۷۱۲۶۷۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

احداث ساختمان‌های بی هویت طی یک دهه اخیر

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که طی ۱۰ سال اخیر ساختمان‌های بی هویت در ایران ساخته شده است، گفت: آن چیزی که می‌تواند بازآفرینی شهری را پیش ببرد نمونه‌های خوب و با کیفیت است که می‌تواند امید ایجاد کرده و تکرار شود.

خبرگزاری تسنیم: عباس آخوندی در مراسم مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز اظهار کرد: مدتی بود که ساختمان و طرح خوب ندیده بودم و حالمان خوب نبود. پس از مدت‌ها از این ساختمان‌های عبوث که با هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومان ساخته شدند، امروز طرح‌های خوبی دیدم که حالم بهتر شد.

وی با بیان این‌که معماری خود زندگی است، افزود: آنچه که خلق می‌شود فهم آدم‌ها از زندگی‌ است.

وی تصریح کرد: هنوز هم که هنوز است وقتی می‌خواهیم ایران را به کسی معرفی کنیم بخشی از آثاری را که نشان می‌دهیم آثار معماری است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ آنچه که من را رنج می‌داد در خصوص ساختمان‌هایی که در ۱۰ سال اخیر ساخته شده،‌ این بوده که ایرانی‌ها خیلی بیشتر از این ساختمان‌هایی بوده‌اند ه باید نشان می‌دادند. ایرانی‌ها بسیار خردمند تر از آن هستند که ساختمان‌ها ساخته شده طی ۱۰ سال اخیر نشان داده‌اند.

آخوندی تاکید کرد: روی زمین‌ها سنگ و توده ایجاد می‌شود که به لحاظ حجم فرقی نمی‌کند اما آن چیزی که به ساختمان‌ها ارزش می‌دهد همان معماری است.

وی با بیان این‌که باید حرفه‌ای عمل کنیم و به نتایج مسابقه پایبند باشیم، اظهار کرد: آن چیزی که می‌تواند بازآفرینی شهری را پیش ببرد نمونه‌های خوب و با کیفیت است که می‌تواند امید ایجاد کرده و تکرار شود.

وی یادآور شد: ساخت ساختمان‌های بی هویت باعث برچسب زدن بی هویتی به آنها شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که ایستگاه راه‌آهن همدان در بیابان ساخته شده است، افزود: در اجرای جاده چالوس در زیباترین مناظر ایران کمتر درباره معماری جاده صحبت می شود، جاده هراز یکی از زیباترین جاده‌های ایران است اما در بحق معماری کسی به آن نگاه نمی‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که همه بیمارستان‌ها می‌توانند اثر معماری در داخل شهرها باشند ابراز امیدواری کرد موضوع معماری در ساخت و سازها مورد توجه جامعه حرفه‌ای کشور قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به این‌که سرنوشت سازمان نظام مهندسی به توزیع کوپن ختم شده است، اظهار کرد: وقتی این را می‌بینم تمام وجودم به درد می‌آید، این مهندسی باید روی زمین ارزش افزوده کند زمانیکه می‌خواهیم تغییر و تحولات ایجاد کنیم قصه‌هایی به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: در -تغییر عملکرد سازمان نظام مهندسی- مصمم هستم و مطمئنم جامعه مهندسی و معماری و مدیران ارشد ایران از این نگاه حمایت می‌کنند.

محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این مراسم با اشاره به مسئله بازآفرینی شهری،‌اظهار کرد: ورود به پروژه‌های بافت های فرسوده سابقه چندین ساله دارد و به صورت مشخص ۱۴۰۰ واحد در زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع عملکرد داشته‌ایم. در دور جدیدی از فعالیت که برگشت به ریل اصلی شرکت بود، در راستای همراهی با دولت و بانک مسکن پروژه‌های بازآفرینی را به عنوان کارکرد وظیفه‌ای و نه سودآوری در دستور کار قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد: در این زمینه همه شرکت‌های زیرمجموعه موظف شدند تا شهریور ۹۷ هر کدام حداقل یک پروژه با مشارکت بخش خصوصی، مالکان بافت‌های فرسوده یا شهرداری‌ها تعریف کنند.

وی بیان کرد: در این راستا مشارکت در بافت فرسوده سیروس انجام شد که تاکنون بحث تجهیز کارگاه انجام شده است، همچنین روی زمین ۵.۴ هکتاری تبریز کار شده و از شهرداری طی یک فرآیندی خریداری شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با یادآوری این که در اردبیل یک زمین ۴۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۰۰ واحد خریداری شده که در مرحله طراحی قرار دارد، گفت: در اصفهان با آقای عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برای زمین همت آباد وارد مذاکره شده‌ایم، هفته قبل با شهرداری اصفهان وارد مذاکره شده‌ایم تا پروانه این زمین را دریافت کنیم.

امینی با بیان این‌که برای استان بوشهر در نامه‌نگاری هستیم، افزود: همچنین تفاهمنامه‌ای را با شهرداری شیراز امضا کرده‌ایم که برای ساخت و ساز در پیرامون حرم چهلچراغ پیشنهاداتی ارائه شده است. در منطقه منزه کرمانشاه پروژه ۱۱۸۰۰ متر مربع با ظرفیت ۷۲ واحد مسکونی داریم که طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای حضور گسترده‌تر و موثر در بافت‌های فرسوده توسط گروه سرمایه‌گداری مسکن خبر داد و گفت:‌از وزیر راه درخواست می کنیم در جهت تجمیع حمایت‌های مردمی و دولتی و این‌که از تجربه این طرح در سایر پروژه‌ها استفاده کنیم، ما را یاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      نفست ازجای گرم بلند میشه
      این نوع ساختمان سازی که ازش حرف میزنی بدرد خودت وامثال خودت میخوره
      نه مثل ماها که باحقوق یک و دویست میخوایم زندگیمون بچرخونیم
      اگه تو هم مثل ما حقوق یک و دویست میگرفتی دیگه ازاین حرفهای مفت تحویل مردم نمیدادی
      آره درست میگی بایدهم ساختمانهای آنچنانی و میلیاردی حالت خوب کنه
      خانه فقیر و فقرا که حالتون بد میکنه

    • بدون نام

      انهایی که امروز از این کوشت قربانی (مسکن)به وجد امده و میراًی اندوخته اند هرگز به هیچ چیز جز ثروت اندوزی فکر نکردن و چه درد بزرگی

    • ع

      عجب رنج میداد ساختمانها چیزای دیگه سود تسهیلات بالا رنج نمیده چی بگم خب حالا ساخته شده چی میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج