جاباما
۷۱۶۷۵۳
۱۳ نظر
۵۰۲۱
۱۳ نظر
۵۰۲۱
پ

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

سال‌های زیادی است که دیده نمی‌شوند. سال‌های زیادی است که همه جوره نادیده گرفته می‌شوند، اما کار خودشان را انجام می‌دهند و برترین عناوین را در معتبرترین مسابقات فوتسال قاره کهن از آن خود می‌کنند.

روزنامه شهروند: سال‌های زیادی است که دیده نمی‌شوند. سال‌های زیادی است که همه جوره نادیده گرفته می‌شوند، اما کار خودشان را انجام می‌دهند و برترین عناوین را در معتبرترین مسابقات فوتسال قاره کهن از آن خود می‌کنند. سال‌هاست با وجود افزایش محدودیت‌ها و مانع تراشی‌ها پای عشق و علاقه خود مانده‌ و همه دشواری‌ها را به جان خریده‌اند. شیرزنان ایرانی توقف‌ناپذیرند. آنها چنان در مستطیل کوچک فوتسال غیرتمندانه می‌جنگند و پیش می‌روند که حتی دنیا هم لب به تحسین‌شان می‌گشاید. به بهانه افتخارآفرینی بزرگ ستاره‌های فوتسال به معرفی این قهرمانان می‌پردازیم.

فاطمه اعتدادی؛ ماشین گلزنی

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

آن‌قدر به راحتی گل می‌زند و با توپ هنرنمایی می‌کند که حتی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به او لقبی اختصاص داده است. «ماشین گلزنی» عنوانی است که سایت AFC به او داده و ستاره ایرانی هم در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کرد که شایستگی این لقب را دارد. اعتدادی با ٩ گل زده به همراه سارا شیربیگی و بازیکن ژاپنی در صدر جدول گلزنان آسیا قرار گرفت. اعتدادی درحالی این عنوان را به خودش اختصاص داد که تیم‌ملی ایران یک بازی کمتر از ژاپن انجام داده که اگر تعداد بازی‌ها مشترک بود حتماً او می‌توانست به تنهایی عنوان خانم گل مسابقات قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. اعتدادی هم مثل اغلب ملی‌پوشان فوتسال در تیم دانشگاه آزاد به میدان می‌رود و ‌سال گذشته به همراه این تیم نایب قهرمان لیگ ایران شد.

سارا شیربیگی؛ خانم هت تریک

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

سارا شیربیگی از آن ستاره‌هایی است که حالا حالاها فرصت درخشش در قاب فوتسال را دارد. این بازیکن تیم‌ملی فوتسال ٢٧ساله است و حداقل تا ٤، ٥‌سال دیگر می‌تواند برای تیم‌ملی بازی کند و بدرخشد. شیربیگی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا هم توانایی‌های خود را نشان داده بود، اما اوج درخشش او با پیراهن تیم‌ملی در تایلند رقم خورد. او با گل‌های حساسی که در این مسابقات به ثمر رساند نقش مهمی در قهرمانی تیم‌ملی ایفا کرد. شیربیگی با هت تریک در دیدار فینال مقابل ژاپن توانست خود را به دیگر هم تیمی‌اش فاطمه اعتدادی در صدر جدول گلزنان برساند. او درحالی مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا هت تریک کرد که ژاپنی‌ها تا قبل از بازی با ایران کمترین گل خورده را داشتند.

فاطمه پاپی؛ برنده نظرسنجی ٩٠

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

اهالی فوتسال او را متخصص زدن گل‌های زیبا می‌دانند. فاطمه پاپی ٢٨ساله وقتی خیلی معروف شد که یکی از گل‌هایش در لیگ برتر در‌ سال گذشته در جمع بهترین گل‌های ماه فوتبال و فوتسال ایران در برنامه ٩٠ قرار گرفت و در کمال شگفتی از طرف بینندگان این برنامه به‌عنوان بهترین گل انتخاب شد. او‌ سال گذشته هم در تیم حفاری بازی کرد و گل‌های قیچی برگردان زیبایی در لیگ به ثمر رساند. پاپی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ فوتسال است که سابقه خانم گلی و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن این لیگ را در کارنامه خود دارد

لیلا خدابنده‌لو؛ ذخیره‌ای مطمئن

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

لیلا خدابنده‌لو دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال ایران است که البته به تناوب برای تیم‌ملی بازی می‌کند اما هر بار هم که درون دروازه قرار گرفته عملکرد خوبی داشته است. او یکی از مهمترین مهره‌های تیم‌ملی روی نیمکت است و ذخیره‌ای مطمئن برای فرزانه توسلی محسوب می‌شود. خدابنده‌لو که در تیم مطرح دانشگاه آزاد بازی می‌کند، فصل گذشته عنوان بااخلاق‌ترین بازیکن لیگ فوتسال بانوان را به خود اختصاص داد. جالب اینجاست که جایزه بازیکن بااخلاق یکی از مهمترین جوایز لیگ فوتسال بانوان است که اهمیت زیادی برای بازیکنان و تیم‌ها دارد.

فاطمه ارژنگی؛ بمب روحیه

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

او هم یکی از بازیکنان ذخیره و مطمئن تیم‌ملی است که هر زمان مشکلی برای بازیکنان اصلی تیم‌ملی پیش بیاید برای درخشش درون زمین آماده است. ارژنگی بازیکن شاخص دانشگاه آزاد است که دو‌سال پیش عنوان بهترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد.

نسترن مقیمی؛ ستاره‌ای از شمال

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

او از بهترین بازیکنان تیم نفت آبادان در لیگ ‌سال گذشته بود. نسترن مقیمی ٢٩ساله که در شمال ایران متولد شده برای پیگیری رویاهای فوتسالی‌اش به جنوب کشور رفته و در آن‌جا خوش درخشیده است.

نسیمه غلامی؛ مسی ایران

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

نه این‌که با یکی دو حرکت تکنیکی این لقب را به او داده باشند نه. کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران واقعاً تکنیکی خارق‌العاده دارد که به شایستگی لقب مسی فوتسال در آسیا را به خود اختصاص داده است. غلامی ٣٣ساله بعد از نیلوفر اردلان کاپیتان تیم‌ملی ایران شد و با این‌که از بقیه بچه‌های تیم‌ملی بزرگتر است اما می‌گویند روابط بسیار نزدیکی با بچه‌ها دارد و کاپیتان محبوبی برای تیم‌ملی محسوب می‌شود. غلامی در نخستین قهرمانی تیم متمول نفت آبادان هم نقشی موثر داشت.

فهیمه زارعی؛ زننده گل‌های زیبا

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

ستاره کهنه‌کار تیم‌ملی ، معروف است به این‌که گل‌های زیبایی می‌زند. فهیمه زارعی ٣٤ساله با وجود این‌که از سال‌های جوانی فاصله گرفته اما به درخشش خود در تیم باشگاهی و تیم‌ملی ادامه می‌دهد. او‌ سال گذشته برای تیم حفاری اهواز بازی کرد و عنوان بهترین بازیکن فصل را به خودش اختصاص داد. سه‌سال پیش پایگاه معتبر مترو که به‌طور تخصصی اتفاقات فوتسال را دنبال می‌کند، گل او به مالزی در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا را به‌عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال بانوان جهان انتخاب کرد.

فرزانه توسلی؛ عقاب آسیا

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

بهترین دروازه‌بان آسیا. فرزانه توسلی ٣٢ساله یکی از ستاره‌های تاثیرگذار تیم‌ملی فوتسال است که اوج درخشش او در دیدار فینال مقابل ژاپن بود. او در مقابل بازیکنان سرعتی و تکنیکی تیم‌ملی ژاپن شجاعانه ایستادگی کرد و فقط دو بار به آنها این فرصت را داد که دروازه ایران را باز کنند. توسلی در بین دروازه‌بانان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را داشت و نقشی مهم در دبل قهرمانی ایران ایفا کرد. توسلی در‌ سال ٢٠١٥ از طرف سایت فوتسال پلنت در جمع ١٠ دروازه‌بان برتر فوتسال زنان جهان قرار گرفت که عنوان ارزشمندی برای او و فوتسال ایران بود. جالب است بدانید که توسلی بین فوتسالی‌ها لقب عقاب آسیا را به خود اختصاص داده است. او درحالی در تیم باشگاهی خود دانشگاه آزاد و تیم‌ملی می‌درخشد که در هیچ‌کدام از دو تیم مربی اختصاصی برای دروازه‌بانی ندارد.

فرشته کریمی؛ بهترین در دنیا

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

سرشناس‌ترین بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران است که شهرتی جهانی دارد. فرشته کریمی که در دوران نوجوانی بسکتبالیست بوده با وجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای فوتبال بانوان وارد این رشته شد و بعد به فوتسال آمد و درخشش در این رشته را آغاز کرد. او در تمام رده‌های ملی فوتبال و فوتسال بازی کرده و در ‌سال ٢٠١٥ و بعد از نخستین قهرمانی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا، در جمع ١٠ بازیکن برتر فوتسال زنان در دنیا قرار گرفت. او بعد از این افتخارات با حضور در برنامه‌های تلویزیونی به شهرت زیادی رسید و نقشی چشمگیر در معرفی فوتسال بانوان به مردم ایران ایفا کرد. کریمی امسال هم برای دومین بار پیاپی به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا دست یافت تا افتخاری دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. کریمی‌ سال گذشته در تیم فوتسال پرسپولیس به میدان رفت.

طاهره مهدی‌پور؛ امید به آینده‌

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

کم سن و سال‌ترین بازیکن تیم‌ملی است. طاهره مهدی‌پور، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال است که سابقه بازی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی اسپانیا را دارد. او که فقط ٢١‌سال دارد آن‌قدر در سال‌های گذشته خوب بوده که در جام‌جهانی اسپانیا کادر فنی تیم‌ملی را وادار کرد بعد از سال‌ها دست به تغییر درون دروازه بزنند. بی‌شک آینده‌ای درخشان در انتظار این گلر خوب خواهد بود.

آرزو صدقیانی‌زاده؛ ملی‌پوش ١٥ساله

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

آرزو، یکی از پدیده‌های فوتسال ایران است. او فقط ٢٢‌سال دارد اما آن‌قدر خوب است که سرمربی تیم‌ملی نتوانست او را به مسابقات قهرمانی آسیا نبرد. صدقیانی‌زاده در فصل اخیر لیگ برتر به همراه تیم نفت آبادان قهرمان شد و یکی از ارکان مهم قهرمانی این تیم بود. او یکی از مستعدترین فوتسالیست‌های زن ایران است که توانست در ١٥سالگی به تیم‌ملی دعوت شود.

مهسا کمالی؛ رویای لژیونر شدن

پرنسس‌های خبرساز؛ با ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال زنان آشنا شوید

ستاره تیم فوتسال دانشگاه آزاد اگرچه درحال حاضر جایگاه ثابتی در تیم‌ملی ندارد اما این استعداد و شانس را دارد که پا جای ستاره‌های بزرگ تیم‌ملی بگذارد. او فصل پیش بارها به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتسال در هفته‌های مختلف انتخاب شد و آرزوهای دوردستی را دنبال می‌کند. کمالی ٢٣ساله بازی در اروپا و لژیونر شدن را رویای بزرگ خود معرفی می‌کند.

فرشته خسروی؛ با استعداد

بازیکن ایذه‌ای فوتسال ایران‌ سال گذشته به همراه نفت آبادان قهرمان لیگ شد و همین موضوع دلیل خوبی بود برای دعوتش به تیم ملی. خسروی ٢٤ساله سابقه زیادی در تیم‌ملی ندارد اما از بازیکنانی است که استعداد زیادی دارد و می‌تواند جایگاه فیکسی در تیم‌ملی برای خود جور کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشالا به این شیر زنان سرزمینم

    • بدون نام

      مردونه شدن بعضیاشونا... خوشبحالشون من همش ضعف میرم خیلی پرانرژی ان ماشالله ماشاالله

      پاسخ ها

      • مهناز

        مردونه شدن یعنی چی؟ چرا توهین میکنی؟
        اگه مرد بودن آرزوته کاری نداره برو تغییر جنسیت بده
        تو ضعیفی و بی حالی فکر کردی از زن بودنته؟ نه خیر
        از اینه که فکر میکنی چون زنی باید ضعیف باشی و خودتو بزنی
        به ضعف تا بقیه دلشون برات بسوزه
        اتفاقا زن باید قوی باشه تا بتونه از خودش جلوی این همه مردی که میخوان عقبش نگه دارن ، میخوان پسش بزن، میخوان انکارش کنن و نادیده بگیرنش دفاع کنه

      • بهاره

        یعنی هر کی ارایش میکنه زنه اینا چون ارایش ندارن مرد شدن ؟؟؟؟یا چون فوتبال بازی میکنن .والا همش در حال برچسب زدن هستن بعضی ها

    • حسن عزيزي

      خانم شير بيگ بهت افتخار ميكنم بعنوان يه اسلام آبادغربي

    • بدون نام

      شیرزنان واقعی ایرانی
      همه به شما افتخار میکنیم
      شما سفیران فرهنگ غنی ایرانید نه این سیلبریتی های بی قید وبند
      لطفا بی حاشیه تو همین مسیر حرکت کنید ومواظب راه وهدفتون باشین
      شما مایه غرور ملی این سرزمینید

    • بدون نام

      تیتر جالبی ننوشتید

      پاسخ ها

      • مهناز

        موافقم باهات
        یه حس بدی به آدم میده این تیتر

    • بدون نام

      عجب تيتر مزخرف! پرنسس يه مرفه بي دردت كه بدون زحمت به جايي رسيده در حالي كه اين خانوما با كلي تلاش و عبور از كلي موانع به اين مقام رسيدند

    • بدون نام

      کاش همیشه ازشون بگید
      انقدر بگید و بگیم که حق پخش مسابقاتشون رو از رسانه مثلا ملی بگیریم
      حق این پرنسس ها خیعلی خیعلی بیشتر از اینهاست

    • کیمیا

      باریک الله . کار خیلی بزرگی هست هنوزم هست تا زمانی که شرایط برای ورزش زنان سخته به نظرم کسب همچین عنوان هایی رویایی است . من خودمم فوتسال بازی میکردم تا اینکه بدجور مصدوم شدم و ناچارا کناره گیری کردم برای همین میدونم چقدر الان خوشحالن چقدر افتخار میکنن و چقدر سختی و زحمت کشیدن. دمشون گرم .

    • delnia

      آفرین بهشون عالین

    • بدون نام

      از فرهنگ ما همین بس ، که به شیرزنانمون میگیم مردیه واسه خودش..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج