جاباما
۷۱۴۲۷۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

درها را به روی بهار بگشا

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار

تزئینات و دکوراسیون بهاری همیشه باعث می‌شود که در خانه احساس تازگی و طراوت ایجاد شده و فضای خانه پس از یک زمستان سرد از گرما و لطافت بهاری پر گردد؛ اما چگونه بهار را به خانه خود بیاوریم؟

مجله منزل - مائده ضیاپور: پرندگان آواز می‌خوانند، گل‌ها شروع به شکوفایی می‌کنند و بهار رسماً از راه رسیده است؛ اين يعني زمانی مناسب برای به‌روزرسانی دکوراسیون فضای خانه. با آوردن حس و حال بهارگونه به درون خانه، روح و روان خود و فضای خانه را بهاری کنید. این فصل، پتانسیل بالایی به‌منظور ارائه ایده‌های جذاب برای دکوراسیون بهاری به شما دارد. تزئینات و دکوراسیون بهاری همیشه باعث می‌شود که در خانه احساس تازگی و طراوت ایجاد شده و فضای خانه پس از یک زمستان سرد از گرما و لطافت بهاری پر گردد؛ اما چگونه بهار را به خانه خود بیاوریم؟

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار

خوشامدگویی به بهار

گام نخست برای ورود بهار به خانه، مرتب کردن درهم‌ریختگی‌ها است. خانه شما با برطرف کردن بی‌نظمی‌ها و ریخت‌وپاش اسباب‌بازی‌ها، لباس و دکوراسیون نامرتب، آماده پذیرایی از بهار خواهد شد. شما می‌توانید برای ساماندهی اسباب و لوازمی که در زمستان از آنها استفاده می‌کردید و در فصل بهار دیگر به آنها نیازی ندارید از سبدهای حصیری، قلاب‌های آویز و جعبه‌های فلزی و یا چوبی استفاده کنید. مرتب بودن خانه، زیبایی مطلوبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بهار، یک مهمان ویژه

ورودی خانه خود را به‌وسیله رنگ‌آمیزی با رنگ‌های لطیف و روشن برای استقبال از بهار آماده سازید. پس از آن یک حلقه گل بهاری درست کنید. می‌توانید این حلقه را با استفاده از ساقه‌های گیاهان سبز، بسته‌های بذر گیاهان زینتی و با هر آنچه در دسترس دارید و شاید دورریختنی؛ اما زیبا به نظر برسد، درست کنید.

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار

رنگین‌کمان فصل‌ها

فصل بهار، بهترین زمان برای آوردن رنگ‌های شاد و دلپذیر به خانه است. این کار یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین ترفندها برای ایجاد حس سرزندگی است و تأثیر آن می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. نیازی به کار پیچیده نیست. کافی است کار ساده‌ای مانند قرار دادن یک ظرف رنگارنگ برای چیدن میوه‌های تازه بر روی کانتر آشپزخانه انجام دهید. هنگامی‌که به استقبال بهار می‌روید، رنگ‌های آبی ملایم، صورتی پاستل، بنفش کمرنگ، سبز و هر رنگ روشنی می‌توانند به خانه شما راه يابد. یک راه آسان برای اضافه کردن رنگ به خانه، استفاده از کوسن، پرده و لوازم جانبی رنگین است.

شکوفه‌های بهاری شگفت‌انگیز

فضای خانه خود را با گل‌های تازه بهاری تزئین کنید. باوجود گل‌های حیرت‌انگیز و زیبا در اطراف خود، اکنون زمان مناسبي برای آوردن برخی از آنها به داخل خانه است. گل‌ها اساساً در هر فضایی تغییر چهره آنی ایجاد می‌کنند و خلق‌وخوی فضا را تغییر می‌دهند. در هر یک از فضاهای نشیمن، غذاخوری، اتاق‌خواب، حمام و آشپزخانه یک دسته‌گل را در یک گلدان بگذاريد تا حضور بهار را برایتان تداعی کنند.

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار

عطر دل‌انگیز بهار

یکی دیگر از ایده‌های بهارانه، اضافه کردن عطرهای موردعلاقه به فضای زندگی است. با آوردن گل‌های تازه به داخل خانه عطر گل‌های لوندر، پونه و گل رز را نفس بکشید.

خورشید درخشان در خانه

برای داشتن فضایی روشن‌تر در فصل بهار نیاز به نورهای گرم و درخشان دارید تا محیط خانه را برایتان روشن و روح‌بخش کنند؛ بنابراین می‌توانید از عناصری استفاده کنید که در بازتاب هر چه بیشتر این نورها مؤثر باشند؛ مثلاً می‌توانید فضای خود را با لوازم و هر چیز زردرنگ تزئین کنید. درون یک‌کاسه بزرگ یا گلدان شیشه‌ای لیموهای زردرنگ بگذارید و آن را بر روی اپن آشپزخانه خود قرار دهید. هم‌چنین برای آنکه فضای خود را آرام و روشن نگه ‌دارید، می‌توانید پرده‌های سنگین زمستانی را برداشته و سپس آنها را با پارچه‌هایی از جنس وال، توری و یا حریر جایگزین کنید.

زندگی دوباره

لوازم قدیمی خود را احیا کنید. شما می‌توانید به مبلمان محبوب، ولی قدیمی خود یک فرصت دیگر برای زندگی بدهید. آن را تعمیر کنید و یا از وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کردید به‌منظور عملکرد جدید بهره ببرید؛ به‌عنوان‌مثال، یک بطری شیشه‌ای قدیمی را می‌توان به یک گلدان عالی تبدیل کرد. هم‌چنین جعبه‌های قدیمی می‌توانند به‌عنوان قفسه‌های دیواری عمل کنند. مثالی دیگر اینکه می‌توانید یک لوستر قدیمی برنجی از مغازه‌های عتیقه‌فروشی یا سمساری خریداری کرده و سپس آنها را رنگ‌آمیزی کنید.

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار

جلوه‌های بهاری

کوسن‌های قدیمی خود را با تعدادی از بالش‌های رنگی روشن جایگزین کنید. پتوها و بالش‌های پشمی مختص فصل زمستان را برداشته و با پتوهای نازک‌تر و بالش‌های پنبه‌ای تعویض نماييد. این به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی و آرامش به فضای خود ببخشید. هم‌چنین می‌توانید هر فصل، چیز تازه‌ای از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی خود را به نمایش بگذارید. یکی دیگر از ایده‌های تزئین ساده بهار این است که آثار هنری خود را به‌روز کنید.

هم‌نشینی با بهار

یک نقطه کانونی بهاری ایجاد کنید. هر چیز تزئینی زیبایی را که دوست دارید مانند شاخه‌های گل چیده شده از باغچه، بطری‌های شیشه‌ای، شمع‌های کوچک، تیله‌های رنگی و... جمع‌آوری کرده و آنها را بر روی یک سینی یا درون یک سبد قرار دهید. سبد را بر روی میز نشیمن قرار داده و از حضور بهار در کنار خود لذت ببرید.

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

طراحی دکوراسیون منزل با حال و هوای بهار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج