جاباما
۷۱۷۳۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

کره شمالی، تسلیحات اتمی را کنار نمی‌گذارد

یکی از افراد عالی رتبه سابق کره شمالی که از این کشور گریخته، گفته است که کره شمالی هرگز به صورت کامل دست از ساخت تسلیحات اتمی خود برنمی‌دارد.

خبرگزاری ایسنا: یکی از افراد عالی رتبه سابق کره شمالی که از این کشور گریخته، گفته است که کره شمالی هرگز به صورت کامل دست از ساخت تسلیحات اتمی خود برنمی‌دارد.

"تائه یونگ هو"، معاون سابق سفیر کره شمالی در انگلیس که در اوت ۲۰۱۶ سمتش را ترک گفته و از بدنه حاک بر کره شمالی جدا شد، گفت: دیپلماسی و مذاکرات کنونی با مقام های کره شمالی به خلع سلاحی صادقانه و کامل ختم نمی‌شود بلکه تنها باعث می‌شود تا تهدید اتمی پیونگ یانگ کمتر شود.

وی به آژانس خبری نیوسیس کره جنوبی گفت: در پایان، کره شمالی همچنان به عنوان یک کشور غیر اتمی،‌ یک قدرت اتمی باقی می‌ماند.

این مقام سابق دولت کره شمالی همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: کره شمالی این مساله را مطرح می‌کند که روند خلع سلاح اتمی به فروپاشی کره شمالی منجر می شود و مغایر یک خلع سلاح اتمی کامل، غیر قابل بازگشت و معتبر است. دیپلماسی کره شمالی همواره تکرار یک رویکرد سرسختانه بوده است. این تاکتیک دیپلماتیک کره شمالی است که اوضاع را به سمت تقابلی خشن سوق دهد و سپس به صورت ناگهانی موضعی صلح طلبانه به خود بگیرد.

اظهارات این مقام سابق ارشد کره شمالی در حالی مطرح شده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی به میزبانی سنگاپور دیدار کنند و انتظار می رود که برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی در دستورکار مقام‌های دو طرف باشد.

کره شمالی و کره جنوبی در نشست ماه گذشته میلادی بر تعهداتشان با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کردند و پیونگ یانگ نیز اعلام کرده که سایت آزمایش اتمی خود را منهدم می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا.ک

      حداقل تا زمانی که مو زرده هست بعید به نظر میرسه "اون" بتونه کاری کنه

    • بدون نام

      کره شمالی هیچ وقت حاضر به نابودی سلاح اتمی خودش نمیشه.اینها همش یک شو میباشد.

      پاسخ ها

      • امیر

        من هم نا نظر شما موافقم به هیچ عنوان موشکهایی که ساخته تحویل نمیده فقط جای ساختشو میگه تخریب کنید کره شمالی میدونه تحویل داد با خاک یکسان میکنن الان بله حساب میبرن ازش به خاطر همون موشکها که استکبار وترامپ پیر سگ میترسه

    • بدون نام

      ببينيد من كي گفتم،،،،تفاوت كيم اون با ديكتاتورهاي ديگر مثل صدام قذافي واينها در اين كه انها هم مقداري عواطفه و انسانيت و مذهب صداقت هم در شخصيتشان و رفتار و كردارشان ديده ميشد از لحاظ ديداري و رفتاري ،،،،ولي كيم اون يكي تو راه رفتن چپ نگاهش كنه اون طرف ميكشه،،،،هيچي و هيچ كس براش مهم نيست فقط به هدفي كه برايش تعريف شده ميره جلو،،،،،در أصل به نظر من پشت اين عروسك چين و ديگران كه با امريكا دشمني ديرينه و پنهاني دارند خوابيده،،،،به نظر من مذاكره امريكا با كيم اون بزرگترين اشتباه تاريخي و بايد كيم اون نابود شود و إبراز ندامتها و محبتهاي او همه دروغين تا به هدف برسه،،،،ترامب مغز متفكر يك جريان سالم و خيرانديش است و نوك حمله اين اهريمنان و به نظر من هدف نابودي كاخ سفيد كه كيم اون ان را به زبان أورد شخص ترامپ بوده است و حالا نقشه را عِوَض كرده است ميخواهد با ملاقات هدف خود و ديكران را پياده كند،،،،من به عنوان هدايت كننده و حامي دولت و أهداف ترامپ اينگونه ميفهمم،،،،

    • هاشم مکتب دار

      شاید تاسیساتشو درشو ببنده ، اما اینکه سلاح های هسته ای ک ساخته رو ب اونا تحویل بده نیست ، اینقد سلاح ساخته ک شاید ب چشم دیده ک تا صد سال دیگه لازم ب ساختن بمب هسته نداره ، اون جایی نمیخابه ک آب زیرش بره

    • گنگ خواب دیده

      دم اون گرم
      خیلی ابهت داره...من ک صادقانه قبولش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج