۷۱۳۳۳۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

هنگام نصب برنامه‌ها مراقب باشید

متاسفانه روزبه‌روز شاهد افزایش بدافزار­هایی هستیم که موبایل­‌ها و گجت­‌های هوشمند را عملا به یک ابزار جاسوسی تبدیل می­‌کنند. تمام این اتفاقات نشات گرفته از یک چیز است، مجوز برنامه‌ها؛ مجوزهایی که خودمان به برنامه‌ها هنگام نصب می‌دهیم.

خبرگزاری ایسنا: متاسفانه روزبه‌روز شاهد افزایش بدافزار­هایی هستیم که موبایل­‌ها و گجت­‌های هوشمند را عملا به یک ابزار جاسوسی تبدیل می­‌کنند. تمام این اتفاقات نشات گرفته از یک چیز است، مجوز برنامه‌ها؛ مجوزهایی که خودمان به برنامه‌ها هنگام نصب می‌دهیم.

برنامه‌­ها هنگام نصب لیستی از مجوزها به ما نشان می‌­دهند که این مجوز­ها شامل دسترسی به تصاویر، لیست مخاطبان و غیره است.

هر نرم‌افزار نیاز به مجوز­های خاص خود را دارد. به عنوان مثال پیام‌رسان­‌ها نیاز به مجوز دسترسی به تصاویر شمارا دارند تا بتوانند عکس مورد نظر شما را ارسال کنند. این یک مجوز منطقی است چون کار پیام‌رسان این است.

اما حالا فرض کنید یک نرم‌افزار ساده مانند کرنومتر از شما مجوز دوربین و دسترسی به میکروفون و تصاویر بخواهد! این مورد جای تامل و بررسی دارد. نصب یک برنامه مخرب می‌تواند اجازه کنترل از راه دور را برای مهاجم مهیا کند. در این حالت گوشی هوشمند شما، یک وسیله جاسوسی هوشمند است تا یک گوشی هوشمند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، خوشبختانه خود گوگل دست به کار شده است و در نسخه P سیستم عامل خود مکانیزم امنیتی جالبی را مورد استفاده قرار داده است تا از اجرای برنامه‌هایی که در پس زمینه از میکروفون و دوربین استفاده می­‌کنند، جلوگیری کند.

اعمال چنین محدودیت­‌هایی در برنامه­‌ها مطمئنا ترس جاسوسی برای کاربران اندرویدی را کاهش می­‌دهد و یک امکان قابل توجه برای افزایش امنیت حریم خصوصی است.

اندروید P هنوز در حال توسعه است و این نسخه احتمالا در کنفرانس گوگل I / O که در تاریخ ۱۰ مِی ۲۰۱۸ در سالن آمفی تئاتر Shoreline در کالیفرنیا برگزار خواهد، رونمایی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واااااای..چ کردن با ما..
      با تل مشغول بودیم بی درد سر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج