۷۱۴۰۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صعود بورس‌های آسیایی ادامه دارد

بورس‌های آسیایی در معاملات سه‌شنبه به دنبال افزایش بازده‌ آمریکا، نیرومندتر شدن دلار و گران تر شدن بهای انرژی به بهبود تدریجی خود پس از روند کاهشی هفته های اخیر ادامه دادند.

خبرگزاری ایسنا: بورس‌های آسیایی در معاملات سه‌شنبه به دنبال افزایش بازده‌ آمریکا، نیرومندتر شدن دلار و گران تر شدن بهای انرژی به بهبود تدریجی خود پس از روند کاهشی هفته های اخیر ادامه دادند.

دلار نسبت به دیروز تغییر چندانی نداشت و بازده اوراق ۱۰ ساله خرانه آمریکا زیر ۳ درصد باقی ماند با این حال برخی از بازارهای در حال توسعه با وضعیت دشواری رو به رو بودند و روپیه اندونزی به ضعیف‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ رسید. شاخص " جاکارتا کامپوزیت" بیشترین کاهش را در بین سایر بازارهای سهام منطقه داشت اما شاخص ها در ژاپن، استرالیا، هنگ کنگ و کره جنوبی افزایشی بودند.

شاخص " ام اس سی آی" آسیا-اقیانوسیه ۰.۵ درصد افزایش یافت و " تاپیکس" تایوان رشد ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند، در هنگ کنگ شاخص "هانگ سنگ" ۱.۲ درصد و در کره جنوبی شاخص " کسپی" ۰.۱ درصد افزایش یافتند، شاخص " اس اند پی/ ای اس ایکس"استرالیا۰.۲ درصد افزایش یافت. شاخص " جاکارتا کامپوزیت" ۲.۱ درصد پایین تر آمد و شاخص معاملات آتی " اس اند پی ۵۰۰" پس از افزایش ۰.۴ درصدی دیروز، در معاملات امروز نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

با احتمال خروج آمریکا از برجام که باعث افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمالی عرضه نفت ایران می شود، توجه ها اکنون به نفت معطوف است. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد امروز تصمیم خود در خصوص برجام را اعلام کند در حالی که متحدان کلیدی این کشور یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان با عقب نشینی از این توافق مخالفت کرده‌اند.

در بین سایر بازارهای نوظهور، لیر ترکیه و بورس در روز گذشته روندی کاهشی داشتند، اما به نظر می رسد پزو آرژانتین پس از هفته پر تلاطم گذشته به دنبال افزایش برنامه ریزی نشده نرخ بهره توسط بانک مرکزی، به ثبات رسیده باشد.

در بازار ارز شاخص دلار بلومبرگ نسبتا بدون تغییر باقی ماند، هر دلار به ازای ۱۰۹.۰۶ ین مبادله شد و یورو با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۹۱۳ دلار رسید و دلار استرالیا با ۰.۳ درصد کاهش یافت تا هر دلار استرالیا به ۰.۷۴۹۶ دلار آمریکا برسد. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن ۰.۰۴۵ واحد افزایش یافت اما اوراق قرضه استرالیا با ۲ واحد کاهش به ۲.۷۴ درصد رسید.

طلا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۱.۳۰ دلار در هر اونس رسید، و مس در بازار لندن با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۸۵۲ دلار در هر تن رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج