۷۱۵۶۳۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مثلث برمودای تیم ملی همچنان قربانی می‌گیرد

۳۳ روز به شروع جام جهاني روسيه مانده و هر روز يک خبر بد به کارلوس کي‌روش مي‌رسد.

روزنامه شرق: ۳۳ روز به شروع جام جهاني روسيه مانده و هر روز يک خبر بد به کارلوس کي‌روش مي‌رسد. در شرايطي که کادرفني تيم ملي هفته‌هاست شبانه‌روزي تلاش مي‌کنند که اشکان دژاگه مصدوم را به تيم ملي برسانند، حالا چهار مصدوم جديد هم روي دست کي‌روش مانده است؛ مسعود شجاعي، کمال کاميابي‌نيا، داريوش شجاعيان و اميد ابراهيمي.هر پنج بازيکن هم هافبک مياني‌اند. کي‌روش معمولا تيم ملي را با دو هافبک دفاعي و يک هافبک بازي‌ساز به ميدان مي‌فرستند. حال اين مثلث میانه ميدان براي او به يک مثلث برمودا تبديل شده است؛ مثلثي که هر روز قرباني مي‌گيرد. به اين پنج مصدوم بايد سعيد عزت‌اللهي را هم اضافه کرد که در بازي اول ايران مقابل مراکش محروم است و دست کي‌روش را در ميانه ميدان کاملا بسته است.

اشکان دژاگه: مهره کليدي تيم ملي مدت‌هاست که با آسيب‌ديدگي دست‌وپنجه نرم مي‌کند. در اواخر بهمن‌ماه بود که خبر مصدوميت و جراحي دژاگه منتشر شد. اين هافبک باتجربه تيم ملي چند روز پس از پيوستن به تيم انگليسي ناتينگام فارست به‌شدت آسيب ديد. مسئولان اين تيم دسته‌اولي همان موقع ابراز نگراني کردند که مصدوميت اين خريد جديدشان بلندمدت باشد. کارلوس کي‌روش بي‌کار ننشست، بلافاصله يکي از اعضاي کادر پزشکي تيم ملي به انگليس رفت و بين تيم ملي و باشگاه ناتينگام هماهنگ شد تا مراحل بهبودي اشکان در مرکز تيم ملي ايران در تهران انجام شود. در اين سه ماه پزشکان تيم ملي به صورت مرتب روي پاي مصدوم اشکان کار کرده‌‌اند اما هنوز همه چيز مبهم است. مشخص نيست اشکان به جام جهاني مي‌رسد يا خير؟

مسعود شجاعي: ليگ يونان براي کارلوس کي‌روش با يک اتفاق تلخ به پايان رسيد؛ مصدوميت مسعود شجاعي. اين هافبک کهنه‌کار پس از ماه‌ها دوربودن از تيم ملي به خاطر حواشي پيش‌آمده، در فروردين به تيم ملي بازگشت. پس از مصدوميت دژاگه، بازگشت شجاعي کمي کي‌روش را آسوده‌خاطر کرده بود. در دو، سه سال اخير شجاعي و دژاگه بازي‌سازهاي تيم ملي بودند. ميزان مصدوميت شجاعي هنوز به صورت دقيق اعلام نشده است. به نظر مي‌رسد احتمال اينکه به او جام جهاني برسد، زياد است.

داريوش شجاعيان: درخشش شجاعيان در چند ماه اخير با پيراهن استقلال باعث شد تا او دوباره به جمع ملي‌پوشان برگردد. شجاعيان در فهرست ۳۵نفره اوليه تيم ملي قرار داشت. از طرفي مصدوميت شجاعي و دژاگه هم کمي به او براي حضور در فهرست نهايي ۲۳‌نفره شانس مي‌داد. بازي استقلال- ذوب آهن اما آرزوهاي شجاعيان را به باد داد. اين هافبک چپ پا در اصفهان رباط پاره کرد و حداقل شش ماه دور از ميادين خواهد بود.

اميد ابراهيمي: ديدار ذوب آهن- استقلال يک تلفات ديگر هم براي تيم ملي داشت. اميد ابراهيمي در اواسط نيمه اول آسيب ديد. او به بازي ادامه داد تا کي‌روش خيالش آسوده شود. اما پس از بازي خبرهاي نگران‌کننده‌اي منتشر شد. ابتدا عنوان شد استخوان کف پاي ابراهیمي ترک خورده و او به بازي برگشت دو تيم نمي‌رسد. حالا خبر بدتري منتشر شده؛ شکستگي استخوان کف پاي اين هافبک مقتدر و احتمال ازدست‌دادن جام جهاني. ابراهيمي يکي از ۲۳ مسافر روسيه بود و با توجه به محروميت يک‌جلسه‌اي سعيد عزت‌اللهي، در بازي با مراکش قطعا در ترکيب اصلي قرار مي‌گرفت. اگر ابراهيمي جام جهاني را از دست بدهد، يک فاجعه براي کي‌روش رخ داده است.

کمال کاميابي‌نيا: هافبک دفاعي پرسپوليس شايد از حضورش در فهرست نهايي مطمئن نبود اما در فهرست ۳۵ نفره جا داشت و بايد براي گرفتن بليت روسيه با هافبک‌هاي ديگري مثل علي کريمي(سپاهان) رقابت مي‌کرد. البته اگر ابراهيمي به جام جهاني نرسد، کاميابي‌نيا بهترين گرينه براي کي‌روش براي پرکردن جاي خالي ابراهيمي خواهد بود. کاميابي‌نيا هم در بازي الجزيره- پرسپوليس آسيب ديد و فعلا شرايط بازي را ندارد. مصدوميت او از ناحيه کتف است.

عصبانيت کي‌روش

سه بازيکن از اين پنج مصدوم در ديدارهاي ليگ قهرمانان هفته قبل مصدوم شدند. سرمربي تيم ملي مدت‌هاست که با برگزاري ديدارهاي مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در اين مقطع و حضور ملي‌پوشان در اين ديدارها مخالفت کرده است. کي‌روش پيشنهاد داده بود که اين بازي‌ها به بعد جام جهاني منتقل شود. او همچنين خواسته بود در صورت امکان ملي‌پوشان در اين بازي‌ها به ميدان نروند. حالا اين دو بازي تمامي برنامه‌هاي کي‌روش را خراب کرده است. او ميانه ميدان خود را خالي مي‌بيند و بايد راه‌حلي براي پرکردن مثلث ميانه زمين پيدا کند. مشکل اصلي بازي با مراکش است؛ ديداري که در آن سعيد عزت‌اللهي محروم است و احتمالا برخي از اين مصدومان اگر هم به جام برسند، در آن بازي که در 25 خرداد برگزار مي‌شود، شرايط ايده‌آلی ندارند. اولين کاري که کي‌روش در دستور کار خود قرار داده، رساندن اين مصدومان است. تيم پزشکي حرفه‌اي تيم ملي تلاش مي‌کنند چند نفر از اين مصدومان را به جام جهاني برسانند. شجاعيان قطعا نمي‌رسد، وضعيت ابراهيمي و دژاگه مبهم است اما احتمال رسيدن کاميابي‌نيا و شجاعي وجود دارد.

به‌هر‌حال اگر به غير از شجاعيان يکي، دو مصدوم ديگر هم به جام جهاني نرسند، کي‌روش با دردسر بزرگي روبه‌رو مي‌شود. او بايد در ميانه ميدان به دنبال مثلثي جديد و همچنين ذخيره‌هاي مطمئن باشد. راه‌حل اول استفاده از همين بازيکنان و تغيير پست است. مثلا براي کمبود هافبک دفاعي روي روزبه چشمي، به عنوان هافبک دفاعي حساب باز کند و يک مدافع ديگر را هم با خود به جام جهاني ببرد؛ بازيکني مثل مجيد حسيني. کي‌روش براي پست هافبک بازي‌ساز هم روي کريم انصاري‌فرد نظر دارد. راه‌حل دوم دعوت از بازيکنان جديد است. چند روزي است که شايعه شده شايد آندرانيک تيموريان پس از يک سال دوري دوباره به تيم ملي دعوت شود. براي پست هافبک بازي‌ساز هم شايد دوباره شانس در خانه سروش رفيعي را بزند.

ازدست‌دادن بازيکناني که تيم ملي سال‌هاست با آنها بازي کرده و کي‌روش تاکتيکش را بر اساس آنها چيده، يک ضربه بزرگ به تيم ملي وارد خواهد کرد. تمامي نگاه‌ها به کادر پزشکي تيم ملي است که اجازه ندهد اتفاقات تلخ جام جهاني 2006 تکرار شود.

12 سال پيش ايران با هدايت برانکو ايوانکوويچ، اميد زيادي داشت در جام جهاني شگفتي‌ساز باشد اما مصدوميت علي کريمي، مهدي مهدوي‌کيا، وحيد هاشميان و فريدون زندي پيش از شروع جام، تيم ملي را از شرايط مطلوب خود دور کرد و ايران نتوانست آن نمايش هميشگي را در آلمان داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ؟

    • بدون نام

      ای خدامواظب باشن دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج