۷۱۷۳۱۴
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین وضعیت معاملات مسکن در تهران

بازار مسکن در واحدهای با عمر کمتر از ۱۵ سال با حجم بالایی از تقاضای بی پاسخ روبروست، مسئله‌ای که به افزایش قیمت این واحدها بیش از گزارش‌های رسمی بانک مرکزی منجر شده است.

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد قیمت مسکن (در تهران) طی فروردین ماه امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. مطابق این گزارش طی فروردین امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود که نسبت به اسفند ماه ۹۶ و فروردین ۹۷ به‌ ترتیب ۲ درصد کاهش و ۲۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۵ (معادل ۴۶.۷ درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه ۱۹ (معادل ۴.۰ درصد) تعلق دارد. در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌ شده ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان متعلق به منطقه یک و کمترین نیز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است. این نرخ‌ها در مقایسه با فروردین سال گذشته به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۳.۹ درصد افزایش داشته است.

بررسی بازار مسکن طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد تقاضا برای واحدهای زیر ۱۵ سال سن شدت گرفته است. یکی از دلایل این اتفاق وام‌های ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای خانه‌ اولی‌هاست که محدودیت ۱۵ سال را برای استفاده دارد. عدم تناسب تقاضا و عرضه در این بخش و همچنین کمبود واحدهای ۵۰ تا ۸۰ متری شرایطی را به وجود آورده تا عملا بازار مسکن در بخش ساختمان‌های با عمر کمتر از ۱۵ سال دستخوش تغییرات قیمتی بیشتری شود.

در این وضعیت، وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان است، برنامه‌ای که البته مدیران بانک مسکن فعلا قصدی برای طرح درخواست آن هم ندارند. با این مقدمه سری به معاملات انجام شده واحدهای مسکونی زیر ۱۵ سال شهر تهران می‌زنیم.

بر این اساس در محله جوادیه یک واحد مسکونی ۸ سال ساخت ۶۰ متری با قیمت ۲۲۳ میلیون تومان معامله شده است،‌ یعنی هر مترمربع حدود ۳.۷ میلیون تومان.

در زرگنده یک دستگاه آپارتمان ۱۰۳ متری با عمر ۹ سال ۸۴۵ میلیون تومان معامله شده، قیمت هر مترمربع این واحد مسکونی در زمان عقد قرارداد (اوایل فروردین ۹۷) ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بوده است.

قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۰۲ متری یک ساله واقع در احتشامیه دروس ۱۴ میلیون تومان است. این آپارتمان یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله شده است.

واحد مسکونی ۹۰ متری ۶ سال ساخت اوایل ماه جاری در آپادانا با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان معامله شده است. هر مترمربع حدود ۶.۵ میلیون تومان.

در استاد معین معامله یک دستگاه آپارتمان ۸۲ متری با سن ۷ سال، با قیمت هرمترمربع ۵.۵ میلیون تومان و در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان در سامانه کد رهگیری ثبت شده است.

۳.۱ میلیون تومان قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴ ساله در ارامنه جنوبی است. در حکیمیه هر مترمربع واحد مسکونی سه سال ساخت معامله شده در بنگاه‌های املاک ۵.۴ میلیون تومان بوده است.

یک واحد ۶۲ متری واقع در ابوذر ۱۵۷ میلیون تومان معامله شده است. این واحد مسکونی ۴ ساله بوده و قیمت هر مترمربع آن ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو اين اوضاع نابساماني كه معلوم نيست اينده چي ميشه وجود نقدينگي مهمتر از خريد داراي ثابت اسيب پذير است

    • بدون نام

      بازار مسکن در ایران نابود است

      خرید مسکن در ایران اشتباه بزرگی است

      اگر به خانه اولی ها 500 میلیون تومن وام قرض الحسنه بدون سپرده با باز پرداخت 20 سال بدهند آنوقت شاید بازار تکا نی بخورد

    • بدون نام

      قیمتها خیلی خیلی کاذبه و بعید به نظر میرسه مردم توان خرید داشته باشن.

    • بدون نام

      شواهد و رکود نشانگر کاهش قیمت از سوی فروشندگان واقعی است، چون به هیچ عنوان این افزایش قیمتهای غیر واقعی ارائه شده از جانب فروشندگان با وسع خریدار و همچنین افزایش حقوقها اعمال شده و اوضاع خراب کسب و کار همخوانی ندارد،

      پاسخ ها

      • مازیار حسینی

        مردم صف خرید را دوست دارند و سریع به درونش می روند هر چه گران‌تر شود بهتر می‌خرند

    • بدون نام

      تحليل درستيه ،با توجه به افزايش قيمتي مصالح و ميلگرد كه به ٤٠٪؜ رسيده، هزينه ساخت و ساز زياد ميشه
      طبيعتا قيمت آپارتمان بخصوص كوچك افزايش يافته ولي قيمت زمين و آپارتمانهاي ٢٠تا ٣٠ ساله تقريبا ثابت بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحلیل درست اینکه افزایش قیمت مصالح می تونه 1000 الی 5000 تومان قیمت هر متر خونه افزایش بده نه 5 میلیون تومان. مثلاً وقتی میلگرد 1000 تومان افزایش داشته چطور میشه افزایش هر متر 5 میلیون تومان را توجیه کرد؟!!!تازه این افزایش قیمت مصالح مربوط به خونه هایی میشه که از این به بعد ساخته میشن نه خونه هایی که قبلاً ساخته شدند.

    • بدون نام

      غرب تهران اندازه كل جمعيت خونه نوساز هست

    • بدون نام

      این آپارتمانایی که قیمت دادن کجاست ماهم بریم یکی بخریم تو بازار واقعی که این قیمتا نیست

    • بدون نام

      وقتی از شهرستان ها با این شدت به تهران می آیند همه اقلام بخصوص مسکن گران می شود . باید جلوی این مهاجرت بی رویه گرفته شود

    • ايران آزاد

      لعنت .. با اين گروني ها كل برنامه اينده م رو بهم ريخت

    • بدون نام

      این آمار کاذب و دروغه و از آبان سال 96 آنرا تکرار کرده اند. مدیر سایت لطف کنه آمارهای کاذب گذشته باهم نمایش بده همه متوجه کذب بودن آنها می شوند! ظاهراً مسئولان مسکن، بساز بفروش ها و مشاوران املاک کلاش همچنان امیدوار و در توهم اند تا شاید با این حربه ها در بازار مسکن رونق ایجاد کرده و مردم را ترغیب به خرید مسکن گران نجومی نماید. ولی غافل اند که اصل موضوع اینست که مردم پول ندارند! از طرفی تمایل دارند آن کسانیکه پول در بانکها دارند حتماً پولهای خود را از بانکها بیرون کشیده و مسکن با قیمت نجومی آنها را بخرند ولی سرمایه داران دیگر پول خود را صرف خرید آپارتمان که مطمئناً برایشان جز ضرر سودی ندارد نخواهند کرد و مسئولان، بساز بفروش ها و مشاوران املاک کلاش به مراد دلشان نخواهند رسید و این آرزو را بگور خواهند برد!

    • بدون نام

      عجيبه در شرايطي كه دلار هفته اي هزار تومن گرون ميشه چرا بايد يكي فكر كنه آپارتمان بخره به نفعشه؟
      هميشه فروش خونه سخت بوده حالا طرف چرا بايد به جاي طلا و دلار و ماشين كه در ظرف چند ساعت به پول تبديل ميشه از خونه به عنوان كالاي سرمايه اي استفاده كنه؟

    • بدون نام

      زندگی در ایران شده سگی ۰۰۰

    • بدون نام

      سی چهل سال پیش مسکن اینقدر ارزش نداشت که یک نفر بخواد تمام سرمایه خودشو دراونجا خرج کنه،وعلت اینکه درایران مسکن یک سرمایه سودده حساب میشه به خاطر اقتصاد مریض ایرانه،به خاطر بی تدبیری ها وسیاست غلط یک مشت بی سواده که بعضی هاشون باپارتی ورانت به حوزه اقتصاد واردشدند،به جای اینکه سرمایه دار بره سرمایه اش بزاره تو عرصه تولیدوکار واشتغال که چهارتا جوون مشغول به کاربشند،میره تودلالی املاک مسکن ،خب خیلی براش خوبه ،به جای اینکه بره باچندتا ادم یقه به یقه بشه وچارتا فحش بخوره ،زیر میزی بده وپاچه خواری این واون بکنه،راحت باسن مبارکشو روی مبل میزاره تااااسی روز بعد ،قشنگ میره درخونه مستجرای مفلوک وبدبختا را تا اونجا که بتونه میتیغه، اگرهم زمین وملک تکونی بخوره هم سریع میفروشه وحالشو میبره، نه به چرخ تولید کار داره ونه به فرمونش،......به خدا جوونیمون تباه شد به خاطر این بی تدبیری ها ،چقدر باید کار کنیم بریزیم تو حلق این واون،سرمایه ای هم نداریم ازاین مملکت فرار کنیم....،اخه چه گناهی کردیم ایران به دنیا اومدیم،اخه به چه جرمی باید این همه زجر بکشیم،به این رای میدیم تو زرد درمیاد به اون رای میدیم خائن درمیاد،ای خدا به دادما برس!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج