۷۱۴۲۱۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بارندگی و سیلاب، کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز و فردا در بسیاری از مناطق کشور شاهد تشدید بارندگی، باد شدید، رعد و برق و سیلاب خواهیم بود.

خبرگزاری مهر: سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز و فردا در بسیاری از مناطق کشور شاهد تشدید بارندگی، باد شدید، رعد و برق و سیلاب خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا شاهد تشدید بارش، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در برخی مناطق کشور خواهیم بود.

احد وظیفه افزود: امروز سه شنبه این وضعیت در آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ،کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، ایلام و قزوین و فردا چهارشنبه در شرق کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه جنوبی زنجان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی بوشهر و غرب فارس پیش‌بینی شده است.

به گفته وی بارش رگباری همراه با رعدوبرق در مدت کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد شامل رودخانه های فصلی می شود؛ لذا توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق یاد شده خودداری شود.

وظیفه تاکید کرد: امروز و فردا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران وزش باد شدید بوده و انتظار می رود در برخی مناطق بخصوص در اردبیل و گیلان، متوسط سرعت باد بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه ای باد به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شرایط با شدت کمتر بعدازظهر روز چهارشنبه برای برخی نقاط استانهای قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم و سمنان نیز پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم بعمل آید.

وی افزود: امروز در خوزستان و روز پنجشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که می تواند موجب خیزش گردوخاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود. همچنین روز چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و روز پنجشنبه تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elmantores

      چه جوریه وقتی اعلام بارندگی میکنی همه ی شهرارو میگی بجز قم بعد موقع بادو طوفان اسم قم رو میگی

    • بدون نام

      خدا از دهنت بشنود..
      بارون بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج