جاباما
۷۱۷۳۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دعوای حقوقی اپل و سامسونگ همچنان ادامه دارد

دعوای حقوقی اپل و سامسونگ از ۷ سال پیش با شکایت اپل بر سر کپی‌برداری از پتنت‌های این شرکت آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. روز گذشته، وکلای این دو شرکت در جلسه‌ی جدید دادگاه این پرونده شرکت کردند. اپل ادعا می‌کند که سامسونگ سال‌ها پیش از ۵ پتنت این شرکت الگوبرداری کرده است؛۳ پتنت مربوط به طراحی و ۲ پتنت مربوط به عملکرد.

وبسایت دیجی‌کالامگ - یوسف اسفندیاری: دعوای حقوقی اپل و سامسونگ از ۷ سال پیش با شکایت اپل بر سر کپی‌برداری از پتنت‌های این شرکت آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. روز گذشته، وکلای این دو شرکت در جلسه‌ی جدید دادگاه این پرونده شرکت کردند. اپل ادعا می‌کند که سامسونگ سال‌ها پیش از ۵ پتنت این شرکت الگوبرداری کرده است؛۳ پتنت مربوط به طراحی و ۲ پتنت مربوط به عملکرد.

پتنت‌های طراحی مربوط طراحی کلی آیفون و برای دورانی هستند که تمام گوشی‌های سامسونگ از صفحه‌کلید فیزیکی بهره می‌بردند. پتنت‌های مربوط به عملکرد هم یکی افکت rubber band است که در هنگام اسکرول کردن و رسیدن به انتهای منو با نمایش یک حالت کششی خود را نشان می‌دهد و دیگری پتنت touch to zoom است که به امکان بزرگ‌نمایی با حرکات دو انگشت دست اشاره دارد. هیئت منصفه در سال ۲۰۱۲ سامسونگ را مجرم تشخیص داد و این شرکت به پرداخت بیش از ۱ میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

با این وجود، سامسونگ در دادگاه تجدیدنظر موفق شد این مبلغ را به ۳۳۹ میلیون دلار کاهش دهد. اما سامسونگ باز هم از این حکم راضی نبود و پرونده را به دیوان عالی ایالات متحده آمریکا کشاند و قضات این دیوان هم اعلام کردند این مقدار جریمه برای چنین پرونده‌ای بسیار بالا است و اعلام کردند که این پرونده باید بار دیگر در دادگاه ناحیه‌ای آمریکا مطرح شود. روند بررسی دوباره‌ی این پرونده روز گذشته آغاز شد.

به نظر می‌رسد که سامسونگ این بار از یک برگ برنده‌ی مهم بهره می‌برد، زیرا طبق نظر دیوان عالی، قانونی که دادگاه اصلی با استناد به آن مبلغ جریمه را اعلام کرده، قانونی بسیار قدیمی است و نباید در چنین پرونده‌ای مطرح شود. باید ببینیم که این بار حکم دادگاه دعوای حقوقی اپل و سامسونگ به نفع کدام یک از دو طرف شکایت صادر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج