۷۱۶۰۴۰
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایشنامه‌خوانی«کبوتری ناگهان»، نمایش به وقت شام در بازار کن، برپایی نشست «سینما و انتخابات»، فراخوان نمایشنامه خوانی محمود استادمحمد و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: نمایشنامه‌خوانی«کبوتری ناگهان»، نمایش به وقت شام در بازار کن، برپایی نشست «سینما و انتخابات»، فراخوان نمایشنامه خوانی محمود استادمحمد و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایشنامه «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی دکتر سحر صنیعی در تماشاخانه «ارغنون» خوانش می شود.

به نقل از روابط عمومی این نمایش، «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمدچرمشیر و کارگردانی سحر صنیعی ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان نمایشنامه‌ی «کبوتری ناگهان»، که روایت حال و روز زنان اندرونی در خانه ای قجری است: خانم خانه به نام نزهت جهان نمی تواند برای فروع حشام فرزندی به دنیا بیاورد. از این رو شوهرش زن دیگری به نام صنم رشتی اختیار کرده و دده های خانه در صدد این هستند که این مسئله را به او به یک طریقی بگویند و....

در این اثر نمایشی مهری زندی، الهه حاجی زاده، آناهیتا خسروی، عارفه توانافر، راحله زارعی، بهاره رحیمی فر، مونا مقدم به خوانش نقشها میپردازند.

مریم جلیلی(مشاور کارگردان)، سماء صنیعی(طراح پوستر)، محدثه خسروی(دستیارکارگردان)، الهه حاجی زاده (مشاور رسانه)، سحر عباسی (طراح لباس)،مونا مقدم (طراح پوستر تبلیغات مجازی) سایر عوامل این نمایش نامه خوانی هستند.

نمایشنامه خوانی «کبوتری ناگهان» روز شنبه ساعت ۲۱ در تماشاخانه ارغنوان واقع در خیابان نوفل شاتو ، کوچه زیبا به مدت یک شب خوانش می شود.

نمایش «به وقت شام» حاتمی کیا در جشنواره کن

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در بازار فیلم جشنواره کن به روی پرده می‌رود.

«به وقت شام» تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا با نام بین المللی (Damascus Time) در ادامه نمایش خارجی خود در بازار فیلم جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد.

زمان اکران فیلم «به وقت شام» یکشنبه، ۱۳می (۲۳اردیبهشت۱۳۹۷) ساعت ۲۰:۰۰ به وقت کن خواهد بود.

پوستر خارجی این فیلم سینمایی نیز توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شده است.

هادی حجازی فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند و به همراه آنها، جمعی از بازیگران سوری و لبنانی نیز در فیلم ایفای نقش می‌کنند.

برپایی نشستی تحت عنوان «سینما و انتخابات»

نشست «سینما و انتخابات» روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر الهه کولایی، دکتر ناصر هادیان، دکتر عبدالحسین لاله، دکتر مجید حسینی، دکتر یوسف مولایی، محمد مهدی عسگرپور و دکتر محمد هادی کریمی سخنرانی خواهند کرد.

این نشست با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و دانشگاه تهران، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲، در سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نقد و بررسی «ایران،جنوب غربی»

مستند «ایران، جنوب غربی» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی؛ در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در شصتمین نشست پژوهشی رخداد تازه مستند در تهران نقد و بررسی می‌شود.

فیلم مستند «ایران، جنوب غربی» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی؛ برنده جایزه ویژه هیئت داوران هجدهمین جشنواره فیلم‌های محیط زیست بارسلونا «فیکما»، برنده جایزه ویژه جشنواره «توراستراوا» در جمهوری چک، برنده دیپلم عالی افتخار از نهمین دوره جشنواره فیلم‌های محیط زیست و طبیعت جهان استونی، نامزد جایزه «ژان روش» پاریس، نامزد جایزه «باسل رایت» از موسسه انتروپولوژی رویال لندن، نامزد جایزه «رای» از دوسالانه «قوم‌نگار» لندن، فیلم برگزیده برای نمایش در برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP در مقر اروپایی سازمان ملل ژنو در سوییس و برگزیده جشنواره‌های مونیخ، داکیوتاه آمریکا، اکوزین اسپانیا، دبی، بغداد، آدیسابابا، کابل و ... در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در شصتمین نشست پژوهشی رخداد تازه مستند در تهران اکران می‌شود و پس از آن با حضور کارشناس و فعال محیط زیست، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست نمایش مستند «ایران، جنوب غربی» دو بخش را شامل می‌شود؛ در بخش اول با حضور نسترن صارمی (فعال محیط زیست) به تحلیل و بررسی فیلم از منظر انتقادی ـ جامعه‌شناختی پرداخته می‌شود و در بخش دوم نیز محمدرضا فرطوسی کارگردان این اثر، با حاضران و مخاطبان خود به گفت‌وگو می‌نشیند.

«بعد از کشف و حفر میدان نفتی آزادگان و احداث سد کرخه، قسمت اعظم تالاب «هورالعظیم» واقع در جنوب غربی ایران نابود شد. خشک شدن این تالاب که تنها منبع اقتصادی مردم به شمار می‌رفت، باعث مهاجرت اکثر هورنشینان به شهرهای مجاور شد. این مستند روایت زندگی آخرین ساکنان هورالعظیم است.»

شصتمین نشست پژوهشی رخداد تازه مستند با اکران و نقد و بررسی «ایران، جنوب غربی» در محل پروژه‌های نیومدیا به آدرس تهران، خیابان کریم خان، خردمند شمالی، اعرابی سه، شماره سه برگزار می‌شود.

فراخوان نمایشنامه‌خوانی سومین یادمان محمود استادمحمد

سومین فصل خوانش آثار محمود استادمحمد با نام «یادمان محمود استادمحمد» برگزار می‌شود.

بنیاد استادمحمد در نظر دارد، فصل تازه‌ی خوانش آثار این نمایشنامه‌نویس ایرانی را برای آشنایی نسل جوان برگزار کند،‌ به همین دلیل سومین دوره‌ی برگزاری این یادمان در مردادماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود و بنیاد استادمحمد از تمام گروه‌های منتخب شرکت در یادمان، نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه‌های محمود استادمحمد، در این فصل خوانش هیچ محدودیتی برای حضور گروه‌های نمایشی وجود ندارد و اجراهای منتخب توسط نمایندگان هیئت مدیره بنیاد انتخاب خواهد شد.

براساس این گزارش، زمان دریافت تقاضا تا تاریخ یکم خردادماه است و نتایج اولیه و زمان بازبینی هم تا ۱۵ خردادماه اعلام می‌شود. همچنین زمان برگزاری یادمان در نیمه‌ی اول مردادماه ۱۳۹۷ است که مکان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان شرکت در سومین یادمان محمود استادمحمد، درخواست مکتوب خود را شامل نام اثر، نام کارگردان نام گروه، شهر و تلفن برای تماس‌های هماهنگی را به آدرس ایمیل bonyadostad@gmail.com ارسال کنند. متقاضیان برای ارتباط و دریافت اطلاعات تکمیلی هم می‌توانند از ساعت۱۰ تا ۱۶ با شماره‌ی ۰۹۳۶۴۰۳۱۲۶۴ در ارتباط باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج