۷۱۷۴۵۳
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

بولتون: تسلیحات کره شمالی به آمریکا منتقل شود

یک مقام ارشد دولت آمریکا بر این باور است که اگر کره شمالی واقعا می خواهد به قول خود برای برچیدن برنامه هسته ای عمل کند، تسلیحات هسته ای این کشور باید به شرق تنسی منتقل شود.

عصر ایران نوشت: یک مقام ارشد دولت آمریکا بر این باور است که اگر کره شمالی واقعا می خواهد به قول خود برای برچیدن برنامه هسته ای عمل کند، تسلیحات هسته ای این کشور باید به شرق تنسی منتقل شود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: اگر کره شمالی واقعا می خواهد به وعده اش درباره متوقف کردن آزمایش های هسته ای عمل کند، باید تسلیحات هسته ای این کشور به طور کامل برچیده شده و این تسلیحات به شرق ایالت تنسی منتقل شود، جایی که وزارت انرژی آمریکا یک آزمایشگاه ملی و یک مجتمع تسلیحات هسته ای در اختیار دارد.

وی در مصاحبه با ای بی سی افزود: خلع سلاح کره شمالی به معنای خلاص شدن از شر همه تسلیحات هسته ای، برچیدن آنها و انتقال آنها به شرق تنسی است. این اقدام به معنای خلاص شدن از غنی سازی اورانیوم و فرآوری پلوتونیوم است. این به معنای حل و فصل مساله موشک های بالستیک است.

البته بولتون به این مساله اشاره نکرده است که آیا تسلیحات هسته ای کره شمالی باید در مجتمع اتمی "اوک ریج" واقع در شرق تنسی انبار و ذخیره سازی شود یا نه. این مجتمع هسته ای که موسوم به "وای ۱۲ " است، جایی است که اسناد و تجهیزات مربوط به برنامه هسته ای و موشکی لیبی در آن نگهداری می شود. معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۰۳ میلادی موافقت کرد تا برنامه تسلیحات کشتار جمعی خود را برچیند.

مقام های کاخ سفید در حال افزایش فشار بر رهبر کره شمالی هستند آن هم در آستانه دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا. این دیدار قرار است ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود. گرچه کره شمالی آمادگی خود را برای خلع سلاح اعلام کرده است ولی برخی کارشناسان نسبت به انگیزه های پیونگ یانگ به شدت تردید دارند.

مقام های آمریکایی گفته‌اند که هدف اصلی واشنگتن، برچیدن کامل برنامه هسته ای کره شمالی و حذف زرادخانه تسلیحات اتمی این کشور است.

داریل کیمبال مدیر انجمن کنترل سلاح در این باره گفت: مسائل زیادی باید پیش از هرگونه تصمیم گیری حل و فصل شود، آن هم درباره اینکه تسلیحات هسته ای کره شمالی به چه مکانی منتقل شود. یکی از مسائل اصلی که باید بین آمریکا و کره شمالی حل و فصل شود این است که کره شمالی چه اقداماتی را باید به سوی خلع سلاح انجام دهد و آمریکا در قبال آن چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خاک برسر کره ی شمالی

    • بدون نام

      ابتدا باید زراد خانه اش و تحویل بده بعدشم دانشمنداشو تحویل بده خوب که همه چیزشو داد اونوقت

    • علی

      آنچه در انتظار رهبر کره شمالی است سرنوشت معمرقزافی است.اعتناد به طناب پوسیده آمریکا یعنی نابودی.

    • بدون نام

      واقعا گیج کننده است چرا کره شمالی چرخشی نامتعادل دربرابرآمریکا ازخودش نشون داده و چه تهدیدی درجریان است که این کشورراحتی حاضر به ارسال گنجینه اتمی اش به امریکا نموده است دراین برهه اززمان وخروج امریکاازبرجام وبحث نگهداشتن ایران دربرجام بسیارمشکوک وغیرعادی می باشد هیچ عقل سلیمی نمیتواند قبول کند که متحدان سرسخت امریکا دراروپا بر خلاف میل اربابشون دربرجام بمانند کامریکا هیچ سودی دراین میانه نداشته باشد بایدبسیارعاقلانه ویصیرانه دراین مسیرحرکت کنیم

    • بدون نام

      رهیرکره شمالی طلسم شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کره شمالی نیست که تصمیم میگیردجای دیگه تصمیم گرفته شده اخه ازرهبرکره بعیده اینکارروبکنه یاداره بازی میده یاواقعامیخوادانجامش بده فعلامعلوم نیست همه این حرکتهابزررایرانه که ازکره حمایت میکردخدابخیربگذرونه عاقبت این حرکتهای مشکوک رهبرکره رو

    • عرفان

      چاه خودش رو کنده
      از قذافی درس بگیره

    • بدون نام

      عجب خریه

    • امیر

      کره شمالی به حرفهای بی اساس تن نمیدهد آمریکا دروغگو وبه هیچ یک از اهداف پایبند نیست کره شمالی دیدن آمریکا با ایران چکار کرد آخرش از برحام خارج شد به نظر من فعلا کره شمالی صبر کرده ببینه نظر آمریکا چی هست بدش تصمیم گیری میکند عمرا تاسیات اتمی وهسته ای تحویل نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج