۷۱۵۷۴۰
۴ نظر
۵۹۸۴
۴ نظر
۵۹۸۴
پ

۹ کراس اوور محبوب بازار ایران

هاج بک های قد کشیده، بهترین توصیفی است که می توان برای این خودروها داشت؛ شاسی بلندهای کوچکی که قرار نیست عملکردی مثل جیپ رنگلر یا فضای داخلی تویوتا لندکروزر را داشته باشند و طراحی شده اند تا در کنار ابعاد مناسب شان برای استفاده در شهرهای بزرگ و پر ترافیک، کاربردی تر واقع شده و در جاده های خاکی با اندکی فراز و نشیب هم بتوانند بدون مشکل تردد کنند.

هفته نامه خودرو امروز - معید حمیدی: هاج بک های قد کشیده، بهترین توصیفی است که می توان برای این خودروها داشت؛ شاسی بلندهای کوچکی که قرار نیست عملکردی مثل جیپ رنگلر یا فضای داخلی تویوتا لندکروزر را داشته باشند و طراحی شده اند تا در کنار ابعاد مناسب شان برای استفاده در شهرهای بزرگ و پر ترافیک، کاربردی تر واقع شده و در جاده های خاکی با اندکی فراز و نشیب هم بتوانند بدون مشکل تردد کنند.

پس با این ذهنیت، در مطلب پیش رو به معرفی و بررسی اجمالی و کراس اوور ساب کامپکت و مینی کراس موجود در بازار می پردازیم که بازه قیمتی آنها از حدود ۵۰ میلیون تومان شروع می شود. هر چند که اکثر این خودروها در بازار جهانی اقتصادی و ارزان قیمت هستند و در ایران بعضا قیمتشان به حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیز می رسد اما در این مطلب با گزینه های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی روبه رو هستیم.

برلیانس C3 کراس

C۳ کراس یا H۳۲۰ کراس جدیدترین عضو از خانواده برلیانس در بازار کشور است که چند وقتی از حضورش در خیابان های ایران می گذرد این کراس اوور ساب کامپکت در واقع بر اساس H۳۲۰ هاچ بک طراحی و ساخته شده و به غیر از بچه گلگیرها، گلگیرهای پف کرده، طرح سپرها، رینگ ها و جزئیاتی اینچنینی تفاوت چندانی با برادر هاچ بکش ندارد. با این حال، این گزینه نیز یکی دیگر از مینی کراس هایی است که در بازار کنونی با قیمتی در حوالی ۶۰ میلیون تومان می توانید بخرید. محصول جدید پارس خودرو (سایپا) از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ها لیتری با بیشینه توان ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر بهره می برد که این نیروگاه کم مصرف با اتصال به یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک مصرف سوخت ۷۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به شما ارائه می کند.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

دانگ فنگ H۳۰ کراس

این روزها با بودجه ای در حدود 40 الی 52 میلیون تومان می توان یک دستگاه دانگ فنگ H30 کراس خریداری کرد. این مینی کراس که آنچنان هم بزرگ نیست و بیشتر شبیه به یک هاچ بک پف کرده طراحی شده، خودرویی چینی با بیس پژو است که توسط ایران خودرو مونتاژ و عرضه می شود. H30 کراس از پیشرانه TU5 بهره می برد و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته (شبیه به جعبه دنده مورد استفاده در 207 اتوماتیک اما نه کاملا مشابه)، قدرت 105 اسب بخاری آن را به چرخ های اکسل جلو منتقل می کند. بنابراین این خودرو که از امکاناتی مثل ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، نمایشگر 6.5 اینچی لمسی به همراه 4 بلندگو و 2 تیونر، روکش پارچه ای 2 رنگ صندلی ها، کامپیوتر سفری و بهره می برد، شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه و مصرف سوختی معادل 7 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی خواهد داشت.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

پژو 2008

یکی از خوبی های برجام برای بازار خودرو ایران، ورود رسمی پژوی فرانسه به کشورمان بود که داستان این حضور با محصولاتی مثل ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۵۰۸ آغاز شد. البته در بین ۳ محصول مذکور، ۲۰۰۸ نخستین پژوی پسابرجامی بود که روی خط تولید طرف قرارداد ایرانی قرار گرفت و البته ۳۰۱ نیز به زودی در داخل کشورمان مونتاژ خواهد شد. اما از بحث دور نشویم ۲۰۰۸ یک کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی خوش چهره است که با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو به بازار ایران عرضه شده.

همچنین این خودروی ۱۶۳ اسب بخاری از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد که شتاب صفر تا صد ۸.۷ ثانیه ای به همراه مصرف سوخت ۶۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی را برای این خودرو فراهم خواهد ساخت. البته ۲۰۰۸ از نظر امکانات رفاهی ضعیف تر از برخی دیگر کراس اوورهای همرده عمل کرده اما در عوض این کراس اوور ۱۳۵ میلیون تومانی در بازار آزاد) کیفیت سواری کاملا اروپایی را به شما ارائه می کند.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

ام وی ام ایکس ۲۲

پس از موفقیت دو مدل X33 (به عنوان یک کراس اوور کامپکت ارزان قیمت) و 315 (به عنوان یک هاچ بک اقتصادی)، شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی برند چری چین در بازار ایران، کراس اوور ساب کامپکت جدید این برند را برای عرضه در کشور معرفی کرد. X22 نام محصول بلندقامت کوچک این خودروساز است که از پلتفرمی مشابه با ۳۱۵ بهره می برد و در تیپ های متفاوت امکاناتی با دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به فروش رسید.

این خودرو ظاهری دوست داشتنی دارد و همچنین از فضای داخلی نسبتا جذاب و امکاناتی خوب بهره می برد. موتور این خودرو با حجم هو الیتر و بهره گیری از 16 سوپاپ، قدرتی معادل 105 اسب بخار (مشابه ساندرو استپ وی) فراهم می سازد اما شتاب و کشش آن به خصوص در نسخه اتوماتیک از بسیاری از رقبایش ضعیف تر است. تیپهای متفاوت نمونه صفر کیلومتر X22 از حدود 55 الی 73 میلیون تومان به فروش میرسد.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

رنو ساندرو استپ وی

تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی ۳ خودرو از یک خانواده هستند که در اصل توسط برند داچیای رومانی طراحی شده اند اما در حال حاضر با برند «رنو» توسط سایپا و ایران خودرو به بازار ایران عرضه می شوند. اما پس از موفقیت تندر ۹۰ در بازار ایران، خواهر هاچ بک این خودرو یعنی ساندرو به بازار ایران راه پیدا کرد و پس از استقبال از ساندرو، نوبت به نسخه کراس این هاچ بک بود که به خیابان های کشورمان راه یابد. ساندرو استپ وی با بهره گیری از پیشرانه ۱۶ لیتری ۱۶ سوپاپ مشابه نمونه مورد استفاده روی تندر و ساندرو، ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و همچنین دو نوع جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی برای این خودرو در نظر گرفته شده که در حال حاضر قیمت بازار آزاد برای نسخه اتوماتیک در حدود ۶۷-۶۶ و برای نمونه دنده ای حدودا ۶۱-۶۰ میلیون تومان است.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

سانگ یانگ تیوولی

اگر از جمله افرادی هستید که به امکانات و آپشن علاقه دارید تیوولی کراس اوور ساب کامپکت مناسب شما خواهد بود. این خودرو که 2 سالی می شود وارد خیابان های کشور شده است، در حال حاضر در بازار آزاد قیمتی نزدیک به 160 میلیون تومان پیدا کرده که البته این قیمت تند به دلیل عدم عرضه خودروی مذکور توسط نمایندگی رامک خودرو تا اعلام شرایط فروش جدید است.

تیوولی پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با بیشینه توان 128 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر دارد که با وجود محور فعال جلو و وزن 1.3 تنی، مصرف سوخت بسیار پایین 5.7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را برای شما فراهم می سازد تیوولی چهره بسیار خوب، فضای داخلی جذاب و لیست بلند بالایی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهد و طی ۲ سال حضورش در بازار، به لطف بهره گیری از قطعات با کیفیت مثل گیربکس آیسین ژاپن مشکل خاصی نداشته.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

جک S3

بدون شک جک S۵ را می توان یکی از خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران دانست که موفقیتش کرمان خودرو را بر آن داشت تا برادر کوچکتر این خودرو یعنی S۳ را نیز به بازار عرضه کند. بدین ترتیب در حال حاضر اگر به دنبال یک کراس اوور ساب کامپکت باشید، JAC S۳ نیز می تواند یکی از گزینه های پیش روی شما باشد. پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ قرار گرفته روی این خودرو قادر به تولید بیشینه توان ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر است و همچنین جعبه دنده اتوماتیک از نوع ضریب متغير CVT روی این خودرو قرار گرفته. S۳ ظاهر نسبتا خوبی دارد و از امکانات مناسب و پر و پیمانی بهره می برد و اگر قصد خرید این خودرو را دارید در حال حاضر جک اس ۳ با قیمت ۷۸ میلیون تومان توسط کرمان خودرو به فروش میرسد.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

نیسان جوک

جوک یکی از پرفروش ترین خودروهای این کلاس در بازار جهانی است که یکی دو سالی از حضورش در ایران نیز می گذرد. شرکت جهان نوین آریا به عنوان نماینده برند نیسان در بازار کشورمان جوک را با 3 تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به ایران عرضه کرد که در ابتدا هر یک از این سه تیپ به ترتیب 127، 145 و 172 میلیون تومان قیمت داشتند. اما مسائلی که برای ثبت سفارش پیش آمد در کنار نوسانات نرخ ارز مبادلاتی، قیمت جوک را در نسخه اسپرت به بیش از 200 میلیون تومان نیز رسانده است.

جوک اسکای پک و پلاتینیوم هر دو از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 117 اسب بخار قدرت بهره می برند، در حالی که امکانات نمونه پلاتینیوم بیشتر از اسکای پک است. همچنین جوک با وجود حجم بیشتر و سیستم تنفس توربوشارژ، قدرتی معادل 190 اسب بخار را به شما ارائه می کند که با وجود سیستم چهارچرخ محرک (تنها در تیپ توربو)، عملکردی بسیار عالی خواهد داشت.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

رنو کپچر

یکی از خوش چهره ترین کراس اوورهای ساب کامپکت موجود در بازار را می توان رنو کپچر دانست. این خودرو از سال ۲۰۱۵ تاکنون توسط ایران خودرو به صورت وارداتی به بازار عرضه می شود و با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط فروش خاصی برای این خودرو توسط شرکت اعلام نشده، کپچر ۲۰۱۷ در بازار آزاد قیمتی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان دارد.

پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر توربو با حجم ۱.۲ لیتر است که قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر را فراهم می سازد. مصرف سوخت ترکیبی کپچر عدد ۵۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که این نرخ برای جاده تا حدود ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز کاهش پیدا می کند. کپچر از نظر امکانات رفاهی هم در وضعیت قابل قبولی به سر می برد و با مواردی مثل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سوئیچ هوشمند و استارت دکمه ای، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی و به بازار عرضه می شود.

9 کراس اوور محبوب بازار ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شناس

      بیچاره جوک و کپچر که باید با برلیانس و دانگ فنگ مقایسه بشن

      پاسخ ها

      • عرفان

        کسی مقایسه نکرده .اینا جزو پر فروش ترین کراس اور هان

    • محسن

      دانگ فنگ کراس اوور نیست هاچ بک کراسه

    • علیرضا

      کپچر و جوک بهترینن نباید در این لیست مقایسه قرار میگرفتن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج