جاباما
۷۱۵۹۸۵
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ماجرای هولوکاست درباره برجام هم اتفاق می‌افتد؟!

با توجه به تجربه‌های تاریخی متعدد، جداً بیم آن می‌رود که باز عده‌ای از سر خطا یا خیانت، با اقدامات نابخردانه و‌ای بسا با ظاهری موجه، ورق را به زیان ایران برگردانند.

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: برگرداندن روند‌های مطلوب ایران به جریانی علیه کشور، اتفاقی است که بار‌ها و بار‌ها رخ داده و البته محل تأمل فراوان نیز هست؛ از میان مثال‌های متعدد تاریخی، دو مثال را بازگو می‌کنم:

۱ - درست چند ماه بعد از شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله، که یک انزوا و حقارت تاریخی برای تل آویو بود و حزب الله لبنان در کانون توجه، تحسین و تأییدات جهان اسلام قرار داشت، بی هیچ دلیل و منطقی، همایش هولوکاست در ایران برگزار شد و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران با طرح دروغ بودن هولوکاست، بر نابودی اسرائیل و محو آن از روی نقشه جغرافیا، تأکید و تصریح کرد.

ماجرای هولوکاست درباره برجام هم اتفاق می‌افتد؟!

اسرائیل از منظر جمهوری اسلامی، حکومتی نامشروع است، ولی در دنیا، به عنوان عضوی از اعضای جامعه جهانی که در سازمان ملل نیز حضور دارد، شناخته می‌شود. از این رو، سخنان احمدی نژاد و دامن زدن به موضوع هولوکاست و محو اسرائیل از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی ایران، این دستاویز را به مثابه هدیه‌ای ارزشمند در اختیار اسرائیل قرار داد که فریاد بزند که آی جهانیان! ایران یک کشور عضو جامعه جهانی را تهدید به محو از روی نقشه می‌کند (این موضوع همزمان بود با متهم شدن ایران به تلاش برای ساخت بمب اتم).

بدین ترتیب، اسرائیل با جلب همدلی بین المللی، از انزوای آن دوران بیرون آمد و با تبلیغات و مظلوم نمایی، توجه جهانیان به خود را خود جلب کرد و به جای آن که پاسخگوی جنایاتش در جنگ ۳۳ روزه و فلسطین باشد، تبدیل به کشور مظلومی شد که یک کشور دیگر می‌خواهد با بمب اتم منهدمش کند!

۲ - بعد از گردن زدن شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی، حکومت سعودی در معرض محکومیت بین المللی قرار گرفت چرا که اعدام یک مخالف سیاسی، مخالف همه موازین حقوق بشری است. ایران نیز به عنوان حامی شیخ نمر، در موضع طرح انتقاد و خرده گیری بر عربستان بود.

در چنین وضعیت نامطلوبی برای عربستان که ایران دست بالا را داشت، ناگهان عده‌ای به سفارت عربستان در تهران حمله کردند و آن را آتش زدند!

ماجرای هولوکاست درباره برجام هم اتفاق می‌افتد؟!

این اقدام که مخالف همه مقررات بین المللی بود، ورق را برگرداند و عربستانی که تا آن لحظه باید پاسخگوی جنایت اش می‌بود، در موضع طلبکاری قرار گرفت. همه دنیا حمله به سفارت عربستان را تقبیح کرد، عربستان و تعدادی از کشور‌های همسویش با ایران قطع رابطه کردند و عزم حکومت سعودی برای کارشکنی بین المللی علیه ایران، جزم‌تر از قبل شد.

اینک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام، آمریکا را از سایر اعضای ۱+۵ جدا کرده و در این باره، به تنهایی کشانده است. هم اکنون، اروپا، روسیه و چین، اعلام کرده اند که برای استمرار برجام، در کنار ایران خواهند بود و ایران نیز در حال شرط گذاری برای آنهاست که تنها در صورتی در برجام می‌ماند که از منافع آن برخوردار باشد.

با توجه به تجربه‌های تاریخی متعدد، جداً بیم آن می‌رود که باز عده‌ای از سر خطا یا خیانت، با اقدامات نابخردانه و‌ای بسا با ظاهری موجه، ورق را به زیان ایران برگردانند و در موضع ضعف و انفعال قرار دهند. این هشدار را را باید بسیار جدی گرفت و درباره پشت پرده چنین اقدامات احتمالی نیز باید بررسی‌های استراتژیک تری صورت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقيقا!!!احسنت به نويسنده

      پاسخ ها

      • خلیلی قوشچی

        واقعا هم همین طور بود
        الان با قطع تلگرام اینا خیالشون راحته که هیچکس از ماجراهای پشت پرده خبردار نمیشه!!!!!

    • بدون نام

      مرحوم هاشمي كه اين اواخر اينقدر معروف به نرمش و سياست شده بود مساله ي محو اسرائيل از رو نقشه با استفاده از بمب رو در نماز جمعه مطرح فرمودند و اين بهانه رو تا ابد دست اسرائيل زاد كه امنيت ما توسط ايران در خطره

    • بدون نام

      لعنت به روسیه و پوتین ...که پدر ایران رو درآورده

    • کاردوک

      چرت ننویس
      برجام از همون اول هیچیش واسه ایران نبود میخواستن خیال خودشونو راحت کنن که ایران دستیابی به انرژی اتمی ندهره که راحت شد تو زمان برجام بارها تحریم شدیم و الانم با رفتن امریکا از توافق عنلا هیچی ازش نموند اروپا چه بخواد و چه نخواد دنباله رو امریکاس خودتون و مردمو سر کار نذارید همه چی مشخصه قرار امریکا و اروپا با هم همین بوده که اروپا مارو سرگرم کنه و تو ایران پول در بیاره و امریکا تحریمهای بیشتر .خودتونم میدونید که تموم شده ولی مثل همیشه فقط نیهواین با خیانت به مردم دروغ بگید .برجام که از بین رفت حداقل متنشو منتشر کنید که مردم ببینن چه خبر بوده .آه این مردم دامنتونو میگیره .
      فقر بیکاری گرونی رفتن عزت ....
      خدا ازتون نگذره که هنوزم دارید به مردم دروغ میگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت. خودت نگو آقای کاردستی...

      • بدون نام

        کاملا درست مثل زدی ملت ایران بیخبر گذاشتن و همه کارای خواص بی خاصیت ضد انقلاب اسلامی ایران به ضرر خودشونه از ملت ایران فاصله ای دور گرفتن واکثرمسئولان کاخنشین رانتی نون شناس خدانشناس شده همدیگر را دارن جرمیدن

    • بدون نام

      باید درباره موضوعات مختلفی رفراندم گذاشت تا مشخص شود مردم چه نظری دارن , همینطوری با جمع کردن ی عده تو ی قاب و دادن آمار ساختگی نظر مردم مشخص نمیشود…

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزينه ي اضافي! اينا اگه نظر مردم براشون مهم بود اين كارا رو نمي كردند

    • بدون نام

      اولا اینکه چرا امریکا به برجام پشت کرد خودتونم می دونین ایران یعنی ی عده نمی خوان مردم ی نفس راحت بکشه وقتی تیم ظریف داشتن مذاکره می کردن ایران موشک بالستیک آزمایش کرد در چنین مواردی شما بگین امریکا مگه مغز خر خوده که بیاد به ایران اعتماد کنه داغش تو دل ترامپ بود مگه در مذاکرات میان موشک آزمایش می کنن خوب معلوم که اونم خارج میشه

    • بدون نام

      خجالت بکشید. برجام پاکت ابمیوه ای بود که امریکا اخرین قطراتش را هم مکید و تفاله اش را دور انداخت. نه حتی یک تحریم لغو شد(بماند اضافه هم شد) نه گشایش بانکی اتفاق افتاد نه ثبات اقتصادی برگشت و نه بقول ربیس الوعده آب خوردن مردم حل شد...
      تا کی میخواهید مردم را با شبح جنگ و تحریم بترسانید؟ و امان از مردمی که هنوز خام این حرفها می شوند....

    • هادی

      احسنت بر نویسنده این مطلب
      کاش مسوولین مملکتی از این بینش ها برخوردار بودند.
      وکسانی که با این متن مشکل دارند دو دسته بیشتر نیستند یا وابسته به دشمنان ما هستند که سعی در تحریک افکار عمومی به نفع خودشون هستند ویا اینکه ناخواسته و ناآگاهانه آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج