۷۱۴۳۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پوشش کنفرانس Google I/O ۲۰۱۸

گوگل امشب در افتتاحیه‌ی کنفرانس Google I/O ۲۰۱۸ طبق معمول هر سال به معرفی مهم‌ترین دستاوردهای نرم‌افزاری خود پرداخت.

دیجی کالا مگ: گوگل امشب در افتتاحیه‌ی کنفرانس Google I/O ۲۰۱۸ طبق معمول هر سال به معرفی مهم‌ترین دستاوردهای نرم‌افزاری خود پرداخت.

گوگل این مراسم و فستیوال سالانه را به ویژه با هدف بالا بردن سطح آگاهی توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند. کنفرانس افتتاحیه‌ی Google I/O معمولا شامل اطلاعاتی از ابزارهای جدید گوگل برای برنامه‌نویسان می‌شود. با این حال از آنجا که در کنفرانس‌های افتتاحیه‌ی Google I/O معمولا اطلاعاتی درباره‌ی محصولات جدید و از همه مهم‌تر نسخه بعدی اندروید مطرح می‌شود، بسیاری از علاقه‌مندان حوزه‌ی تکنولوژی از مدت‌ها قبل منتظر برگزار شدن این مراسم هستند.

گوگل اسیستنت به‌زودی می‌تواند تماس هم بگیرد

در کنفرانس گوگل I/O، گوگل یکی از قابلیت‌های جذاب گوگل اسیستنت را نشان حضار داد که فعلا در حال توسعه است. این قابلیت چیزی نیست جز اینکه به‌زودی گوگل اسیستنت می‌تواند از جانب کاربر تماس بگیرد و با فرد موردنظر صحبت کند. مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، نمونه‌ای از این مکالمه را برای حضار پخش کرد، مکالمه‌ای که به نظر کاملا طبیعی بود. در این تماس، فرد مخاطب این هوش مصنوعی، اصلا متوجه مصنوعی بودن این صدا نشد. «پیچای» بار دیگر تاکید کرد که چنین مکالمه‌ای کاملا واقعی است. چنین پیشرفتی واقعا خیره‌کننده محسوب می‌شود، اما یکی از مدیران ارشد گوگل اعلام کرد که این مشخصه هنوز در حال توسعه است. به همین خاطر نباید انتظار ارائه‌ی این قابلیت در سال جاری را داشته باشیم.

«پیچای» می‌گوید که گوگل اسیستنت می‌تواند مکالمات مختلف را به‌طرز کاملا طبیعی مدیریت کند، حتی اگر موضوع مکالمه در مورد موارد مختلفی باشد. او گفت: «ما از سال‌ها پیش مشغول کار بر این قابلیت هستیم.» اسم این مشخصه، «گوگل دوبلکس» (Google Duplex) است. او همچنین گفت: «ما همچنان سخت مشغول توسعه‌ی این فناوری هستیم و می‌خواهیم چنین مشخصه‌ای جوابگوی انتظارات کاربران باشد.» گوگل همچنین پستی را در مورد جزییات این فناوری در وبلاگ خود منتشر کرده است.

این کمپانی می‌گوید که در مورد این فناوری می‌خواهد کاملا شفاف عمل کند، زیرا چنین پیشرفتی مطمئنا نگرانی‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد. گوگل می‌گوید که در آزمایش‌های فعلی، این هوش مصنوعی بدون نیاز به کمک متخصصین این شرکت، از پس مدیریت بیشتر مکالمات برمی‌آید. اما گاهی اوقات هم دچار مشکلاتی می‌شود و اپراتور گوگل به ناچار باید به آن کمک برساند.

گوگل دو قابلیت Actions و Slices اندروید P را معرفی کرد

گوگل در مورد اندروید P با معرفی دو مفهوم جدید به نام‌های Actions و Slices تصمیم دارد رویکرد جاه‌طلبانه‌تری را در زمینه‌ی رابط کاربری اتخاذ کند. توسعه‌دهندگان به لطف این دو قابلیت جدید می‌توانند از امکانات گسترده‌تری بهره‌مند شوند و از همه مهم‌تر می‌توانند از طریق محیط داخلی گوگل اسیستنت و نوار جستجو با کاربر ارتباط برقرار کنند.

قابلیت Actions به کاربر اجازه می‌دهد که بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن و تنها از طریق گوگل اسیستنت اقدامات موردنظر خود را انجام دهند. گوگل می‌گوید که تمام اپلیکیشن‌ها می‌توانند از قابلیت Actions استفاده کنند. قابلیت Slices مربوط به رابط کاربری اپلیکیشن‌ها است. این یعنی اگر بخواهید درخواست تاکسی آنلاین بدهید، می‌توانید این کار را از طریق نوار جستجوی اندروید پی انجام دهید و به جای نمایش ساده‌ی گزینه‌ها، رابط کاربری موردنظر اپلیکیشن مذکور به نمایش درمی‌آید.

به طور خلاصه، باید بگوییم که گوگل در اندروید P می‌خواهد حضور اپلیکیشن‌ها در نوار جستجو و گوگل اسیستنت را بیشتر از گذشته کند. با چنین کاری، برای انجام کارهای مختلف دیگر نیازی به سر زدن به اپلیکیشن‌های مختلف نخواهید داشت و فقط از طریق یک بخش از اندروید، می‌توانید انواع و اقسام کارها را انجام دهید. فلسفه‌ی اصلی اندروید پی این جمله‌ی معروف است: «کمتر بیشتر است.» (less is more). چنین اقداماتی در راستای همین فلسفه محسوب می‌شود و گوگل امیدوار است با چنین کارهای، اندروید به یک سیستم‌عامل مفیدتر، بهینه‌تر و ساده‌تر بدل شود.

رابط کاربری اندروید P آیفون X را هدف گرفته است

گوگل در مورد اندروید P از اقدامات همیشگی خود فاصله گرفته و این بار می‌خواهد تغییر و تحولات زیادی را در این نسخه‌ی جدید اندروید اعمال کند. یکی از این تغییرات مهم، بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی مشابه آیفون X است.

اندروید P این بار به جای بهره‌گیری از نوار مجهز به سه دکمه‌ی مجازی، با الگوگیری از اپل، از یک نوار کوچک ساده بهره می‌برد که با سوایپ‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. البته برخی از موارد مانند گذشته هستند. به عنوان مثال با ضربه بر این نوار، روانه‌ی صفحه‌ی اصلی می‌شوید و با نگه داشتن آن، گوگل اسیتسنت باز می‌شود.

اما حالا، اندروید P از ژست‌های حرکتی متنوعی بهره می‌برد که به طور کامل جایگزین دکمه‌های قدیمی خواهند شد. به جای ضربه بر دکمه‌ی Recent برای مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های باز شده، حالا در اندروید P باید به سمت بالا سوایپ کنید و با این کار، علاوه بر مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های باز شده، می‌توانید نوار جستجوی گوگل و تعدادی از اپلیکیشن‌های پیشنهاد شده را هم ببینید. با یک سوایپ طولانی‌تر به سمت بالا، روانه‌ی app drawer می‌شوید و در این قسمت می‌توانید اپلیکیشن‌های موردنظر خود را اجرا کنید. همچنین با ضربه زدن بر نوار و کشیدن انگشت به راست و چپ، می‌توانید بین اپلیکیشن‌های باز شده حرکت کنید.

دکمه‌ی بازگشت به طور کامل حذف نشده است. گوگل برای این کار یک دکمه‌ی مجازی را طراحی کرده که البته فقط در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شود. از سال ۲۰۱۱ که برای اولین بار دکمه‌های مجازی ناوبری معرفی شدند، چنین اقدامی بزرگ‌ترین تغییر اندروید در زمینه‌ی نوار ناوبری این سیستم‌عامل به حساب می‌آید. هرچند گوگل در زمینه‌ی طراحی این نوار همواره تغییراتی را اعمال می‌کرد یا قابلیت‌های آن‌ها را افزایش می‌داد (مانند فشار بر دکمه‌ی هوم برای باز کردن گوگل اسیستنت)، اما همیشه مبنای طراحی این بخش بدون تغییر مانده بود.

نسخه‌ی بتای عمومی اندروید P عرضه شد

اگر می‌خواهید به جدیدترین نسخه‌ی اندروید نگاهی بیندازید، حالا می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. با ثبت‌نام در برنامه بتای اندروید می‌توانید نسخه‌ی بتای عمومی اندروید P را دریافت کنید. نکته‌ی قابل توجه این نسخه این است که دیگر لازم نیست برای استفاده از آن، مالک گوشی‌های ساخت گوگل باشید، بلکه این‌بار گوشی‌های مختلفی از این نسخه‌ی اندروید پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌ها عبارتند از: اسنشال فون، اوپو R15 پرو، نوکیا ۷ پلاس، سونی اکسپریا XZ2، شیائومی Mi Mix 2S، ویوو X21، گوشی هنوز عرضه نشده‌ی وان‌پلاس ۶ و البته پیکسل و پیکسل ۲.

از آنجایی که می‌توان به‌راحتی از طریق گوشی این نسخه را دانلود و نصب کرد، چنین کاری فرصت خوبی برای خوره‌های تکنولوژی است که از تمام ویژگی‌های جدید این نسخه سر در بیاورند. البته باید این هشدار را بدهیم که با نصب این نسخه، به این راحتی‌ها امکان بازگشت ندارید. زیرا اگر بعد از نصب این نسخه پشیمان بشوید، برای نصب اندروید اوریو، باید محتویات گوشی خود را به‌طور کامل پاک کنید. این را هم در نظر داشته باشید که چنین نسخه‌هایی معمولا سرشار از باگ‌های مختلف هستند و به همین خاطر بهتر است آن را بر روی گوشی روزمره‌ی خود نصب نکنید.

اندروید P از ویژگی‌های جذاب متعددی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال می‌توانید محدودیت زمانی برای اپلیکیشن‌ها مشخص کنید، در هنگام شب محیط گوشی را سیاه و سفید کنید، به راحتی تمام نوتفیکیشن‌ها را مخفی کنید و از همه مهم‌تر، این اندروید از ژست‌های حرکتی جذابی بهره می‌برد که موجب افزایش جذابیت این نسخه از اندروید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج