جاباما
۷۱۴۹۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زنیدپور: هر روز از فیروز کریمی یاد می‌گیرید

با اینکه خیلی‌ها فوتبال میلاد زنیدپور را تمام شده می‌دانستند اما او به همراه فیروز کریمی در نیم فصل دوم به گسترش فولاد اضافه شد و عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد.

ایران ورزشی: با اینکه خیلی‌ها فوتبال میلاد زنیدپور را تمام شده می‌دانستند اما او به همراه فیروز کریمی در نیم فصل دوم به گسترش فولاد اضافه شد و عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد. زنیدپور در تمام بازی‌های نیم فصل دوم بازی کرد و با اینکه یک گل زده بود اما در ساخته و پرداخته کردن خیلی از گل‌ها نقش داشت. عملکرد زنیدپور در گسترش فولاد، نگاه خیلی‌ها را به او تغییر داد و باعث شد که حالا دیگر در نظر خیلی‌ها دیگر آن بازیکن تمام شده نباشد. خودش هم گویا بعد از حضور در گسترش فولاد انگیزه مضاعفی پیدا کرده و به بازی در تیم‌های بزرگ و بازگشت به تیم ملی فکر می‌کند.

گسترش فولاد با اینکه فصل خوبی را شروع نکرده بود اما توانست با فیروز کریمی به تحول بزرگی برسد.

بله، گسترش فولاد در ۸ هفته نخست لیگ اصلاً عملکرد خوبی نداشت. در واقع این تیم در حد و اندازه نام گسترش نبود اما فیروز کریمی با تجربه‌ای که داشت، تیمی که در رتبه شانزدهم تحویل گرفته بود را به رتبه نهم رساند و این کار واقعاً کار سختی است که تیمی را با آن حجم از مشکلات بتواند به بالای جدول بکشاند.

فیروز کریمی چه کار کرد که توانست این تحول را به وجود آورد؟

او از نظر فنی جزو بهترین مربیان ایران است. با کریمی که کار کنید، هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید. من خودم بعد از ۱۳، ۱۴ سال بازی در لیگ برتر، این فصل نکاتی از فیروز کریمی یاد گرفتم که تا به حال نمی‌دانستم. او البته بازیکنانی مثل اسماعیل فرهادی و خود من را به تیم اضافه کرد و از بازیکنانی که در نیم فصل اول کارآیی نداشتند، به بهترین شکل ممکن بازی گرفت.

البته فیروز کریمی از نظر روحی هم تغییرات مثبتی در تیم ایجاد کرد.

بله، همه می‌دانند که آقای کریمی روانشناس خیلی خوبی است. بالا رفتن انگیزه بازیکنان هم برخاسته از همین موضوع بود.

اما به یکباره همه چیز برای گسترش فولاد تغییر کرد. چرا؟

مهم ترین دلیل این افت، بروز مشکلات مالی برای باشگاه گسترش فولاد بود. بازیکنان ما ۳۵ تا ۴۰ درصد از مبلغ قراردادهای‌شان را گرفته‌اند و این خیلی مبلغ کمی است. با همه این مشکلات نه اعتراضی کردند و نه مثل بازیکنان تیم‌های دیگر اعتصاب کردند. واقعاً با مردانگی تمام جنگیدند.

آقای زنوزی که الان درخواست خرید تراکتورسازی را داده‌اند، چطور پول ندارند که طلب این فصل بازیکنان را بپردازند؟

البته هیچ وقت در گسترش فولاد چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد که پول بازیکنان پرداخت نشود. ظاهراً این فصل آقای زنوزی، ۱۰، ۱۲ هواپیما خریده بودند و به همین دلیل قدری با مشکل مالی مواجه بودند. البته طبق قول و قرارهایی که با ایشان داشتیم، قرار شده در این فصل مطالبات بازیکنان پرداخت شود و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی پیش بیاید.

شرایط خودت را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنی؟

همه فکر می‌کنند من ۳۷ یا ۳۸ ساله‌ام اما واقعیت این است که من از ۱۸ سالگی در لیگ برتر بازی کرده‌ام و تازه وارد سی سال شده‌ام. انتقادهای زیادی علیه من مطرح می‌شد اما این انتقادها سبب خیر شد و انگیزه من را حسابی بالا برد. نمی‌گویم عالی بودم اما در مجموع خوب بودم.

یعنی صغر سن نداری؟

من در همه رده‌های تیم ملی بازی کرده‌ام. خوب زندگی کرده‌ام اما انتخاب‌های بدی داشتم. اگر مشاورهای خوبی داشتم، سطح فوتبالم بالاتر از فوتبال ایران بود. حالا اما می‌خواهم همان میلاد زنیدپور قبل شوم.

گسترش فولاد معمولاً در دقایق اولیه بازی خوب گل می‌زد و در آخرین دقایق خوب گل می‌خورد.

فیروز کریمی این تفکر را در بین بازیکنان جا انداخته بود که نخستین اشتباه، آخرین اشتباه است. با همین تفکر ما از نظر روحی و روانی به تکاملی رسیده بودیم که گل نخوریم و سخت گل بخوریم. با این تفکر وارد زمین می‌شدیم و گل هم می‌زدیم.

گسترش فولاد در بازی‌های خارج از خانه بهتر از بازی‌های داخل خانه نتیجه گرفته.

به خاطر اینکه در بازی‌های داخل خانه هواداران آن طور که باید و شاید از گسترش فولاد حمایت نکردند. من خودم بچه جنوب هستم. آنجا هواداران از همه تیم‌ها حمایت می‌کنند اما اینجا تراکتور که در لیگ نتیجه نگرفت، هواداران از گسترش که خوب نتیجه می‌گرفت حمایت نکردند وگرنه ما در بازی‌های داخل خانه هم نتیجه می‌گرفتیم.

با این وضعیت امیدواری که به تیم ملی دعوت شوی.

حقیقتاً از کی‌روش گله دارم. معتقدم که او بازی‌های لیگ را نمی‌بیند. اگر قرار باشد درهای تیم ملی روی بازیکنان باز باشد، اینطور نمی‌شود. حضور من در تیم ملی اما به چندین عامل بستگی دارد. اصلاً باید ببینیم کی روش بعد از جام جهانی هنوز سرمربی تیم ملی است یا نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج