جاباما
۷۱۶۱۹۶
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

طلاق چیست و با ما چه می کند

انواع رایج و مرسوم طلاق

در این پرونده مطالب زیادی پیرامون طلاق خواهید خواند. اما پیش از هر چیز باید بدانید طلاق اساسا چیست و از کجا آمده است. کلمه طلاق یک کلمه عربی است که از کلمه طلق، به معنای نوعی پلاستیک شفاف مشتق شده است.

مجله سه نقطه - اکبر زکی پور: در این پرونده مطالب زیادی پیرامون طلاق خواهید خواند. اما پیش از هر چیز باید بدانید طلاق اساسا چیست و از کجا آمده است. کلمه طلاق یک کلمه عربی است که از کلمه طلق، به معنای نوعی پلاستیک شفاف مشتق شده است. طلق چیزی است که در عربستان جلوی شتر با موتور بسته می شود و از راکب موتور یا شتر در برابر سرما و طوفان شن محافظت می کند.

در علت تسميه طلاق به طلق نظرات مختلفی ابراز شده است، که بی اساس ترین آنها عبارت از این است که در عربستان خصوصا پس از تحولات اجتماعی و بی ناموسی های اخیر، مردانی که موتور یا شتر طلق دار داشته اند با شتر یا موتور خود مقابل مدارس دخترانه تک چرخ زده و خودنمایی می کرده اند و به همین دلیل زنان شان تقاضای طلاق می کرده اند. اما طلاق انواع بسیاری دارد که شمارش آنها واقعا کار هر کسی نیست. در اینجا تنها به برخی از انواع مهم تر طلاق که در جوامع مختلف شیوع بیشتری دارد اشاره می کنیم، و این نکته را نیز خاطرنشان می کنیم، که به تعداد نفوس آدم ها راه برای طلاق دادن و نوع برای طلاق وجود دارد.

انواع رایج و مرسوم طلاق

اما انواع رایج و مرسوم طلاق

طلاق رجعی

طلاقی است که در آن مرد و زن از یکدیگر جدا شده و به سوی ننه خود رجعت می کنند، که بسته به اینکه ننه شان در قید حیات باشد یا نه و اینکه تحویل شان بگیرد یا نه، خود به دو نوع طلاق رجعی موفق و طلاق رجعی ناموفق تقسیم می شود. در طلاق رجعی ناموفق مردان معمولا پس از عدم پذیرش از جانب ننه، به سراغ رفقای ناباب خود رفته و معتاد می شوند. لازم به ذکر است که زنان به دلایل مختلف هیچ گاه طلاق رجعی ناموفق و طلاق رجعی در مورد زنان همواره موفق است.

همچنین در طلاق رجعی موفق، مردان معمولا تا لنگ ظهر یا بیشتر در خواب به زندگانی ادامه می دهند و هنگام ظهر ننه شان می گوید: «نته قربونت برم پاشو ناهار بخور ضعف نکنی» و تفاوت طلاق رجعی موفق مردان با طلاق رجعی موفق زنان در اینجاست که ننه زنان به آنها می گوید: «ظهر شد، پس این ناهارت چی شد؟» و می افزاید: «همین کارا رو کردی طلاقت داد دیگه».

طلاق شجعی

طلاق شجعی طلاقی است که در آن مرد شجاعت طلاق دادن زن خود را پیدا می کند. این طلاق خصوصا در جوامع سنتی عواقبی به همراه دارد، از جمله این که مرد طلاق دهنده، معمولا توسط برادران زن خود به سزای اعمال ننگین خود رسیده و به بهترین نحوی متنبه می گردد. مرد طلاق دهنده، در صورت زنده ماندن دچار معلولیت دائمی خواهد شد.

طلاق کفری

طلاق کفری به طلاقی گفته می شود که در آن زن کفر مرد را در می آورد و مرد می رود زن را طلاق بدهد، که با پدیده ای به نام مهریه مواجه شده و دوباره ایمانش از دل کفر سر برمی آورد و جهان تازه ای را پیش روی وی می گشاید. آگاهان معتقدند یکی از حکمت های وجود مهریه همين حفظ ایمان مردان است.

طلاق شلواری (تنبانی)

در این نوع طلاق، ابتدا شلوار مرد دوتا می شود و متعاقب آن مرد می رود و به صورت پنهانی یک زن دیگر را به عنوان همسر دوم خود اختیار می کند. زن اول مرد به فراست و نیز چک کرد صفحات تلگرام و اینستاگرام مرد، متوجه ماجرا می شود و با درخواست طلاق، مهریه، نفقه اجرت المثل، شیربها و غیره، دو شلوار مرد را تبدیل به یک شورت لامبادا می کند.

طلاق فواميل

این نوع از طلاق که اخیرا و در پی تحولات نسلی از شیوع آن کاسته شده، اما هنوز جریان دارد، معمولا با اکراه زوجین انجام می گردد. این اکراه نیز از دست اقوام و خویشان و فامیل حاصل می شود که روزانه 47 مرتبه علت بچه دار نشدن شان را می پرسند و اصلا فکر نمی کنند شاید خب بچه شان نشود. در نتیجه زن و مرد اقدام به طلاق کرده و بر پدر و مادر دخالت کننده در زندگی دیگران لعنت می فرستند.

- طلاق انواع دیگری نیز دارد که هم در متن پرونده و هم در جاهای دیگر با آنها آشنا خواهید شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      مردم خُلَنا
      از همون اول درست طرفو بشناس تا تهش نکشه به طلاق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادعات نشه.شناختنه آدما کار حضرت فیله.اکثر آدما نقاب دارن و فیلم بازی میکنن بعدم آدما متغیرن هیچ وقت مثل اولشون
        نمیمونن هر کسیم فکر کنه زرنگه و با بقیه فرق داره معمولا بیشتر سرش کلاه میره

    • بدون نام

      طلاق رجعی نا موفق برا زنها نداریم فقط اینایی که تو خیابونان از امریکا اومدن احتمالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تصورات احمقانه جامعه ماست که فکر میکنن زنای مطلقه همشون تو خیابون ولن و با زنای خیابونی یکی میدوننشون واقعا جای تاسفه شما نظر ندی نمیگن لالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج