جاباما
۷۱۷۳۹۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

این روزها سرویس های استریمینگ اینترنتی بر دنیای تلویزیون حکمفرمایی می کنند و در این میان نتفلیکس گوی سبقت را از رقبایش ربوده است. این سرویس استریمینگ براحتی دست به جیب شده و تنها در سال ۲۰۱۷، این کمپانی و سرویس ویدیویی مربوط به آن بیش از هر رقیبی در فضای استریمینگ ویدیو در زمینه محتواهای غیرورزشی هزینه کرده است.

وب سایت روزیاتو - حسین علی پناهی : این روزها سرویس های استریمینگ اینترنتی بر دنیای تلویزیون حکمفرمایی می کنند و در این میان نتفلیکس گوی سبقت را از رقبایش ربوده است. این سرویس استریمینگ براحتی دست به جیب شده و تنها در سال ۲۰۱۷، این کمپانی و سرویس ویدیویی مربوط به آن بیش از هر رقیبی در فضای استریمینگ ویدیو در زمینه محتواهای غیرورزشی هزینه کرده است. در واقع، این کمپانی بسیار بیشتر از کمپانی های سنتی فعال در حوزه رسانه های تلویزیونی خرج کرده است که رقمی بالغ بر ۶٫۳ میلیارد دلار را در زمینه تولیدات اورجینال و برنامه های اجاره ای شامل می شود. برای مقایسه، کمپانی های تایم وارنر، فاکس و دیزنی روی هم تقریباً ۸ میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده اند؛ عددی که نتفلیکس قصد دارد در سال میلادی کنونی به آن دست یابد. هزینه های این کمپانی در زمینه بودجه محتواهای ویدیویی حتی از دیگر غول های حوزه سرگرمی مانند وایاکام، سی بی اس، آمازون، اپل و فیسبوک نیز بسیار بیشتر است.

البته بخش اصلی این بودجه در زمینه برنامه سازی اورجینال هزینه می شود و این سرویس استریمینگ قصد دارد به زودی ۵۰ درصد از محتواهای خانگی را به خود اختصاص دهد. برای رسیدن به این هدف، نتفلیکس تصمیم گرفته برخی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون را بسازد. اما آیا می دانید پرهزینه ترین سریال های این سرویس کدامند؟ در حالی که با وجود سریال هایی مانند «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) هر روزه رکوردهای جدیدی در زمینه ساخت سریال های پرهزینه شکسته می شود، سرویس نتفلیکس در زمینه تولید پرهزینه ترین سریال ها رکورد دار است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از پرهزینه ترین سریال های این سرویس استریمینگ آشنا کنیم.

۱- هلموک گروو

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

سریال تلویزیونی «هلموک گروو» (Hemlock Grove) که توسط الی روث، از استادان ساخت سریال های تلویزیونی ترسناک، ساخته شد قرار بود موفقیتی بزرگ برای نتفلیکس باشد اما در نهایت به یک پروژه پرهزینه با موفقیت نه چندان زیاد تبدیل شد. در زمان تولید این سریال، «هلموک گروو» در میان پرهزینه ترین سریال های ساخت این سرویس مقام اول را داشت اگر چه بعدها با ساخت سریال های جدید جایگاه خود را از دست داد. بر اساس گزارش ها، برای ساخت فصل اول این سریال که ۱۳ اپیزود داشت بیش از ۴۰ میلیون دلار هزینه شد که بسیار بیشتر از هزینه ای بود که دیگر شبکه های تلویزیونی برای فصلی ۲۲ اپیزودی انجام می دادند.

پخش این سریال پس از ۳ فصل در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید اما با هزینه متوسط ۳ میلیون دلار برای هر اپیزود هنوز هم یکی از پرهزینه ترین سریال های ساخت نتفلیکس به شمار می آید. این سریال نتوانست نقدهای خوبی دریافت کند اما در همان فصل اول خود گروهی طرفدار ثابت داشت. همین موضوع باعث شد که نتفلیکس ترغیب شود آن را برای دو فصل دیگر نیز تمدید نماید.


۲- نارنجی همان سیاه جدید است

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

به عنوان یکی از شناخته شده ترین، موفق ترین و تحسین شده ترین سریال های تلویزیونی سرویس نتفلیکس، جای تعجب ندارد که سریال «نارنجی همان سیاه جدید است» (Orange Is the New Black) در میان پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی این سرویس قرار بگیرد. با این وجود هنوز هم نمی توان آن را در میان چند سریال اول در این حوزه قرار داد زیرا بخش زیادی از داستان سریال در درون یک زندان و محیط بسته فیلم برداری می شود که هزینه های تولید را به شدت کاهش می دهد. با این وجود، کمدی سیاه ساخته جنجی کوهان در مورد زندگی در یک زندان زنان با امنیت بسیار کم بسیار بیشتر از آن چه که فکر می کنید هزینه در پی داشته است. بر اساس گزارش ها، برای تولید هر اپیزود از این سریال تقریباً ۴ میلیون دلار هزینه شده است. اما این سریال موفقیت های بسیاری کسب کرده و با بردن جایزه های متعدد، بر شهرت نتفلیکس در ایالات متحده و سراسر جهان افزوده است.

۳- مجموعه مدافعان مارول

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

اولین مورد از سریال های ابرقهرمانی دنباله دار نتفلیکس که در دنیای سینمایی مارول رخ می دهند از پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی این سرویس بوده اند؛ سریال هایی مانند «بی باک» (Daredevil)، «جسیکا جونز» (Jessica Jones)، «مشت آهنین» (Iron Fist)، «لوک کیج» (Luke Cage)، «مدافعان» (Defenders). بر اساس گزارش ورایتی، دیزنی در مدت ۳ سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای برخی از سریال های نتفلیکس هزینه کرده است. قرارداد بین این دو بزرگترین قرارداد تولید فیلم یا سریال در تاریخ ایالت نیویورک بود. حتی فرماندار این ایالت موافقت کرد که در صورت نیویورکی بودن شخصیت های این سریال، ۴ میلیون دلار از مالیات های این سریال ها را ببخشد که نتفلیکس با کمال میل پذیرفت.

۴- خانه پوشالی

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

در زمان ساخت، تریلر سیاسی «خانه پوشالی» (House of Cards) ساخته بیو ویلیمون، استاندارد جدیدی در زمینه کیفیت و همچنین هزینه های تولید برای این کمپانی به همراه داشت. به گفته بیزینس اینسایدر، کوین اسپیسی که نقش اول سریال و تهیه کننده اجرایی آن را بر عهده داشت در یک نشست خبری در لاس وگاس کفته بود که برای ساخت فصل اول این سریال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شده است اگر چه نمی توان این ادعا را تایید یا تکذیب کرد. به گفته اسپیسی بسیاری از روسای کمپانی اعلام کرده بودند که این هزینه هیچ گاه برگشت نخواهد داشت.

بر اساس برآوردها، برای سر به سر کردن هزینه ها، این سریال تنها باید ۵۶۵٫۰۰۰ مشترک به مشترکین نتفلیکس اضافه می کرد اما در سالی که «خانه پوشالی» منتشر شد تعداد مشترکین این کمپانی بیش از ۲۷٫۵ میلیون نفر افزایش داشت. بدین ترتیب اگر چه «خانه پوشالی» یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ نتفلیکس و تمام تلویزیون بود اما سهم زیادی در شهرت و اعتبار نتفلیکس و جلب کردن توجه مخاطبان به آن داشت.

۵- مارکو پولو

پرهزینه‌ترین سریال‌های سرویس نتفلیکس (۱)

سریال تاریخی «مارکو پولو» (Marco Polo) که در مورد شخصیت افسانه ای اروپایی است که سال ها را در دربار قوبلای خان مغول گذراند، یکی از اولین سریال هایی بود که نتفلیکس برای ساخت آن در زمینه هزینه ها رکوردشکنی کرد و البته برای این کار نیز دلیل خود را داشت. در زمان تولید این سریال، نتفلیکس در ابتدای راه فتح بازارهای جهانی قرار داشت و به تازگی توانسته بود در بازارهای بین المللی مانند اروپا، استرالیا و اروپا و در بستر اینترنت حضور داشته باشد. اما رفته رفته روسای این کمپانی دریافتند که می توانند با تولید سریال های اورجینال بیشتر، سهم بسیار بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشند و بدین ترتیب بود که مسئولین کمپانی تصمیم گرفتند دست به ولخرجی بزنند.

برای فصل اول و ۱۰ ایپزودی سریال «مارکو پولو» بیش از ۹۰ میلیون دلار هزینه شد، عددی که تنها کمتر از هزینه سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» اثر خیره کننده و پرهزینه شبکه HBO بود. با وجود این که فصل دوم این سریال نیز ساخته شد اما «مارکو پولو» هیچگاه نتوانست دنیا را فتح کند و دیگر برای فصل سوم تمدید نشد.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مونا

      3 میلیون دلار برای هر قسمته سریال فاجعه ای مثل هلموک گروو؟ پس یکی بیاد جلوه های ویژه ی مضحک اخر فصل دو رو توضیح بده شبیه جلوه های ابتدایی دهه 80 بود:/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج