جاباما
۷۱۴۵۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

سرانجام اندروید P گوگل در کنفرانس گوگل آی او ۲۰۱۸ معرفی شد. جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید اینک صاحب یک سبک جدیدی از ناوبری شده است که می‌تواند مهم‌ترین تغییر آن نیز لقب گیرد. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید ۹ آشنا شوید.

وب سایت گجت نیوز: سرانجام اندروید P گوگل در کنفرانس گوگل آی او ۲۰۱۸ معرفی شد. جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید اینک صاحب یک سبک جدیدی از ناوبری شده است که می‌تواند مهم‌ترین تغییر آن نیز لقب گیرد. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید ۹ آشنا شوید.

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

سرانجام اندروید 9 پی معرفی شد. هرچند چندین ماه تا استفاده‌ی گوشی ها از این پلتفرم فرصت باقی مانده است، اما گوگل رسما از جدیدترین نسخه ی اندروید پرده برداشت. اندروید P گوگل حالا همراه برخی از قابلیت‌های جدید و متمرکز بر روی یک رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی (که اپل برای نخستین بار همراه آیفون ایکس خود از آن استفاده کرده بود)، تغییرات عظیمی نسبت به نسل پیشین خودش کرده است. گرچه هنوز نام کامل آن از سوی غول جستجوی جهان اعلام نشده است! در ادامه می‌توانید با تمامی قابلیت های جدید اندروید 9 گوگل بیشتر آشنا شوید.

رابط کاربری

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

اول از همه و البته مهم‌تر از همه، ژست‌های حرکتی یکی از جدیدترین دستاوردهای گوگل هستند. اندروید P گوگل ارائه کننده راه جدیدی برای ناوبری در دیوایس شما همراه با ژست‌های حرکتی است. این درواقع نسبتا راهی یکسان با چیزی است که اپل در آیفون ایکس خود به کار برده است؛‌ گرچه نوع اجرای آن‌ها متفاوت هستند.

شما یک کلید هوم کوچک را در پایین صفحه خواهید داشت و حرکات مختلف را از اطراف آن در هر جایی از صفحه نمایش انجام خواهید داد. به جای سوایپ کردن انگشتان به سمت بالا برای بازگشت به صفحه هوم درست همانند آیفون ایکس، شما بر روی کلید هوم می‌توانید کلیک کنید. البته شما همچنان برای بازگشت به عقب یک دکمه‌ی جداگانه را نیز در اختیار خواهید داشت. سوایپ به سمت بالا در اندروید P گوگل نیز ارائه کننده‌ی یک منوی چندوظیفه‌ای جدید همراه با کارت‌های بزرگ است که اطلاعات را به راحتی در دسترس شما قرار می‌دهد و یک راه جدید برای دسترسی به اپ دراور را به ارمغان میاورد. سرانجام، سوایپ به چپ و راست در نشانگر هوم، باعث جابجایی سریع بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا می‌شود.

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

واقعیت جالب این است که Palm‌ نخستین شرکتی بود که یک گوشی با رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی و سیستم عامل webOS را 8 سال پیش عرضه کرد. متاسفانه گوشی هایی نظیر Palm Pre نتوانستند به موفقیت برسند، اما حالا یکی از بهترین طراحان آن‌ها یعنی ماتیاس دوارت (Matias Duarte) به گوگل نقل مکان کرده است تا یک رابط کاربری مشابه آن را برای پلتفرم اندروید به ارمغان بیاورد.

سلامت دیجیتال

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

ما از دیوایس های هوشمند خود کمی زیاد استفاده می‌کنیم. گوگل این را می‌داند و نخستین کمپانی است که فکری برای آن در سطح سیستمی دارد.

همراه یک داشبورد متحد، شما می توانید ببینید که چند بار در طول روز قفل گوشی خود را باز کرده‌اید، چه میزان ساعت با اپلیکیشنی خاص استفاده کرده‌اید و مواردی از این دست را شماهده کنید. دانستن رفتارت شما یک شروع عالی است، اما پایان ماجرا نیست. اندروید P گوگل به شما اجازه می‌دهد تا برای دسترسی به اپلیکیشن های مختلف محدودیت زمانی بگذارید و زمانی که آن محدودیت به پایان رسید، اجرای آن متوقف شود.

هوش اندرویدی

با جدیدترین ویژگی‌های اندروید P آشنا شوید

زیر نظر هوش اندرویدی، شما مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار خواهید داشت که می‌توانند در بسیاری از نقاط گوشی به کمک شما آیند. در زیر با برخی از این قابلیت‌ها آشنا خواهید شد.

باتری تطبیقی

این قابلیت از یادگیری ماشین بر روی دیوایس استفاده خواهد کرد تا متوجه شود از کدام اپلیکیشن ها استفاده می کنید و آن‌ها را با سیستم تطبیق دهد تا 30 درصد بیدارباش‌های پردازنده را کاهش دهد.

روشنایی خودکار جدید

اغلب گوشی های هوشمند کنونی از محیط اطراف شما الهام می‌گیرند تا نور صفحه را به صورت خودکار تنظیم کنند. اما در حالی که الگوی مصرف کاربران مختلف یکسان نیست، تمام روشنایی‌ها به صورت یکسان برای آن‌ها انجام می‌گیرد. همراه با قابلیت جدیدی به نام "Adaptive Brightness" شما می‌توانیدد به صورت دستی تنظیمات روشنایی را برای نخستین بار انجام دهید و سپس گوشی با حفظ کردن آن، به سبک استفاده‌ی شما از شدت روشنایی صفحه اطلاع پیدا کند و به بهترین شکل ممکن عملیات روشنایی خودکار را انجام دهد.

این راه به کاربران کمک می‌کند تا بهترین تجربه را از روشنایی خودکار صفحه به دست آورند.

اکشن‌ها

اکشن‌ها با توجه به الگوهای مصرف شما پیش‌بینی می‌شوند و شرتکات‌هایی هستند که معمولا شما از آن‌ها در گوشی خود استفاده می‌کنید. به طور مثال می‌توانید تعیین کنید در هنگام اتصال هدفون ها، به صورت خودکار موسیقی پخش شود.

اسلایس‌ها

یک API اسلایس جدید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا دسترسی مستقیمی را از طریق جستجو به قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن به ارمغان بیاورند. به طور مثال، اپلیکیشن Lyft با استفاده از API اسلایس جدید به منظور رندر یک اسلایس از اپلیکیشن خود در متن جستجو شده استفاده می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج