۷۱۳۴۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خطرهای آب سرد برای سلامت بدن

براساس شواهد پزشکی، آب سرد می‌تواند گوارش‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. دمای نوشیدنی‌ها، می‌تواند تاثیری جدی روی سیستم گوارش داشته باشد. این تاثیر در افراد متفاوت و متنوع است، اما معلوم شده که اب سرد تاثیری منفی روی هضم غذا دارد. این موضوع یافته‌ای درطب سنتی چین است.

خبرفوری: نوشیدنی یخی و خنک در گرمای تابستان خوشایند است اما شواهد زیادی وجود دارد که نوشیدن آب یخ برای‌تان مضر است، حتی وقتی هوا گرم است، آب سرد دردسرهای خودش را دارد.

براساس شواهد پزشکی، آب سرد می‌تواند گوارش‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. دمای نوشیدنی‌ها، می‌تواند تاثیری جدی روی سیستم گوارش داشته باشد. این تاثیر در افراد متفاوت و متنوع است، اما معلوم شده که اب سرد تاثیری منفی روی هضم غذا دارد. این موضوع یافته‌ای درطب سنتی چین است.

اگر آب سرد را همراه غذا بنوشید، تمام چربی‌ها سفت و جامد شده و غذای‌تان را به یک رسوب چسبناک تبدیل کرده که باعث کندی گوارش شده و ضعیفش می‌نماید.

نوشیدنی سرد باعث تنگ شدن رگ‌های خونی شده و مانع گوارش می‌شود. بدن شما به‌جای فعالیت روی تجزیه و جذب غذای خورده شده، انرژی زیادی تلف می‌کند تا دمای بدن‌تان را تنظیم کند.

نوشیدن آب سرد بعد از غذا موجب ایجاد خلط اضافی در بدن می‌شود، که منجر به کاهش عملکردسیستم ایمنی می‌گردد، و سرماخوردگی و بیماری راحت‌تر می‌گردد. هرچند تاثیراتش اندک است اما فردی که ساختار بدنی ضعیفی دارد، نوشیدن آب سرد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

آب سرد می‌تواند علائم آسم را در بچه‌ها تشدید کند. تحقیقات نشان داده ۷.۶ درصد از شرکت‌کنندگان بعد از نوشیدن یک لیوان آب سرد،سردرد داشتند و این درصد با توجه به درنظرگرفتن داشتن سابقه میگرن بالاتر هم رفته بود.

همچنین نوشیدن آب یخ برابر است با سفت شدن مواد چرب. مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی و غیره نیز اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر غذای چربی خورده‌اید، با نوشیدن آب یخ کاری می‌کنید که ترکیبات آن به‌قدری سخت و غلیظ شود که دستگاه گوارش را برای هضم کردن به زحمت بیندازند. در نتیجه دچار معده درد، حالت تهوع و ریفلاکس معده می‌شوید. اما با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج