۷۱۴۴۸۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

شیوع بیماری نارسایی قلبی در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بیماری نارسایی قلبی در کشور، اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۲ تا ۸ درصد از جمعیت کشور به این بیماری مبتلا هستند.

فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بیماری نارسایی قلبی در کشور، اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۲ تا ۸ درصد از جمعیت کشور به این بیماری مبتلا هستند.

محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ششمین کنگره نارسایی قلب اظهار داشت: در کنگره امسال کارشناسان و متخصصان زیادی از کشورهای داخلی و خارجی حضور خواهند داشت و به بحث و بررسی پیرامون جدیدترین مباحث مطرح شده در زمینه بیماری‌ نارسایی قلبی خواهند پرداخت.

آقاجانی با بیان اینکه شیوع نارسایی قلبی رو به افزایش است،‌ توضیح داد: شیوع این بیماری در کشور ما نسبت به سایر کشورهای آسیایی بیشتر بوده به طوریکه مطالعات نشان می‌دهد میزان ابتلا افراد به بیماری نارسایی قلبی به ۸ درصد رسیده است.

وی گفت: ازعلل اصلی بروز این بیماری می‌توان به آداب تغذیه‌ای نامناسب، سبک زندگی غربی و همچنین مصرف سیگار و دخانیات در کشور ما اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: درمان بیماری نارسایی قلبی بسیار گران بوده به طوریکه برای درمان هر فرد به هزینه‌ای حدود دو برابر درمان بیماری سرطان نیاز است که این موضوع تأثیر زیادی بر اقتصاد کشور ما گذاشته است.

آقاجانی گفت: ما اگر بتوانیم با کنترل عوامل خطر مانند چربی خون، فشار خون و همچنین آگاهی‌بخشی در زمینه استعمال دخانیات فرهنگ‌سازی مناسب انجام دهیم می‌توانیم از شیوع این بیماری در کشور بکاهیم.

وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای درمان بیماری نارسایی قلبی توضیح داد: در طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرحی با عنوان ۲۴۷ در ۳۰ شهر کشور اجرایی شد که با اجرای آن ارائه خدمات درمانی به بیماران به صورت شبانه‌روزی در این بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت:‌میانگین بروز بیماری نارسایی قلبی در کشور ما بین ۲ تا ۸ درصد گزارش شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم بتوانیم این میزان را به حداقل کاهش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیگار هرگز مشروبات الکلی هرگز ،روزانه حداقل دوساعت ورزش میکردم، چربی ،قند ،فشارخون نداشتم، تحریمها آمدند کارخانه بسته شد از استرس و فشار روحی قلبم نارساشد

    • باران

      الان خیلی ها اینطوری شدن یکی بیچاره همسرخودم

    • باران

      الان خیلی ها اینطوری شدن یکی بیچاره همسرخودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زندگی با باتری قلب ،مثل این می مونه که دایم به صورتت ماسک داری وبه پات کفش وزنجیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج