جاباما
۷۱۷۶۲۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بهره گیری حجاج از پیام‌رسان‌های بومی

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آماده سازی خدمات آنلاین و فراهم سازی بستر مناسب برای رفاه زائران ایرانی تاکید شد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر تقویت ارائه خدمات به مردم در بستر الکترونیک و موبایلی گفت: بعد از تاکیدات مسئولان کشور مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان های غیر بومی، سازمان حج و زیارت نیز بهره گیری از پیام رسان های داخلی را مدنظر قرار داده است؛ ضمنا برای ارایه خدمات آنلاین به زائران، تفاهم هایی با تعدادی از کسب و کارهای نوپا برای ارایه خدمات به زائران انجام شده است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی صمیمانه درباره موضوعاتی مانند فضای مجازی، پیام رسان های داخلی و تکنولوژی های نوین ارتباطی برای بهره گیری زائران کشورمان در حج تمتع و عتبات عالیات، تبادل نظر کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به قصد این سازمان برای ارایه خدمات آنلاین به زائران، از تفاهم های انجام شده با تعدادی از کسب و کارهای نوپا برای ارایه خدمات به زائران خبر داد.

محمدی با اشاره به جمعیت ۸۵هزار نفری زائران خانه خدا افزود: این تعداد به همراه خانواده های زائران و همچنین مدیران و عوامل گروه مخاطبی هستند که می توانند از خدمات آنلاین سازمان حج و زیارت بر بستر دولت الکترونیک استفاده کنند.

وی همچنین به بهره گیری از پیام رسان های داخلی برای اطلاع رسانی مطلوب به زائران در راستای سرعت، جامعیت و دقت تاکید کرد.

محمدی افزود: ارتباط سازمان حج و زیارت نه تنها با زائران بلکه با مجموعه ای از کاروان ها، مدیران، عوامل و قشر زیادی از مردم جامعه است و در این راستای اطلاع رسانی، از راهبردهای مختلفی مانند سایت، بروشور، بخش نامه ها، کلاس های آموزش، ظرفیت مدیران کاروان ها و روحانیون بهره گرفته ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه قشر زیادی از مردم با دستگاه خدمات رسانی مانند سازمان حج در رابطه هستند، ما نیز تصمیم گرفتیم با توجه به تاکیدات مسئولان مبنی بر بهره گیری از پیام رسان های داخلی، بدین سمت و سو حرکت کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که اطلاع رسانی خود را در بستر پیام رسان های داخلی ایجاد کنیم و در این رابطه نیز اقدامات قابل توجهی انجام دادیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که با توجه به اقبال جامعه به بهره گیری از خدمات الکترونیک و خدمات موبایلی، ما نیز ارائه خدمات به مردم را در بستر موبایلی تقویت کنیم که این خدمات می تواند شامل ثبت نام، ارائه خدمات و ... به زائران است.

محمدی گفت: بعد از تاکیدات مسئولان کشور مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان های غیر بومی، سازمان حج و زیارت نیز بهره گیری از پیام رسان های داخلی را مدنظر قرار داد و در این رابطه تفاهم نامه ای را با پیام رسان گَپ به امضا رسانید.

وی خواستار همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان حج و زیارت شد و تاکید کرد: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می خواهیم که راهبردهای لازم برای بهره گیری از پیام رسان داخلی گپ را مورد توجه قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با بیان اینکه در دنیا استفاده از موبایل و پیام رسان ها برای رفع نیازها در حال فراگیر شدن است، گفت: این بدین دلیل است که استفاده از گوشی ها همراه در دنیا فراگیر شده و همیشه همراه شخص است.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست اپلیکیشن "دولت همراه" در این هفته افزود: سازمان حج و زیارت می تواند برای ارایه خدمات زوار از طریق دولت همراه اقدام کند و علاوه بر آن درگاه های متفاوتی نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شاخصه های دولت الکترونیک را ارایه خدمات به شیوه های مختلف دانست و اظهار کرد: باید برای ارایه خدمات روش های مختلفی را معرفی کرد تا مردم بتوانند به هر روشی که می توانند از آنها استفاده کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه هم اکنون از طریق دولت همراه با احراز هویت خدماتی چون دریافت و پرداخت قبوض و خدمات بیمه ای ارایه شده است، تصریح کرد: این خدمات
بتدریج درحال کامل شدن است که یکی از آنها، خدمات حج می تواند باشد که می توان درگاهی را روی پیام رسان های داخلی برای استفاده از کاربران ارایه کرد.

وی ارایه خدمات به زائران از سوی پیام رسان های بومی را قابل تقدیر دانست وخاطر نشان کرد: این عمل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از محصول و کالای ایرانی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حمایت از آن را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نگاه توسعه ای در ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی گفت: اگر سازمان حج و زیارت خدماتی برای ارایه دارد ظرف مدت یک هفته می تواند از طریق پنجره ای در دولت الکترونیک آنرا در دسترس مردم قرار داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از اینکه سازمان حج و زیارت پیرو رویکرد مسولان و مردم به استفاده از پیام رسان های داخلی اهتمام کرده است جای تشکر و قدردانی دارد.

جهرمی با استقبال از رویکرد سازمان حج و زیارت در بهره گیری از پیام رسان داخلی گپ اظهار کرد: بنده شخصا با مدیر عامل پیام رسان انتخاب شده صحبت خواهم کرد تا زیر ساخت های مدنظر را تقویت کند و دغدغه های سازمان حج و زیارت را مورد تاکید قرار دهد.

وی همچنین با بیان اینکه بهره گیری از اپلیکیشن دولت همراه می تواند برای سازمان حج و زیارت موثر باشد، گفت: برای این منظور کارشناسان فنی وزارت ارتباطات و سازمان حج و زیارت می توانند به بررسی و تبادل نظر بپردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیام رسان نیاز اول جامعه ماست .
      پیام رسان نشان تکامل ملت هاست .
      باید بفکر پیام مردم بود . تا برساند .

    • بدون نام

      حجاج نقطه تقابل با قشر ضعیف و مستضعف جامعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج