جاباما
۷۱۴۱۲۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت مسکن، تیرماه پایدار می‌شود

یک کار‌شناس بازار مسکن با بیان اینکه تجربه نشان داده که قیمت مسکن در فروردین و اردیبهشت به دلیل انتظارات مالکان افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت پایدار نیست، گفت: ثبات و پایداری قیمت‌ها در بازار مسکن از تیر ماه شروع خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: یک کار‌شناس بازار مسکن با بیان اینکه تجربه نشان داده که قیمت مسکن در فروردین و اردیبهشت به دلیل انتظارات مالکان افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت پایدار نیست، گفت: ثبات و پایداری قیمت‌ها در بازار مسکن از تیر ماه شروع خواهد شد.

مهدی سلطان محمدی، کار‌شناس بازار مسکن درباره رشد قیمت مسکن برخلاف پیش‌بینی‌های مسئولان دولت مبنی بر افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم، اظهار داشت: گفته‌های دولت درباره وضعیت بازار مسکن نمی‌تواند ملاک باشد چراکه دولت در بازار نه عرضه کننده و نه متقاضی است بنابراین نقشی در بازار ندارد و در طرف تقاضا و عرضه اشخاص حقیقی و بخش خصوصی حضور دارند.

طبق گفته این کار‌شناس بازار مسکن، روند افزایش قیمت‌ها در این بخش از آبان ماه سال گذشته شروع شد و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی هم این روند تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: مجموعه عواملی باعث رشد قیمت مسکن شده و در‌‌ نهایت عدم اطمینان به آینده اقتصاد باعث بروز چنین نوسانات قیمتی شده است.

سلطان محمدی با اشاره به عوامل موثر در رشد قیمت مسکن، گفت: تغییرات نرخ دلار، شرایط سیاست خارجی (احتمال خروج از برجام) و از همه مهم‌تر تغییر نرخ سود بانکی، عقب گرد در عرضه اوراق ۲۰ درصدی باعث شد که فشار به بازار مسکن وارد شود.

این کار‌شناس مسکن افزود: مجموعه فضای اقتصادی باعث شده پیش بینی‌ها سخت شود اما تجربه نشان داده است که قیمت مسکن در فروردین و اردیبهشت به دلیل انتظارات مالکان افزایش می‌یابد البته این افزایش قیمت پایدار نیست و ثبات قیمت‌ها در بازار از تیر ماه شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: قیمت‌هایی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعلام می‌شود ملاک نرخ مسکن در بازار نیست و عملا قیمت از ۱۵ خرداد به تعادل می‌رسد که اثر آن را تیر ماه در بازار خواهیم دید.

سلطان محمدی با اشاره به رشد نامتعارف قیمت‌ها در برخی از مناطق تهران گفت: همانطور که گفته شد رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران از آبان ماه سال گذشته شروع شد که بیشترین افزایش قیمت‌ها مربوط به منطقه ۵ با رشد ۴۵ درصد نرخ معاملات خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: قیمت مسکن در مناطق ۱، ۲و ۳ شهر تهران با افزایش مواجه شد اما رشد نرخ در این مناطق حدود ۳۰ درصد بود.

این کار‌شناس بازار مسکن با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این افزایش قیمت در بخش مسکن در سال جاری و در سال آتی ادامه داشته باشد، تاکید کرد: شدت این رشد قیمت‌ها بستگی به عوامل ذکر شده دارد. به طور قطع در شرایطی که نرخ بهره بانک‌ها باز هم امسال کاهش پیدا کند، یکی از مقاصدی که حجم نقدینگی‌ها به سمت آن سرازیر می‌شود، بازار مسکن است و انتظار می‌رود افزایش قیمت‌ها در این بازار شدت بیشتری داشته باشد.

سلطان محمدی اظهار داشت: در هر صورت تجربه‌ها نشان می‌دهد که پس از طی دوره‌های رکود، شاهد دوره رونق خواهیم بود که این دوره هم ۲ الی ۳ سال به طول می‌انجامد و در حال حاضر در بازار مسکن ۶ ماه است که شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گرانی مسکن پوشالی است و از ماه دیگر روند کاهشی ان اغاز می گردد.تا شغل و تولید جاصل نشود گرانی = رکود شدیدتر .

    • بدون نام

      جنابعالی کارشناس هندوانه هم نیستید.شما هم یک بساز بنداز هستید.

    • بدون نام

      کسانی که خودشان را به کوری میزنند و در توهم کسب سود کاذب خیالی که هرگز به ان نخوهند رسید، باشند، دست خودشان نیست، و این رکود تشدید شده بی سابقه مسکن را که بر همگان عیان است و حاجتی به بیان نیست را به صورت رونق باز گو میکنند، حتی جهت تحریک فروشنگان به افزایش کاذب و حبابی بیشتر، به صورت رسمی و عمومی خبر دروغ رونق مسکن هم میدهند، چرا این کارشناس ناله های بنگاه داران از رکود رکورد زده را نمیشنود، ایا مشکل شنوایی دارد یا مشکل سود کاذب طلبی، چرا این کارشناسان و صاحب نظران با خبرهای دروغ تبلیغاتی باعث ضرر بیشتر فروشندگان میشوند و نمیگذارند خانه هایشان تا سالیانهای متوالی و طولانی به فروش برسد و اقتصاد مملکت جون بگیرد و شرایط شغلی ایجاد شود.

    • بدون نام

      بعضی از فروشندگان، چون میبینند خریداری نیست، از فروش خانه شان منصرف شده و چون دیگر قصد فروش ندارند، الکی و کاذب ورکودی، قیمت غیر قابل فروش میدهند که باعث ضرر بیشتر خودشان میشود.

    • بدون نام

      این کارشناس نگفت در این شش ماه رونق ساختگی جعلی پوشالی، چند در صد خانه های خالی و مورد فروش، به فروش رفته و چه کسانی خریدند، و چند در صد مستاجران توانستند خانه بخرند، ان هم با توجه به نیت سود و فرصت طلبی توهمی هیچ موقع امار راستی نمی دهند، مگر مستاجران چند سال میخواهند عمر کنند و این چه جور رونقی است که در این شش ماه رونق دروغین حتی یک در صد مستاجران هم نتوانستند خانه بخرند، از طرفی دیگر در این شش ماه رونق پوشالی ساختگی، یک هزارم فروشندگان هم نتوانسته اند خانه هایشان را بفروشند.

    • بدون نام

      این آقا کارشناس که چه عرض کنم بساز بنداز و دلاله به تمام معناست، چه این سیستم صحبت کردن جهت تحریک خریداره و مشاوران املاک و سازنده ها اینجوری حرف میزنند، حقیقت اینه که قیمتها غیر واقعیه و به هیچ عنوان با واقعیت و بودجه و اقتصاد همخونی نداره، و تجربه بر خلاف صحبت های این به اصلاح کارشناس بعد از افزایش قیمت وارد رکود بیشتر میشه، از دو ماه دیگر ریزش قیمتها بدلیل نبود مشتری آغاز میشه، زمان ثابت کننده هستش

    • بدون نام

      چرا اطلاعات کامل از کارشناس مسکن داده نمیشود . ایشان چه مدرکی دارند سابقه کارشناسی چقدر دارند کدام دانشگاه تدریس میکنند و ... همیشه باید تحلیل کننده مشخص باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج