویم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما نباید وارد عمل و عکس العمل با آمریکا شویم. مبنای عملکرد ما نباید رفتار آمریکا باشد. ما باید به آنچه که به نفع منافع ملی کشورمان است، توجه کنیم.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما نباید وارد عمل و عکس العمل با آمریکا شویم. مبنای عملکرد ما نباید رفتار آمریکا باشد. ما باید به آنچه که به نفع منافع ملی کشورمان است، توجه کنیم.

جلال میرزایی در رابطه با خروج احتمالی آمریکا از برجام بیان کرد: با توجه به صحبت‌های مکرون در استرالیا به نظر میرسد، که قصد بستن باب مذاکره با ایران را ندارند. تاکنون نیز پیش شرطی برای مذکرات جدید با ایران گذاشته نشده است. بلکه آنها نیز به دنبال مذاکره با ایران برای رسیدن به یک جمع‌بندی هستند. ما می توانیم این مسئله را در کنار چالش‌هایی که وجود دارد، به یک فرصت تبدیل کنیم ؛ چراکه قرار نیست در مذاکره فقط ما امتیاز دهیم.

وی در ادامه گفت: امروز تجربه برجام که آمریکایی‌ها با آن مخالف هستند، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در مذاکرات دست بسته نیست. جمهوری اسلامی امروز نگرانی‌های مشروعی دارد و خواسته‌هایش روشن است. ما باید ببینیم که آنها با چه سازوکاری می خواهند مذاکره انجام دهند.

میرزایی افزود: با توجه به اینکه ما تجربه خوبی از عملکرد ‌آمریکایی‌ها و پایبندی آنها به تعهدات نداریم، سخت است که به آمریکا اعتماد کنیم. زمان آیت آلله هاشمی رفسنجانی ما برای آزادی گروگانهای آمریکایی و اروپایی در لبنان کمک کردیم اما آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند چه در دوره هاشمی و چه در دوره خاتمی که سیاست جمهوری اسلامی تنش زدایی با غرب بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: تجربه نشان داده که این افراد به تعهدات خود پایبند نیستند. در ارتباط با برجام نیز گشایش‌هایی صورت گرفت اما آمریکایی‌ها به تعهداتی که پذیرفتند ، پایبند نیستند. مانند فروش هواپیما به ایران. اعتماد به آمریکا با توجه به این مسائل سخت است.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود باید همانطور که از زمان آمدن ترامپ عقلانی رفتار کرده‌ایم، همینطور ادامه دهیم. ما نباید وارد عمل و عکس العمل با آمریکاییها شویم. مبنای عملکرد ما نباید عملکرد آمریکا باشد. ما نباید مطابق رفتار آمریکایی‌ها عکس العمل نشان دهیم.ما باید آنچه که به نفع منافع ملی است، انجام دهیم.

میرزایی خاطر نشان کرد: ما نباید در ارتباط با آمریکایی‌ها احساساتی برخورد کنیم. همچنین نباید باب مذاکره را ببندیم. امروز در افکار عمومی دنیا به دنبال عملکرد وزارت خارجه کشورمان شرایط خوبی نسبت به ایران ایجاد شده است و این امریکا است که به تعهدات خود پایبند نبوده است. امروز آمریکا موضع برتر را در روابط بین الملل و شورای امنیت در ارتباط با ما ندارد. ما باید همین راه را ادامه دهیم تا به افکار عمومی در دنیا این پیام را برسانیم که جمهوری اسلامی صلح طلب است و ابایی از مذاکره ندارد. این آمریکا و برخی از هم‌پیمانانش هستند که دنبال تنش و جنگ بودند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما باید همین روندی که با اروپایی‌ها و چین و روسیه داشته‌ایم در پیش بگیریم و در صورت خروج آمریکا از برجام باید به کمسیون مشترکی که در برجام برای بررسی عملکرد کشورها به تعهداتشان پیش بینی شده است، شکایت کنیم. به نظرم نمایش نتانیاهو مقدمه‌ای برای خروج آمریکا از برجام است که ما باید همه این فعل و انفعالات را در نظر بگیریم و موضعی را انتخاب کنیم که پرداخت کننده هزینه خروج از برجام ما نباشیم.

وی در پایان گفت: درست است که با خروج آمریکا از برجام منافع اقتصادی برجام آنطو رکه انتظار داشتیم، محقق نمی شود اما ما باید ببینیم با خروج چه اتفاقی رخ خواهد داد. در نهایت ما باید تا می توانیم فضا را آرام نگه داریم؛ چرا که اروپایی‌ها با توجه به سخنان مکرون در سیدنی خواهان مذاکرات وسیع و گسترده با ایران هستند و ما نباید از مذاکره ابایی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخرش چی؟؟؟ باید شرایط رو بپذیرید.تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپایی ها خواستار مذاکره در مورد موشک هامون هستند.میخان بعدش به ایرا حمله کنن تا به قول اسرائیلی ها و آل سعود سر مار رو قطع کنند.

    • بدون نام

      همان یک مذاکره که داشتید چه نفعی داشت و به قول خودتان آمریکا در کارهای قبلی هم عهد شکنی کرد پس آدم عاقل نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شود

    • حسن

      این بنده خدا گویی اصلأ تو باغ نیست تو این چندسال چه گره ای از کار کشور باز شده که دوباره مذاکره کنیم؟

    • بدون نام

      آقای نماینده آزموده را آزمودن خطاست

    • بدون نام

      حالا که شدی چه گلی رو سر ملت زدید

    • بدون نام

      خوب ،بایدازرجال سیاسی پرسید شما که اینهمه نامردی ازامریکا دیدید، اجرای تعهد رااز دشمن ندیدید چرا شما اول به تعهدات عمل کردید.خوب شرط میگذاشتید اول به تعهد خود عمل کنید ماهم عمل میکنیم. بااینکه میدانید دشمن مرد نیست باز به خود ضرر میزنید.جالب است بدانیم کره شمالی یک بار بخاطر امریکا راکتور اتمی خود را نابود کردبخاطر عدم اجرای تعهد توسط امریکا دوباره ساخت واکنون نیز هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده مجداد همان راه رفت. یک ضرب المثل میگوید:ادم عاقل ازیک سوراخ دوبار گزیده نمیشود.نمی دانم ایران چرا اشتباه کره رادیده بود چرا قلب راکتور راپراز سیمان کرد.

    • بدون نام

      چه نماینده عاقل وشجاعی ...افرین

    • بدون نام

      کاملا درسته باید به حرفهای طرف مقابل گوش بدهیم شاید بتوانیم ازآنها یک فرصت ایجاد کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره باید کاملا مطیع و نوکر آمریکا باشیم و بریم بمیریم تا آمریکا از ما ناراحت نشه.

    • بدون نام

      مگه قراره دوباره مذاکره بشه که اول به حرفهایشان گوش بدهیم و تقاضا داشته باشیم که به فرصت تبدیل کنیم؟

    • علی

      مگر سنای امریکا از همان اول اعلان مخالفت نکرد ?

    • گنگ خواب دیده

      گور پدر مادر ترامپ احمق..باید موشک قاره پیما بسازیم باحمل کلاهک اتمی
      بمب اتم هم بسازیم داشته باشیم.که در صورت خروج ترامپ میمون از توافق .به همه دنیا نشون بدیم پوزه شون مثل سگ بوخوره
      مرگ بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر ترامپ

    • بدون نام

      کسانی که به مذاکره دیگر دل بسته اند یا خدای ناکرده نفوذی دشمن هستند یا بیماری فراموشی گرفته اند این آقایون اول جواب گوی ملت شریف ایران باشند در مدت پنج سال مردم را فریب دادید مجلس با عجله برجام را تصویب کرد و مردم را از حمله آمریکا ترساندید دست آورد ما چی بود فقر بیکاری و گرانی و دزدی حالا چه بهانه ای دارید ملت ایران از ایران اسلامی و ملت اسلامی تا آخرین قطره خونش دفاع می کنند امام حسین درس شهادت با افتخار را به ما آموخت و هر گز زندگی با خفت ثروت‌های بادآورده و دلبستگی به این دنیای درغین آمریکایی مبادله نخواهیم و دیگر به کسی اجازه نخواهیم داد با دروغها و ترساندن ملت به حمله آمریکا مردم. و مملکت را ارزان به غرب ؤآمریکای جنایتکار بفروشد پس بجای ترس با قدرت برخورد کنید که وعده خدا نزدیک است .بگو مرگ بر آمریکای و کاخ فرعون وترامپ را به لرزه درآور ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج