۷۱۲۳۳۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

کارگردان «خجالت نکش»: با احمدی نژاد شوخی نکردیم

کارگردان «خجالت نکش» در گفت و گو با ایلنا می گوید:احمدی‌نژاد هم هشت سال در این کشور مدیریت کرده و طبعا حرف‌هایی که زده برای کشور تبعات زیادی داشته است. اما در این فیلم نمی‌خواستیم فقط به سیاست‌های او بپردازیم بلکه سیاست کلانی را مورد اشاره قرار دادیم که دولت احمدی‌نژاد هم در آن بود و مطالبی مطرح شده که به درد فیلم ما می‌خورد و می‌توانستیم با آن شوخی کنیم.

گفت و گوی رضا مقصودی با خبرگزاری ایلنا:

شما به‌صورت مستقیم احمدی‌نژاد را در فیلم نشان دادید و سیاست‌های او را نقد کردید؟

احمدی‌نژاد هم هشت سال در این کشور مدیریت کرده و طبعا حرف‌هایی که زده برای کشور تبعات زیادی داشته است. اما در این فیلم نمی‌خواستیم فقط به سیاست‌های او بپردازیم بلکه سیاست کلانی را مورد اشاره قرار دادیم که دولت احمدی‌نژاد هم در آن بود و مطالبی مطرح شده که به درد فیلم ما می‌خورد و می‌توانستیم با آن شوخی کنیم. اصلا هم قصد نداشتم به دنبال تخریب یا تایید حرف‌های احمدی‌نژاد و تصمیماتش باشیم بلکه با جابه‌جایی‌های سیاست و بی‌برنامگی‌ها و بی‌دقتی‌ها در حرف‌ها و سخنان شوخی کردم.

در این فیلم با این مساله شوخی کردم که چگونه یک فرد در مقام مدیر یا کار‌شناس امروز حرفی را می‌زند و ۲۰ سال بعد ناگهان حرفش را ۱۸۰ درجه تغییر می‌دهد. آیا باید تصمیم‌گیری‌های کشور اینگونه باشد؟ من با بی‌توجهی در برنامه‌ریزی دقیق برای آینده کشور شوخی کردم. در مقطعی در این کشور همه با استدلال و دلایل متقن می‌خواستند اثبات کنند که نباید بیش از دو فرزند داشت زیرا کشور امکانات ندارد. ۲۰ سال بعد‌‌ همان سیستم دوباره استدلال و دلایل متقن‌تر اثبات می‌کند که باید فرزندآوری بیشتر شود. اینگونه تصمیم‌گیری نه تنها در مسائلی همچون فرزندآوری بلکه در مسائل اقتصادی دیگر مثل سدسازی، یارانه‌ها و... نیز وجود دارد. خودِ این رفتار فارغ از فیلم ما پر از طنز است.

کارگردان «خجالت نکش»: با احمدی نژاد شوخی نکردیم

اما در فیلم شخصیت اصلی دائم جمله‌ای که احمدی‌نژاد تکرار کرده است را بیان می‌کند؟

ما در فیلم با عبارت "ما می‌توانیم" که آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار مطرح می‌کند، شوخی کردیم و به حرف وی رفرنس داده‌ایم. برخی از شوخی‌ها امکان دارد رنگ و لعاب سیاسی داشته باشد و برخی از آن‌ها نیز فقط شوخی است. البته در بعضی صحنه‌ها در اجرا بازی با این شوخی بسیار در فیلم جذاب شده است.

این فیلم باتوجه به گفته‌های شما و آنچه امروز ساخته شده ظرفیت بیشتری دارد که از این دست شوخی‌ها با سیاست‌های مدیران کشور بیشتر در آن دیده شود اما به نظر می‌رسد شما عمدا جلوی این شوخی‌ها را گرفته‌اید؟

بله، با نظر شما موافقم اما اگر شوخی‌های فیلم را با سیاست‌های مدیران بیشتر از آنچه که در فیلم هست انجام می‌دادیم شاید افرادی پیدا می‌شدند که ظرفیت این شوخی‌ها را نداشتند و فیلم دچار مشکلات می‌شد. از طرف دیگر برای من مهم‌تر از ارائه تحلیل، قصه‌گویی در فیلم است. قصه فیلم نباید آسیب می‌دید و باید درست بنا می‌شد. برای من قصه حتی از کمدی و پیام مهم‌تر است. همچنین مراقب بودم که هیچ منطقه‌ای را مورد تمسخر قرار ندهم که به خاطر آن مخاطب بخندد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باداحمدی نژادطرفدارفقیران

    • ب.م

      زنده باد احمدی نژاد یاورکم درآمدها زنده باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج