۷۱۱۹۶۰
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

نرخ کم سود، سرمایه‌ها را فراری می‌دهد

علی دینی ترکمانی کارشناس اقتصادی معتقد است:«اگر نرخ سود بانکی خیلی پایین باشد، تمایل کمتری برای سپرده گذاری در بانکها در مردم ایجاد و سرمایه ها در ملک و خودرو و طلا و ارز انباشت می شود.»

خبرآنلاین: علی دینی ترکمانی کارشناس اقتصادی معتقد است:«اگر نرخ سود بانکی خیلی پایین باشد، تمایل کمتری برای سپرده گذاری در بانکها در مردم ایجاد و سرمایه ها در ملک و خودرو و طلا و ارز انباشت می شود.»

استادیار پژوهشکده بازرگانی درباره درباره تغییر نرخ سود بانکی اظهارداشت:« اگر نرخ سود بانکی خیلی بالا باشد، به لحاظ اخلاقی، زمینه ساز رباست و و نشان دهنده بیماری در اقتصاد است. چون نرخ بالای سود در اقتصاد یعنـ اجزا و عناصر آن اقتصاد درست کار نمي کند. »

او افزود:« در کشورهای پیشرفته نرخ سود بانکی، ۲ یا ۳ درصد و حداکثر ۴ تا ۵ درصد است، اما در مورد تناسب نرخ بهره و نرخ تورم بین اقتصاددانان این مناقشه وجود دارد که آیا اول باید برای کنترل تورم نرخ بهره را بالا برد یا اینکه بدون دسـتکاری قیمت ها، باید عملکرد بخش واقعی اقتصاد را درست کرد و با نظارت بر بانکداری و کاهش سومدیریت ها، فرآیند انباشت سرمایه را تحت نظر گرفت.»

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بانکها برای جبران کاهش نرخ سود تسهیلات ممکن است درصدی از سود سپرده ها را پایین نیاورند تا جبران آن سودی را کنند که از تسـهیلات به دست نیاوردند،گفت:« با این کار در واقع بار کاهش نرخ تسهیلات را روی دوش مردم می‌افتد،که این موضوع تاثیر منفی بر مردم دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      شما از دم حالتون خراب هب رین یه کاری بکیند مملکت ازاین گنددیگی نجات بدین هر کی گفنه کاهش پیدا کنه اشتباه کرده روزبه رزو این ادمای اقتصاد دان معلوم نیست ازکجا سر کلهشون پیدا میشه من تیتر خوندم فکر کردم برای سرمایه داراست عوض اینکه تسعبلات کاهش بدن بعدا شماها میخواین مشکل حل بشه یقین بدانید برای فامیل خودشان خیلی بالادرنظر میگیرن ربانیست

    • بدون نام

      واقعا سود ها خیلی کمه نسبت به سه چهار سال پیش سه چهارم سودها کم شده معلوم نیست چرا سودی هم که خوده بانک ها میگیرن 25 درصد 20 درصد اما سود سپرده گذاری 8 درصد یا فوقش 10 درصد سرمایه گذاری کارها هم که سرمایه ای که میذاری همون فقط خرج اجاره مکان و غیره درمیاد...

    • بدون نام

      مزخرف ترین حرف شنیدم

    • بدون نام

      پول ایران بی ارزش است...اگر مسئولین بی تدبیر ارزش پول ملی کشور را بالا ببرند. 4 درصد سود بانکی هم کفاف زندگی مردم را می دهد.به شرطی که سود وام بانکی هم بیشتر از 6 درصد نباشد....یکسری سرمایه دار که اکثرأ در دولت هم سمتی دارند. ارزش پول ملی را پائین میارند. بازار را آشفته می کنند. و در این آشفته بازار خیلی خیلی سود میبرند.بدون زحمت. کجای دنیا رئیس بانک مرکزی اش نرخ دلار امریکا را اعلام می کند و ارزش پول ملی را روز به روز بی ارزشتر می کند. فقط در ایران......

    • بدون نام

      ما هم اول به این سیف گفتیم که سود هارا کم نکن گوش نکرد
      مر دم باکم شدن سود پول خودرا از بانکها بیرون آوردن
      به دنبا دلار وسکه وخونه رفتند این وضع به وجود آمد
      خیلی مشکل درست بشه متا سفانه مقصر بانک مرکزی است

    • بصیر

      راه نجات سود 24 درصد سپرده گذاری تا سقف دویست میلیون برای هر شماره ملی. واضافه بران مبلغ 4 درصد سود. این مساوی با شفاف سازی و ایجاد تعادل. به همراه کاهش سود وام به 4 درصد تا سقف دویست میلیون برای هر شماره ملی این مساوی با کمک تمام عیار به بانک واقتصاد عمومی ومردم و دادن شانس زندگی بهتر به ایرانی وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج