جاباما
۷۱۴۱۲۱
۱۰ نظر
۱۱۸۴۷
۱۰ نظر
۱۱۸۴۷
پ

تاسیس باشگاه ورزشی؛ صفر تا صد یک کسب و کار پرنشاط و پرسود

معضل اضافه وزن، هم اکنون به یکی از مهم ترین عوامل خطرآفرین برای سلامتی تبدیل شده است. زندگی ماشینی و آپارتمانی در کنار کمبود فضاهای سبز در شهرها و آلودگی هوا موجب شده است، تا افراد از تحرک کافی برخوردار نباشند.

روزنامه خراسان: انگار چاقی و اضافه وزن بلای جان جامعه مان شده است، اگر گذرتان به خیابان های پاستور و محتشمی افتاده باشد؛ حتما متوجه ترافیک سنگین این خیابان و ماشین های سرگردان که به دنبال جای پارک هستند، شده اید؛ و اگر هم خدایی نکرده سر از مطب پزشکی دربیاورید؛ می بینید، اتاق انتظار پزشکان تقریبا پر شده از بیمارانی با هر سن و سال که تنها یک خصیصه مشترک دارند؛ و آن هم چاقی است.

تاسیس باشگاه ورزشی؛ صفر تا صد یک کسب و کار پرنشاط و پرسود

معضل اضافه وزن، هم اکنون به یکی از مهم ترین عوامل خطرآفرین برای سلامتی تبدیل شده است. زندگی ماشینی و آپارتمانی در کنار کمبود فضاهای سبز در شهرها و آلودگی هوا موجب شده است، تا افراد از تحرک کافی برخوردار نباشند. بیشتر پزشکان در کنار نسخه های عریض و طویل و البته گزاف دارویی خود؛ مورد دیگری را به آن اضافه می کنند که عبارت از داشتن فعالیت مستمر و منظم است. باشگاه های ورزشی با فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای ورزش کردن جزو اولین پیشنهادها برای این موضوع مهم هستند. از این رو در سال های گذشته باشگاه داری آن هم از نوع ورزشی اش رونق چشمگیری یافته است.

در مطلب امروز تلاش داریم با توجه به درآمد زایی بالای باشگاه های ورزشی و همچنین رونق پیدا کردن آن در میان افراد جامعه به چگونگی تاسیس یک باشگاه بپردازیم.

گام نخست: گرفتن کارت مربیگری

اگر حکم قهرمانی یا لیسانس تربیت بدنی دارید؛ مژدگانی بدهید که راه شما برای گرفتن کارت مربیگری بسیار هموار است وگرنه باید برای به دست آوردنش زمان و پول صرف کنید. به این صورت که، ابتدا باید به هیئت ورزش های همگانی سری بزنید؛ بعد از ثبت درخواست، در کلاس های تئوری و عملی مربوط شرکت کنید. بعد از این که دوره ها را با موفقیت پشت سر گذاشتید، کارت مربیگری برایتان صادر می شود. ناگفته نماند که این روند بستگی به شرایط آن زمان فدراسیون دارد؛ که خوش بینانه ترین حالت دو ماه و بدبینانه ترین حالت ممکن است، حتی تا یک سال هم، طول بکشد. به دست آوردن این کارت حدود 500 هزار تومانی خرج برمی دارد.

گام دوم: گرفتن مجوز برای تاسیس باشگاه

قبل از هر اقدامی، برای گرفتن مجوز باید تکلیف دو مورد مهم را برای خود مشخص کنید؛ انتخاب همکار و انتخاب رشته های ورزشی در باشگاه.

انتخاب همکار

بهتر است، فردی را که برای همکاری انتخاب می کنید؛ از لحاظ روحی و اخلاقی به شما بسیار نزدیک باشد. وجود موسس (سرمایه گذار) و مدیر با کارت مربیگری الزامی است. طبق قوانین موجود در هیئت ورزشی، تنها موسس است که می تواند، همزمان سمت مربیگری را هم داشته باشد. پس چنان چه می خواهید از هزینه هایتان کم کنید، همت کنید و هر دو وظیفه موسس ومدیریت را خود بر عهده بگیرید.

انتخاب مربی و رشته ورزشی

از چند مربی حرفه ای دعوت به همکاری کنید. با در نظر داشتن تقاضای جامعه، نوع رشته هایی را که می خواهید؛ در باشگاه تان آموزش دهید، انتخاب کنید. اکنون رشته های متنوعی مانند ایروبیک، پلاتس، تیارکس و... وجود دارد.

انتخاب مکان و گرفتن مجوز

حالا وقت این است که شال و کلاه کنید، در کوچه پس کوچه های شهر به دنبال مکان مناسبی برای باشگاه تان بگردید و محل انتخابی را رهن یا اجاره کنید. سالن های حاشیه اصلی خیابان، مزایا و مشکلات خاص خود را دارند. از مزایای آن ها، این است که بیشتر در معرض دید عموم هستند و این یعنی از هزینه های تبلیغات شما کاسته می شود. اما مشکل بزرگ آن ترافیک و کمبود جای پارک است. که زیاد به مذاق مشتریان خودرو سوارتان خوش نمی آید. برای رهن و اجاره یک سالن در منطقه متوسط شهر، باید چیزی حدود 10میلیون تومان به عنوان ودیعه و2 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر بگیرید.

پس از انتخاب و اجاره محل باشگاه، باید درخواست کتبی خود را به اداره ورزش جوانان شهرستان متبوع ارائه دهید، حالا نوبت بازرسی کارشناسان فرا رسیده است. تاییدیه نظریه ترافیکی اماکن عمومی و مجوز استحکام بنا هم لازم دارید؛ تا مجوز برای شما صادر شود. دریافت مجوز حدود یک میلیون تومان خرج روی دستتان می گذارد.

گام سوم: آماده سازی و تجهیز سالن

ابتدا باید سالن را از نظر امکانات مدیریتی و مکانی آماده کنید و بعد به سراغ تجهیز ورزشی سالن بروید. گفتنی است، که باشگاه ها براساس متراژ، تهویه هوا و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی به سه درجه تقسیم می شوند.

آماده سازی سالن

از همین ابتدا بگویم که، آماده سازی سالن خرج زیادی روی دست تان می گذارد، آماده سازی سالن، یعنی پوشاندن کف باشگاه با کف پوش، آیینه کاری دیوارها، نصب کمدهای تعویض لباس و میز مدیریت. میزان هزینه ها بستگی به متراژ سالن، سلیقه شما و صد البته موجودی جیب تان دارد.

مرحله دوم: تجهیز سالن

وقتی برای خرید وسایل ورزشی سری به بازار می زنید، شاید سرتان از تنوع مارک ها و قیمت ها گیج برود و همین تنوع، انتخاب شما را با سختی همراه می کند. شما باید با کمترین هزینه، وسایلی با ماندگاری بالا، کیفیت خوب و خدمات پس از فروش عالی (نظیر تعمیر و تعویض قطعات) انتخاب و خریداری کنید.

یک ایده هوشمندانه

شما می توانید با اندکی هزینه و البته گرفتن مجوز از وزارت بهداشت، فضای کوچکی از سالن خود را، با دکوری جذاب به یک کافی شاپ تبدیل کنید. کافی شاپ ها، به عنوان یک منبع درآمد عالی در سالن های ورزشی بسیار مورد توجه موسسان آن هاست. اگرخودتان را جای ورزشکاران بگذارید، می بینید؛ که پس از ورزشی پر تحرک، نوشیدنی های لذت بخشی مانند: عرقیجات گیاهی چربی سوز یا پروتئین های مکمل، حسابی می چسبد. بنابراین این بوفه کوچک و کم هزینه، کم کم به محلی برای گذراندن وقت و رفع خستگی ورزشکاران تبدیل می شود و این به معنای وجود یک فرصت مناسب، برای فروش اقلام رژیمی و مکمل های غذایی پیشنهادی مربیان به ورزشکاران است.

تبلیغات

یکی دیگر از کارهای ساده و کم هزینه که سود سرشاری برایتان دارد، استفاده از انواع شیوه های تبلیغاتی برای باشگاه تان است. بنرها و تراکت های تبلیغاتی ابتدایی ترین شیوه تبلیغاتی است که البته به دلیل ملاحظات زیست محیطی اصلا آن را توصیه نمی کنیم. استفاده از فضاهای مجازی و درج آگهی در روزنامه های پر خواننده یکی از بهترین شیوه های تبلیغات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چ مقاله مسخره ای بود.. قیمت دقیق باید بگید نه ک فقط تعریف کنید..

    • حميد

      سلام خيلي مطالب مفيد راجب ايجاد باشگاه ورزشي نوشتيد ولي اي كاش قيمت كه بايد شهريه گرفت و اين كه ايا بصرفه هستد كه با اين درددسرها سراغ باشگاه برويم من خودم الان كارشناسي ارشد تربيت بدني هستم و خيلي ايده ها در سر دارم و خاك خورده و.اين رشته هستم ولي هنوز به درامد ان دقيق نمي دانم چه چه ميشود اينده ممنون ميشوم كه دقيق بگويد

      پاسخ ها

      • بینام

        داداش به نظر من برو باشگاه تو بزن

    • حميد

      سلام خدمت شما و سايت بسيار مفيد تان جواب كامن قبلي مرا ندايد ممنون مي شوم

    • سیاوش

      سلام من دوست داردم فوتبال به

    • سیاوش

      سلام من دوست داردم فوتبال به

    • Karim

      سلام ببخشید چطور میشه یک تیم فوتبال یا فوتسال رو ثبت کرد؟
      ممنون میشم راهش رو بگید

    • سید حمید

      سلام..شرایط و امکان گرفتن مجوز باشگاه در کوچه ک چسبیده ب همسایگان و منطقه مسکونی می باشد چگونه است می توانم اقدام کنم؟با تشکر

    • سید حمید

      سلام..شرایط و امکان گرفتن مجوز باشگاه در کوچه ک چسبیده ب همسایگان و منطقه مسکونی می باشد چگونه است می توانم اقدام کنم؟با تشکر

    • فیروزه

      برای اخذ مجوز تاسیس باشگاه ورزشی نیاز به چند متر زیر بنا هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج