جاباما
۷۱۳۵۵۷
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

خاموشی‌های برق در راه است

عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با بیان اینکه با عقب ماندن از تعمیرات نیروگاهی به احتمال زیاد خاموشی برق در کشور رخ خواهد داد، گفت: مطالبات تولیدکنندگان برق از دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان است که این رقم موجب ایجاد مشکلات زیادی در تولید برق می‌شود.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با بیان اینکه با عقب ماندن از تعمیرات نیروگاهی به احتمال زیاد خاموشی برق در کشور رخ خواهد داد، گفت: مطالبات تولیدکنندگان برق از دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان است که این رقم موجب ایجاد مشکلات زیادی در تولید برق می‌شود.

احمد مطهری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مشکلات تولیدکنندگان خصوصی برق اگر حل نشود یا امسال و یا قطعاً سال آینده خاموشی رخ خواهد داد، گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد برق کشور توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود و وقتی یک مطالبه ۲۵ هزار میلیارد تومانی از دولت در میان باشد قطعاً مشکلاتی در تولید و تعمیرات نیروگاهی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اوراق خزانه اسلامی روش مناسبی برای بخشی از مطالبات باشد اما حجم مطالبات به حدی بالا است که این پرداخت‌ها نمی‌تواند مشکلات را حل کند، اظهار داشت: وقتی حجم مطالبات از دولت و وزارت نیرو افزایش می‌یابد نیروگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی توانایی پرداخت حتی حقوق را هم نمی‌توانند داشته باشند، بنابراین از برنامه تعمیرات نیروگاهی نیز عقب می‌مانند.

مطهری خاطرنشان کرد: وقتی نیروگاه‌ها به موقع اورهال و تعمیر اساسی نمی‌شوند احتمال بروز حوادث به شدت افزایش می‌یابد و در زمان اوج مصرف واحدهایی از مدار خارج و خاموشی رخ خواهد داد.

مطهری با تأکید بر اینکه اولین برق خصوصی تولید شده از سال ۸۴ وارد مدار شد، گفت: در همان سال‌ها قراردادهای بلندمدت مناسبی از سوی وزارت نیرو به روش B.O.T (احداث، بهره‌برداری، واگذاری) به امضاء رسید اما در همان سال‌ها تنها ۳ نیروگاه جنوب اصفهان، پره‌سر و فارس به این روش به مرحله امضای قرارداد رسیدند.

مطهری خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش قیمت سایر کالاها و رشد نرخ تورم فروش برق در بورس انرژی به لحاظ نفوذ مدیران دولتی وزارت نیرو همچنان پایین‌تر به شرکت‌های توزیع فروخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طی چند سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد تعرفه برق افزایش یافته اما به هیچ وجه این افزایش قیمت‌ها تأثیری بر پرداخت مطالبات از سوی وزارت نیرو به نیروگاه‌های خصوصی نداشته است، گفت: اگر چه معتقد هستیم تعرفه برق باید افزایش یابد و به قیمت تمام شده نزدیک شود اما این افزایش قیمت‌ها هیچ مزیتی در بهبود شرایط شرکت‌های خصوصی تولیدکننده برق ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      ب سلامتی بالخره بوی گرونی قبض برق میاد.اب نیس،برق نیست،کار نیست،پول نیس،دلار 7000 هزار تومان،

      پاسخ ها

      • باتوسای

        والله پول برق رو تا قرون اخر از ما که مصرف کننده هستیم گرفتن, هیچ پول خونش رو هم گرفتن حالا این پولا کجا میره که به دست تولید کننده نمی رسه الله اعلم

    • بوف

      یعنی با این همه تعرفه و ابونمان رو قبض ها و پرداخت قبض های آنچنانی باز هم خیلی پرو هستید که از پر نشدن جیبتان حرف میزنید ...

    • بدون نام

      دیگه واقعا شعب ابی طالبه

    • ارش فرهادی

      بابا..برق برای چی میخایم.برق اگر باشه همه به گناه الوده میشیم.مسئولین برای خوده ما.این کار میکنن.مسئله اصلی ما.یمن سوریه فلسطین.کلا همه جای دنیا هست..ایران کیلو چنده

    • ایرانی

      بابا چه خبره ؟شماها چند پیش گفتین سال نودو هفت هیچ افرایش بهای اب وبرق نخاهیم داشت همش دروغ بود خدا همتون رو لعنت کنه که فقط دا رید مروم رو میچزونید !!!!

    • بدون نام

      واقعا هر روز یه گندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج