جاباما
۷۱۶۷۹۲
۵۱۳۹
۵۱۳۹
پ

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگر‌های آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگر‌ها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

وب سایت سر آشپز پاپیون: زمانی بود وقتی هوس خوردن بعضی از غذاها که به سرمان می‌زد باید ماشین را آتش می‌کردیم و راه می‌افتادیم به سمت آن رستورانی که در پخت آن غذای خاص تخصص داشت. حالا همه چیز فرق کرده. تخصص وارد خانه‌های ما شده است. باور ندارید؟

به عنوان مثال همین درست کردن همبرگر؛ از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگرهای آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگرها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

1) همبرگر ساده با طعم مخصوص

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

دو عدد زرده تخم‌مرغ را به پانصد گرم گوشت گوساله چرخ‌کرده اضافه کنید. یک عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، یک قاشق سوپ‌خوری سس کچاپ، یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید. در انتها حدود یک‌دوم پیمانه پودر سوخاری به مواد اضافه کنید.

مواد را خوب ورز دهید. مایه را به پنج یا شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به شکل برگر درآورید. برگرها را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار دهید و حدود یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید، سپس آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید یا روی کباب‌پز کباب کنید. برگرها را داخل نان ساندویچی قرار دهید و با سبزیجات و سس دلخواه سرو کنید.

2 ) برگر ماهی با سس تارتار

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

پانصد گرم ماهی فیله‌شده بدون استخوان را داخل ظرفی قرار دهید. سه عدد برگ بو، سه عدد سیر خردشده، یک عدد پیاز رنده‌شده و مقداری آبلیمو و زعفران دم‌کرده هم اضافه کنید. تکه‌های ماهی را آغشته به مواد کنید. ظرف را حدود چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تکه‌های ماهی مزه‌دار شوند، سپس آن‌ها را سرخ کنید. شش عدد قارچ را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید.

در ظرف مناسبی تکه‌های ماهی سرخ‌شده را بریزید و ریز خرد کنید. قارچ‌های سرخ شده، دو عدد پیاز رنده‌شده (آب آن‌ها را دور بریزید)، یک قاشق سوپ‌خوری جعفری خرد‌شده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید. کمی پودر سوخاری هم بریزید.

مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. در صورت تمایل مخلوط را می‌توانید داخل غذاساز بریزید تا کاملا له شوند. مخلوط را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و هر کدام را داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک ساعت داخل یخچال بگذارید،سپس آن‌ها را به شکل برگر درآورید و داخل مقداری روغن سرخ کنید. برای تهیه سس تارتار یک پیمانه سس مایونز را با دو قاشق سوپ‌خوری خیارشور رنده‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری موس یر خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری پیاز رنده‌شده، یک قاشق چای‌خوری ترخون خشک‌شده، یک قاشق چای‌خوری جعفری خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. برگر را داخل نان همبرگری قرار دهید و با سس حاصل سرو کنید.

3 ) برگر سبزیجات فلفلی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

چهارصد گرم لوبیا قرمز را بپزید. حدود سه‌چهارم از آن را داخل غذاساز بریزید تا کاملا له و پوره‌ای شکل شود، سپس آن را داخل کاسه‌ای بریزید. بقیه لوبیاهای پخته، نصف پیمانه ذرت پخته، یک عدد پیاز رنده‌شده، یک عدد سیر له‌شده، یک پیمانه چیپس ذرت پودرشده، یک چهارم پیمانه سس سالسا، یک عدد فلفل هالوپینوی خردشده، نصف قاشق چای‌خوری پودر زیره و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مقداری از مواد را بردارید و گرد کنید، سپس آن را کمی فشار دهید و داخل سینی قرار دهید. هر تعداد که می‌شود برگرها را به همین شکل آماده کنید. سینی را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید، سپس آن‌ها را داخل مقداری روغن سرخ کنید.

داخل هر کدام از نان‌ها مقداری کلم خرد‌شده بریزید، سپس برگر‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. چند تکه آووکادو و مقداری برگ گشنیز هم روی برگر‌ها قرار دهید. ساندویچ‌ها را در صورت تمایل با مقداری پنیر صبحانه سرو کنید.

4 ) همبرگر شکم پُر

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

پانصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با دو عدد پیاز رنده‌شده( آب آن‌ها را بگیرید)، یک قاشق چای‌خوری ریحان خرد‌شده و به میزان لازم نمک و فلفل و ادویه گوشت مخلوط کنید و خوب ورز دهید. مقداری از مایه را بردارید و به شکل کاسه کوچک درآورید.

حالا باید حدود دو تا سه قاشق سوپ‌خوری مخلوط پنیر گودا، پارمسان و موزارلای رنده‌شده داخل کاسه بریزید. مقداری از مایه گوشت را بردارید و برای کاسه یک در درست کنید. در را به آرامی فشار دهید تا لبه آن به لبه کاسه بچسبد. هر تعداد که می‌شود برگرها را به همین شکل آماده کنید.

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، دو طرف برگر‌ها را داخل آن سرخ کنید. این برگرها را همچنین می‌توانید روی کباب‌پز هم آماده کنید. برگرهای آماده‌شده را داخل نان همبرگری قرار دهید و با سس قرمز و سبزیجات مورد علاقه‌تان سرو کنید.

5 ) برگر مرغ به سبک یونانی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۱)

ابتدا کباب پز یا باربکیو را روشن کنید تا گرم شود. پانصد گرم سینه مرغ چرخ‌شده را با یک قاشق چای‌خوری پونه خشک‌شده، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، دو قاشق سوپ‌خوری فلفل دلمه‌ای قرمز ریز رنده‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری پیاز رنده‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک حبه سیر له‌شده، نصف قاشق چای‌خوری نمک و نصف قاشق چای‌خوری فلفل مخلوط کنید و حدود چهار الی پنج دقیقه ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مایه را به چهار قسمت تقسیم کنید.

هر کدام از قسمت‌ها را به شکل همبرگر درآورید. همبرگرها را روی حرارت قرار دهید تا کباب شوند. بعد از پنج دقیقه آن‌ها را برگردانید تا آن طرفشان هم کباب شوند. در این فاصله نصف پیمانه ماست را با نصف پیمانه سس مایونز، یک حبه سیر له‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید تا سس برگر آماده شود. موقع سرو، برگر‌ها را داخل نان همبرگری قرار دهید و با سبزیجات دلخواه و سس حاصل سرو کنید.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج