۷۱۶۸۴۱
۱ نظر
۱۳۳۵۷
۱ نظر
۱۳۳۵۷
پ

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگر‌های آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگر‌ها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

وب سایت سرآشپز پاپیون : زمانی بود وقتی هوس خوردن بعضی از غذاها که به سرمان می‌زد باید ماشین را آتش می‌کردیم و راه می‌افتادیم به سمت آن رستورانی که در پخت آن غذای خاص تخصص داشت. حالا همه چیز فرق کرده. تخصص وارد خانه‌های ما شده است. باور ندارید؟

به عنوان مثال همین درست کردن همبرگر؛ از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگرهای آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگرها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.

6 ) برگر گوشت و قارچ

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

دویست گرم قارچ را خرد کنید و همراه با یک عدد پیاز خرد‌شده و دو حبه سیر له‌شده داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا خرد شوند. مخلوط را داخل سبد بریزید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. چهارصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را داخل ظرفی بریزید. مخلوط قارچ را هم اضافه کنید.

یک عدد تخم مرغ، یک قاشق سوپ‌خوری رب گوجه‌فرنگی و یک قاشق سوپ‌خوری مخلوط ترخان، مرزه و آویشن خشک‌شده را هم اضافه کنید. یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر موسیر و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید.

حالا باید مقداری پودر سوخاری اضافه کنید. پودر سوخاری را تا جایی اضافه کنید که مایه نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود. مایه را خوب ورز دهید، سپس آن را داخل کیسه فریزر بریزید و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. وقتی مایه را از یخچال درآوردید، آن را به شکل برگر قالب بزنید و داخل روغن سرخ یا روی زغال کباب کنید.

وقتی دو طرف برگر‌ها سرخ شدند، دو ورق پنیر چدار روی آن‌ها قرار دهید. صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرها را داخل نان همبرگری قرار دهید. داخل نان را با سبزی‌های دلخواه پُر کنید و همراه با سس کچاپ سرو کنید.

7 ) رویال برگر با سس قارچ

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

یک عدد پیاز و دوحبه سیر را رنده کنید و آب اضافی‌شان را دور بریزید، سپس همراه با یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق مرباخوری پودر سیر، یک قاشق مرباخوری پودر موسیر و مقداری نمک و فلفل به پانصد گرم گوشت قرمزچرخ کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید.

آرد سوخاری را کم کم به مایه اضافه کنید و ورز دهید؛ تا جایی که مایه برگر آماده شود. دقت کنید که بیش از اندازه آرد سوخاری نریزید، چون برگر بعد از پخت سفت می‌شود.

مایه را به قسمت‌های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره درآورید. دایره‌های برگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار دهید و آن‌ها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از این زمان، آن‌ها را داخل تابه قرار دهید. وقتی دو طرفشان سرخ شدند، یک یا دو ورقه پنیر روی آن‌ها قرار دهید و بگذارید با حرارت همبرگر، پنیرها آب شوند.

همبرگر‌های پنیری را داخل نان همبرگری قرار دهید و روی آن‌ها دو ورق ژامبون بگذارید. دویست گرم قارچ را با دو عدد پیاز خرد‌شده داخل مقداری روغن تفت دهید. کمی خامه، نمک و فلفل هم اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا سس قارچ حاصل شود. سس را همراه با چند ورق کاهو، چند برش خیارشور و گوجه فرنگی روی برگرها قرار دهید، سپس ساندویچ‌ها را سرو کنید.

8) برگر مغزدار

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

پانصد گرم گوشت گوساله چرخ‌کرده را در ظرفی بریزید. دو عدد زرده تخم‌مرغ، دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، دو عدد سیر له‌شده، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قشق سوپ‌خوری ریحان خردشده، یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید.

در انتها حدود یک‌دوم پیمانه پودر سوخاری به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه را به پنج قسمت مساوی تقسیم کرده، گرد کنید. برگر‌ها را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و حدود یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا کاملا خنک و سفت شوند.

وقتی برگر‌ها را از یخچال بیرون آوردید، به آرامی وسط آن‌ها یک سوراخ کوچک ایجاد کنید، سپس آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. وقتی دو طرف برگر‌ها سرخ شدند، یک عدد تخم‌مرغ داخل هر کدام از سوراخ‌‌ها بریزید.

حرارت را کم کنید و بگذارید تخم مرغ‌ها به حالت عسلی در بیایند. در انتها یک ورقه پنیر گودا روی برگر‌ها بگذارید و سپس آن‌ها را داخل نان همبرگری قرار دهید. نان را با مقداری برگ کاهو و برش های خیارشور و گوجه پُر کنید. برگر را با سس مورد علاقه تان سرو کنید.

9 ) چیکن برگر پنیری

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

چهارصدگرم سینه مرغ را چرخ کنید و داخل کاسه‌ای بریزید. دو عدد پیاز را رنده کنید و آب‌شان را بگیرید، سپس همراه با نصف پیمانه هویج ریز رنده‌شده، نصف پیمانه پنیر پارمسان رنده‌شده، دو حبه سیر له‌شده، یک عدد پیازچه خردشده، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید. به میزان لازم پودر سوخاری هم اضافه کنید تا مایه برگر کمی سفت شود. مایه را به چهار یا پنج قسمت تقسیم کنید.

هر قسمت را به صورت برگر درآورید. برگرها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند، سپس آن‌ها را داخل روغن یا روی کباب‌پز آماده کنید. در یک کاسه نصف پیمانه سس فرانسوی را با با دو قاسق سوپ‌خوری آبلیمو، یک قاشق سوپ‌خوری ترخون خردشده و نصف پیمانه ماست مخلوط کنید.

دو قاشق روغن‌زیتون و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. وقتی برگرها آماده شدند، آن‌‌ها را همراه با سبزی‌های مورد‌علاقه‌تان داخل نان همبرگی قرار دهید و با سسی که آماده کرده بودید سرو کنید.

10 ) برگر ترکی

۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۲)

هفتصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با دو قاشق سوپ‌خوری پیازچه خردشده مخلوط کنید. دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، نصف پیمانه آرد سوخاری، چهار قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، چهار قاشق سوپ‌خوری سس قرمز، دو قاشق سوپ‌خوری ریحان خردشده و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مایه برگر یکدست شود.

مایه را به اندازه‌های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را با دست گرد کنید و به شکل برگر درآورید. برگرها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند، سپس آن‌ها را داخل روغن یا روی کباب‌پز آماده کنید. برگرهای آماده را داخل نان همبرگری قرار دهید و همراه با گوجه‌فرنگی، خیارشور، کلم خردشده و سس مایونز یا هر سسی که تمایل دارید سرو کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      خیلی بد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج