۷۱۵۴۹۷
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

لزوم توجه به کم آبی اصفهان

مشکلات فعلی شهر اصفهان از قبیل کم آبی و آلودگی که وزیر راه و شهرسازی علت اصلی آن را کج مدرنیته و بی توجهی به توان اقلیمی این منطقه می داند، مدیریت شهری و مسوولان دولتی اصفهان را بر آن داشته تا برای هفتمین بار در طرح جامع اصفهان تجدیدنظر کنند.

خبرگزاری ایسنا: مشکلات فعلی شهر اصفهان از قبیل کم آبی و آلودگی که وزیر راه و شهرسازی علت اصلی آن را کج مدرنیته و بی توجهی به توان اقلیمی این منطقه می داند، مدیریت شهری و مسوولان دولتی اصفهان را بر آن داشته تا برای هفتمین بار در طرح جامع اصفهان تجدیدنظر کنند.

امروز در جریان سفر محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، نشستی با حضور او، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور امضای تفاهم نامه بازنگری طرح جامع اصفهان به برگزار شد.

ایزدی در جریان این نشست گفت: طرح های جامع قبلی در زمان خود ویژگی‌های خوبی داشته، ولی درحال حاضر برای شهر اصفهان با وضعیت کنونی مناسب نیست. خوشبختانه با تفاهمی که امروز به امضاء می رسد و با تغییر در نظام طرح ریزی و برنامه ریزی بحث طرح جامع اصفهان اصلاح و تصویب خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح ۱۲ ماهه نهایی شود و همزمان نیز موارد تجدید نظر در استان پیش رود و در این راستا مرکزی برای تمرکز اطلاعات ایجاد شود.

همچنین حجت الله غلامی به طرحهای توسعه شهری اصفهان در سالهای ۱۳۳۷، ۱۳۵۰، ۱۳۶۷، ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ گفت: طرح های جامع، پاسخگوی نیاز مسائل امروز شهر نیست و با یک نگرش و رویکرد جدید و با شناسایی مسائل مهم شهر، ارتقاء کیفیت زندگی در فضاهای شهری حل خواهد شد که خوشبختانه با تفاهم نامه ای که تنظیم شده بخش عمده ای از مشکلات شهر و شهرداری مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چهارم بهمن ماه ۱۳۹۶، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از بی توجهی به توان اقلیمی در طرحهای توسعه شهری گفته بود: اصفهان را مثال می زنم که وقتی با آمدن صنایع بزرگ شد قطعا پیش بینی نمی کردند که نتیجه این روند خشک شدن آب زاینده رود و مردن زندگی در کل شرق اصفهان باشد.

آخوندی با بیان اینکه اقلیم اصفهان توان چنین صنعتی را نداشت گفت: مدرنیته به دلیل ماهیت تکنیکی خودش دو حس به انسان می دهد که یکی اغواگرانه است و می گوید هر کاری را می توان با مدرنیته انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      علت فقط برداشت چند حوزه ابی از حوزه زاینده رود است فقط همین اگر همین شکل پیش بره نه اصفهان بلکه همه این شهرها هم بدون اب میمونن

    • بی نام

      آب دزدی از کارون تمومی نداره ؟؟؟؟
      اصفهان همش سرشبز و بارون داره..ولی خوزستان بر عکس همش گرو و خاک و کثافت شده ..بسه دیگه .
      اصفهان آب داره خیلی هم زیاد ...کارون خشک کردین

    • بدون نام

      اگر همه ی آبهای ایران وخاور میانه رو به اصفهان بدهند باز این استان کمبود آب داره چرا چون استانی که کویری میباشد کشاورزی رو به بالاترین سطح رسونده برنج وهندوانه وانواع سبزی و ووو تازه کارخانه فولاد که آب فراوان لازم دارد وهزاران طرحی که ماخبر نداریم بعد این استان با بدبخت کردن مردم خوزستان باز ناله سر میدهد که آب نداریم

    • بدون نام

      همه آب کشور رو به این اصفهان بدهید باز ناله میکنند آب نداریم

    • بدون نام

      یک نفر از اصفهان بره اهواز و شهرهای آنجا ؛ ببینه آب آشامیدنی مردم آنجا چه مزه ای میده کمی هم انصاف داشته باشید همه منازل اونجا پمپ آب دارند تصفیه کن آب دارند

    • بدون نام

      اصفهان نگوافغانستان شدواقعاننگ دارهمه جاپرشدن بودجه ومنابع کشوربه ایجادشغل وایران وایرانی بزرگ که کارخانه ایجادکنن برای۱۶ملیون افغانی هزینه نکنید و۱۰ملیون شغلمونم اشغال کردن وبیکاروومجبورن ازبیکاری کشاورزی کنن هم وطنانمون

    • بدون نام

      ما مردم اهواز بلد نیستیم مانند اصفهانی ها هارت وپورت کنیم واز حقمان دفاع کنیم تمام آب استانمان رو به استانهای مختلف دادند ولی مردم استان بی کیفیت ترین آب رو مصرف می کنند ولی ما خدا رو داریم واز خداوند طلب کمک ویاری داریم

    • علی

      میگن اب اهواز خوزستان بابا این ابی که شما هی میگید اهواز و کارون مال چهار محاله

    • بدون نام

      خوزستانی های عزیز اصفهان ا ز آب کارون آباد نشده که شما تا اسم اصفهان میاد جوش میارید مشکلاتتون را جای دیگه جستجو کنید همان گونه که بی کفایتی مدیران اصفهان آب این شهر را به باد فنا دادندزیبایی و سرسبزی و آبادانی اصفهان قدمتی دیرینه دارد که وظیفه مردمش اینه که از شهر توریست پرورشون دفاع کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج